בין אם אתם אוהבים או שונאים את הקיץ הישראלי, הוא טומן בחובו הזדמנויות לאינספור פעילויות מהנות עם המשפחה או החברים. הנה כל הפעולות שיעזרו לשמור על גוף בריא – וגם לצבור חוויות יקרות באותה ההזדמנות

למרת שהגשם קפץ לבקר לביקור קצר ומפתיע בחודש מאי, אפשר בביטחון להגיד שהקיץ כבר כאן. זוהי העונה לפעילויות בטבע, לטיולים וגם לספורט ימי שכל כך מאפיין את הארץ שלנו. פעילויות ספורטיביות בקיץ גם עוזרות לצבור זיכרונות בלתי נשכחים עם האנשים הקרובים לנו וגם לשמור על גוף חזק וחטוב. אם אתם מחפשים רעיון לבילוי מהנה, הנה כל הפעילויות שיעזרו לכם לשרוף הכי הרבה קלוריות בקיץ:

מקום עשירי: טיול בטבע

אוהבים לטייל בנופי הארץ? זוהי לא רק הזדמנות להכיר את היופי שעוטף אותנו ובדרך כלל נסתר מעינינו, אלא גם דרך נהדרת לאמן את שרירי הירכיים, התאומים, השוקיים והבטן. כמות הקלוריות שתשרפו בפעילות משתנה בהתאם לתנאי המסלול וקצב ההליכה, אך על פי ההערכות, מטיילים ישרפו בממוצע כ-378 קלוריות בשעה בפעילות הזאת.

מקום תשיעי: שחייה

שחיה בסגנון חופשי תעזור לפתח את שרירי החזה, הזרועות, הליבה והירכיים. לאלו שרוצים לפתח יותר את השרירים, מומלץ לשחות בים, משום שהתנגדות הגלים מסייעת לבנות בצורה טובה יותר את הכוח המתפרץ של הגוף. הפעילות הספורטיבית הרטובה תסייע לכם לשרוף כ-386 קלוריות בשעה.

מקום שמיני: גלישת SUP

גלשני העמידה הארוכים סחפו בסערה את חופי הארץ, גם בגלל שאנחנו לא זוכים לגלים כמו בהוואי, וגם בגלל השלווה, האדרנלין ופיתוח הגוף שמתאפשרים מפעולת החתירה המתמשכת במי הים. הספורט הנהדר הזה מחזק משמעותית את שרירי הליבה, בדגש על הבטן והרגליים, ועוזר לשפר משמעותית את שיווי המשקל. על פי ההערכות, בשעה של אימון SUP ניתן לשרוף יותר מ-400 קלוריות.

מקום שביעי: רכיבה על סוסים

רבים חושבים שרכיבה על סוסים היא לא ספורט מאתגר. אולם, זהו ספורט שדורש שמירה מתמשכת על יציבות והפעלה מאומצת של שרירי הליבה, הירכיים והתאומים. ברכיבה על סוס שהולך ניתן לשרוף כ-200 קלוריות בשעה, אולם כשהסוס רץ הנתון הזה עולה במידה ניכרת.

מקום שישי: צלילה

ישראלים רבים נוסעים בחודשי הקיץ לאילת כדי לצלול ולהתרשם משוניות האלמוגים המדהימות שבעיר האדומה. הצלילה לא רק מאפשרת לחזות בטבע עוצר נשימה, אלא גם לשרוף יותר קלוריות מאשר בשחייה הודות לקור של המים העמוקים שמעודד את השרירים לעבוד יותר. שעת צלילה תאפשר לכם לשרוף כ-470 קלוריות וגם לחזק את שרירי הליבה.

מקום חמישי: זריקת פריזבי

לצד המטקות בחופי הים ניתן לראות גם לא מעט שחקני פריזבי. לצד העובדה שהם נהנים ממשחק יותר שקט והרבה פחות מציק מהמטקות שנחשבות כמעט לספורט לאומי, הם גם מחזקים משמעותית את שריר היד הקדמית (הדו-ראשי), היד האחורית (התלת-ראשי), שרירי הגב ומפרקי הידיים. אם כל אלו לא מספיקים, שחקני הפריזבי גם שורפים בממוצע כ-540 קלוריות בשעת משחק.

מקום רביעי: רכיבה על אופניים

הג'ירו ד'איטליה גרם לישראלים רבים להתלהב מהספורט הנהדר הזה, שמחקרים רבים היללו אותו הודות ליכולת שלו לשפר משמעותית את בריאות הלב וכלי הדם, להפחית חרדה ודיכאון ואפילו להאריך את תוחלת החיים הכללית של הרוכבים. רכיבה במהירות של בין 20 ל-22 קמ"ש תסייע לכם לשרוף כ-544 קלוריות בשעה. כמובן שנתון זה משתנה בהתאם לתנאי הדרך ומידת ההתנגדות.

מקום שלישי: שיט בקיאק

הודות לפעילות האינטנסיבית של שרירי הליבה והגב בעת החתירה בקיאק, הפעולה המהנה הזאת שורפת כמות מפתיעה ביותר של אנרגיה. שיט בקצב של 3 קמ"ש בלבד יעזור לכם לשרוף כ-286 קלוריות בכל שעה. באותה ההזדמנות תוכלו לאמן גם את שרירי הגב, הכתפיים והזרועות.

מקום שני: הליכה או ריצה על החוף

מחקר שפורסם בכתב העת European Journal of Applied Physiology and Occupational Physiology קבע כי כשאנחנו הולכים או רצים על חוף הים, קצב שריפת הקלוריות גבוה פי 1.8 מאשר על משטח יציב. הליכה בקצב של 6 קמ"ש בלבד על החוף תעזור לכם לשרוף כ-590 קלוריות בשעה, אל מול כ-328 על אספלט.

מקום ראשון: טיפוס על קיר

הספורט האתגרי הזה בהחלט לא מתאים לכל אחד, אבל רבים מאלו שמתנסים בו פעם אחת מתאהבים ולא יכולים להפסיק. בין אם אתם מטפסים על קיר, או שאתם מהאמיצים שמטפסים על הרים במדבר יהודה, אתם יכולים לשרוף בשעה בודדה של טיפוס כ-790 קלוריות. בנוסף, הפעולה עוזרת לחזק את שרירי הרגליים, הזרועות, הירכיים, הכתפיים והגב.


mitot banner3
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה