Write a comment
עיסוי הוא לא רק דרך מעולה להראות אהבה – זו גם פעולה בריאה ביותר שמפיגה מתחים, משפרת את זרימת הדם ומפחיתה כאבים כרוניים. כך תעניקו לאנשים הקרובים אליכם את המתנה הכל כך מיוחדת הזאת

מחפשים מתנה מקורית עם ערך שאין לו תחליף?רגע לפני שאתם שוברים תוכנית חיסכון בשביל עוד חופשה בחו"ל או עוד טלפון חכם מהדגם החדש ביותר – כדאי לשקול אסטרטגיה שלא תדרוש הוצאה כספית – וגם אולי תהיה אפילו מהנה ואיכותית הרבה יותר – עיסוי מפנק שתעניקו להם בעצמכם.

גם אם מעולם לא למדתם כיצד לעסות באופן מקצועי, אתם בהחלט יכולים להיעזר בכמה מהטיפים האלו כדי להעניק חוויה בלתי נשכחת לבני הזוג, בני המשפחה או החברים הקרובים אליכם ביותר. כך תעשו זאת, שלב אחר שלב – ובקלות.

הכינו את האווירה                                          

בתהליך העיסוי, האווירה חשובה לא פחות מתנועות הידיים שלכם. היא עוזרת להשרות תחושה נעימה ומרגיעה שמשפרת את היעילות של התהליך כולו. כדי לייצר את האווירה המושלמת – מומלץ להחשיך את החדר ולהאיר אותו בנרות בלבד. נגנו מוסיקה נעימה וחשוב מהכול – השאירו את הטלפונים ואביזרים אלקטרוניים נוספים מחוץ לחדר.

בשלב השני, מומלץ לחמם שמני עיסוי ייחודיים, או שמנים אחרים שיכולים לשמש לעיסוי. ניתן להשתמש בשמן שקדים, קוקוס חמניות – אלו שמנים שידועים במרקם שמעניק לחות לעור – בלי שירגיש שומני מדי. אם אין לכם שמן שמתאים לעיסוי בהישג יד, אפשר להשתמש גם בשמן זית שנמצא כמעט בכל מטבח.

גם לריח שבחדר יש השפעה משמעותית על התהליך כולו. מחקרים מראים כי ריחות מסוימים כמו לבנדר, רוזמרין ופירות הדר – יכולים להשרות רוגע על הגוף ולהרפות את השרירים.

למדו את החוקים הבסיסיים

כדי להעניק עיסוי שמרגיש מקצועי – חשוב להיצמד לכמה כללי יסוד שיעזרו לשפר את התוצאות:

1. אל תעסו חזק מדי – עוצמת העיסוי תלויה כמובן בהעדפות של המטופל, אך חשוב לוודא שאתם לא מפעילים לחץ חזק ביותר לכל אורך הטיפול, אלא שומרים את הכוח לעבודה ממוקדת ועמוקה על הרקמות שבאמת זקוקות לכך. הפעילו את משקל הגוף שלכם בעיסוי כדי לשמר את האנרגיות ולהשתמש בהן רק כשתידרשו לכך.

2. עבדו לאט – עיסוי איטי יאפשר לכם להתעמק יותר בכל רקמה שבה אתם מטפלים. אל תמהרו להגיע לכל אזורי הגוף – אלא השקיעו בתנועות איטיות ואיכותיות.

3. הימנעו מללחוץ על מפרקים ועצמות – אל תחלצו באופן ישיר על עמוד השדרה ושמרו על זהירות בהפעלת לחץ על שרירים שנמצאים ליד צלעות ועצמות. כך אתם עלולים לפגוע בעצם ולגרום לכאבים ולאי נוחות בזמן הטיפול.

איך לעסות את הכתפיים והצוואר?

האזור הזה הוא הראשון לסבול מההשפעות השליליות של מתח נפשי וישיבה ממושכת. לכן הוא דורש תשומת לב מיוחדת בזמן העיסוי. התחילו במריחת שמן ועסו את שרירי הכתפיים בעזרת האגודלים. הקפידו על תנועות איטיות ומעמיקות.

אם כפות הידיים מתעייפות, תוכלו להשתמש גם באמות. כדי לעשות זאת, בקשו מהמטופל לעבור לישיבה והניחו את האמה על הכתף, כשהאגודל בכף היד פונה כלפי מעלה. לאחר מכן השתמשו במשקל הגוף כדי להפעיל לחץ על השריר והזיזו את האמה קדימה ואחורה. אפשר גם להשתמש בכדור טניס כדי לעסות ביעילות את השרירים באזור הרגיש הזה.

כדי לעסות את הצוואר, עטפו אותו עם כל האצבעות, כאשר רק האגודל מעסה את השרירים בעדינות ושאר האצבעות תומכות בפעולה. רק היזהרו שלא להפעיל לחץ עם האצבעות האחרות, שעלול לחנוק את המטופל.

איך לעסות את הגב התחתון?

אלו השרירים שמחזיקים את הגב זקוף וסובלים מאוד מהנטייה של רבים מאיתנו לשבת לאורך רוב שעות היום. כדי לעסות את השרירים האלו, השתמשו בשורש כף היד ובמשקל הגוף על מנת להפעיל לחץ ממוקד וממושך, תוך הימנעות ממגע עם עמוד השדרה. את הלחץ התחילו להפעיל באזור הקרוב לעמוד השדרה והתקדמו עד לצידי הגב התחתון.

בעיסוי האזור הזה, נסו להניח כרית מתחת לירכיים של המטופל כדי להקל על הלחץ שעלול לגרום הטיפול.

ומה עם כפות הרגליים?

כשאנחנו מעניקים עיסוי, רובנו נוטים להתעלם מהאיבר החשוב הזה, שסוחב עליו את כל משקל הגוף וגם משפיע על מערכות שונות בגופנו. מחקרים מראים כי עיסוי בכפות הרגליים יכול להפחית כאבים באזורים שונים בגוף, להשרות שלווה ולהפחית חרדה וסטרס. מומחים מעריכים כי האזור הרגיש הזה קשור בעצבים לכל מערכות הגוף ולכן לחיצות ממוקדות בו יכולות להשפיע על כל איברי הגוף.

זו הסיבה שכדאי ללמוד איך להעניק עיסוי ממוקד ויעיל בכפות הרגליים – שגם ירגיע וגם ישפר את הבריאות באותה הנגיעה.

chair banner1



מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.