Write a comment
במקום אנטיביוטיקה, הכירו את הדרכים הבריאות והירוקות למניעה ולטיפול בדלקת המציקה

דלקת בדרכי השתן היא מחלה נפוצה ומוכרת, הנגרמת בדרך כלל מזיהום של חיידקים מסוג אי-קולי. בקרב נשים היא שכיחה יותר מאשר אצל גברים בשיעור של פי 3-5, בגלל הסמיכות בין הנרתיק ופתח השופכה לפי הטבעת, דבר המאפשר חדירה קלה של החיידקים למערכת השתן.

סיבה נוספת בגללה המחלה שכיחה יותר אצל נשים נעוצה בצניחה בהפרשת ההורמון אסטרוגן בגיל המעבר, הגורם ליובש בנרתיק ויובש זה עלול לגרום לדלקת.

אצל גברים, התפתחות דלקת בדרכי השתן עלולה להעיד על בלוטת ערמונית מוגדלת.

מעבר לזיהומים וגיל, סיבות נוספות לדלקת זו עשויות להיות סוכרת, הריון וגורמים גנטיים.

תסמינים לדלקת בדרכי השתן

·         צורך תכוף להטיל שתן, הנגרם בשל גירוי בשריר השלפוחית.

·         קושי במתן שתן.

·         שתן כהה ללא קשר לשתיית מים.

·         צריבה בעת הטלת שתן.

·         לעתים – דם בשתן.

·         לעתים – חום, צמרמורות וכאבים בגב התחתון.

טיפול קונבנציונאלי בדלקת בדרכי השתן

הטיפול המקובל הוא באמצעות אנטיביוטיקה, המכוון נגד החיידקים שגרמו לזיהום. הסכנה העיקרית בדלקת בדרכי השתן היא התפשטותה לכליות ופגיעה בהן, דבר שיגרום לסיבוכים נוספים. כמו כן, מציעים הרופאים תכשירים שונים להקלה על הכאבים הנגרמים מהדלקת.

כיצד מאבחנים דלקת בדרכי השתן?

באמצעות תרבית שתן הנלקחת מדגימת שתן. במעבדה מזהים את הדלקת בקלות והתוצאות מגיעות תוך זמן קצר.

מהו הטיפול המשלים לדלקת בדרכי השתן?

ראשית, אין ספק שכאשר הדלקת מאובחנת, לא כדאי להימנע מנטילת אנטיביוטיקה וכדאי להשלים את הטיפול בה.

דלקת בדרכי השתן נוטה לחזור, ולכן מומלץ לפנות לפתרונות טבעיים שיעזרו במניעתה ויצמצמו את הסיכוי ללקות בה.

חמוציות ואוכמניות. מחקרים רבים כבר גיבו את מה שסבתא ידעה מזה שנים – מיץ חמוציות הוא תרופת פלא הן למניעה והן לטיפול של דלקת קיימת. מיץ החמוציות מכיל פרואנתוציאנידים – רכיבים טבעיים המונעים מהחיידקים להידבק לדפנות דרכי השתן ולתאי האפיתל במעי ובכך בעצם מנטרלים את פעולתם וגורמים למותם לפני שהספיקו להתרבות ולפגוע בגוף.

אוכמניות מכילים אף הם פרואנתוציאנידים, אך חמוציות נגישות יותר ומצויות בכל חנות טבע. עם זאת, ניתן לקנות בכל בית מרקחת כמוסות טבעיות של אוכמניות או חמוציות, שיעניקו את ההגנה הנדרשת.

תוסף די-מאנוז (D- mannose). תוסף מסוכר המחקה את פעולת מיץ החמוציות. סוג סוכר זה נצמד לדפנות המעי ולתאי האפיתל ומונע מחיידקי האי-קולי להיצמד למעי. התוסף מופק בעיקר מפירות יער ולמרות שמכיל סוכר הוא לא נספג ואינו מפר את רמת הסוכר הכללית בגוף.

בצל. ירק השורש בעל התכונות האנטי דלקתיות והאנטיביוטיות הוא נכס של ממש למניעת דלקת בדרכי השתן. מיץ בצל, על תרכובות הגופרית שבו, הגורמות לריח החריף ולטעם הדומיננטי, הוא תרופה מצוינת לדלקת בדרכי השתן. להכנתו, יש לקצוץ בצל במעבד מזון או בבלנדר, לסחוט את הירק היטב ולמצות ממנו את הנוזל, למהות במעט דבש – ולשתות. תרופה טבעית חזקה ויעילה.

תמצית זרעי אשכוליות. לא לחינם היא מכונה "אנטיביוטיקה מן הטבע". תמצית זרעי אשכולית (GSE) היא מוצר טבעי שאין עוררין על יעילותו בטיפול בדלקת בדרכי השתן. את התמצית ניתן למצוא בכל בית מרקחת. מטפטפים 10-20 טיפות לכוס מים, 3 פעמים ביום, ושותים עד להקלה.

סודה לשתייה. סודה היא בסיסית ומאזנת את החומציות בדרכי השתן, דבר שיכול להועיל נגד חיידקי האי-קולי, המשגשגים בסביבה חומצית.

ערבבו חצי כפית סודה לשתייה בכוס מים, שתו וחזרו על הפעולה כל 4-5 שעות.

תה פטרוזיליה. עוד מקור להקלה על תסמיני המחלה. שמים צרור פטרוזיליה בסיר קטן עם מים, מרתיחים, מבשלים במים רותחים 5 דקות, מחכים שיצטננו ושותים את החליטה.

חליטות משתנות.חליטות מעלי סרפד, שן הארי, סלרי וצמחים נוספים המאיצים את פינוי השתן מהגוף.

שתייה מרובה. בשל הכאבים הכרוכים בהטלת שתן, אנשים החולים בדלקת בדרכי השתן נוהגים להתאפק ולחסוך מעצמם את הסבל הכרוך בפעולה זו. וזו טעות. כי ככל שהשתן יעבור בדרכי השתן לעתים תכופות כך יקשה על החיידקים להתיישב על הדפנות. לכן, ההמלצה מס' 1 למניעת דלקת בדרכי השתן, וגם לסובלים ממנה, היא להרבות בשתייה ולשתות לפחות 2 ליטרים ביום.

רק בריאות!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.