Write a comment

 

בסין ויפן השתמשו בו כדי להקל על כאבים, ביוון וברומא כדי להרגיע את העצבים, במסורת ההודית הוסיפו לו שמנים אקזוטיים במטרה לעודד את תהליך הריפוי. אבל לא משנה מאיפה הוא הגיע, עיסוי נחשב לטיפול הרפואי הוותיק ביותר.

איזה עיסוי הכי טוב? תלוי לאיזה מטרה

עיסוי שוודי

בעולם המערבי, בערך מאז המאה ה-19 מכירים את העיסוי השבדי, סוג העיסוי הנפוץ ביותר. למי  שלא עשה עיסוי מעולם, עיסוי שבדי הוא מקום ממש טוב להתחיל בו. במהלך העיסוי המטפל משתמש בתנועות חלקות, עמוקות, מעגליות, איטיות, על גבי ולאורך השרירים, באמצעות קרם או שמן עיסוי. במובנים רבים, הטכניקות של העיסוי השבדי מגיעות מסין, מצרים, יון, רומא.  אבל כשאומרים שבדי, מתכוונים לעיסוי קלאסי. כמו בספר.

עיסוי ארומתרפי

ארומתרפיה היא האומנות והמדע של שימוש במיצוי שמנים מצמחים ארומטיים לשיפור הבריאות והיופי. למרות שעיסוי ארומתרפי הוא יותר טיפול מאשר עיסוי, עיסוי ארומתרפי הוא בכל זאת קודם כל עיסוי. התוספת של שמן אחד (או יותר) מעולם השמנים האתריים הופכת אותו לעיסוי ארומתרפי. אבל זה לא רק עניין של סמנטיקה. לכל אחד מהשמנים הארומתרפיים יש תכונה דומיננטית, מאפיין, או תפקיד. כל אחד מהם מתאים לטיפול בצורך מאוד ספציפי. המטפל יכול לבחור שמנים מאזנים, מרגיעים, מעוררים ומפחיתים סטרס, וביחד עם ההשפעה המרגיעה של מגע, זאת בעצם המטרה העיקרית של העיסוי.

עיסוי רקמות עמוק
עיסוי רקמות עמוק גם נחשב יותר טיפול מאשר עיסוי, אבל בשונה מעיסוי ארומתרפי שעובד על הנפש, עיסוי רקמות עמוק עובד על הגוף. עיסוי רקמות עמוק מכוון לשכבות העמוקות ביותר של השריר ולרקמות החיבור. לאורך העיסוי, המטפל ישתמש בתנועות איטיות לאורך עמוד השדרה והשרירים הזוקפים. עיסוי רקמות עמוק שמור למקרים של שרירים שתפוסים באופן כרוני, מתח שחוזר על עצמו באותו מקום, שרירים כואבים, החלמה מפציעה ואפילו שיפור היציבה. עיסוי רקמות עמוק יכול עדיין להיות מורגש כמה ימים אחרי, אבל העבודה שהוא עושה על הגוף שווה את זה.

שיאצו
שיאצו היא טכניקת עיסוי שמגיעה מהרפואה הסינית. הרעיון בשיאצו הוא להפעיל לחץ ומשקל באמצעות האצבעות, הברכיים, המרפקים, בנקודות דיקור ספציפיות לאורך המרידיאנים. על כל נקודה לוחצים במשך עשר שניות בערך, כדי לשפר את זרימת הדם, החמצן וחומרים מזינים לאזור הכואב. במונחים אנרגטיים, הלחיצות וההנעה נועדו לשפר את זרימת האנרגיה (צ'י) באזור ולהניע תקיעות. טיפול בשיאצו מרגיע כמו עיסוי, ולא מלווה בדרך כלל בתחושות של כאב או אי נוחות. 

עיסוי תאילנדי
בדומה לשיאצו, גם העיסוי התאילנדי מאזן את האנרגיות בגוף באמצעות הפעלת לחץ עדין בנקודות ספציפיות. אבל עיסוי תאילנדי הוא הרבה מעבר לזה. הוא כולל תנוחות מעולם היוגה ומתיחות עדינות. באמצעות טכניקות שונות, המטפל מניע ומותח את גוף המטופל לתוך רצף של תנוחות. עיסוי תאילנדי נחשב ממריץ יותר מסוגים אחרים של עיסוי, אבל באותה מידה הוא גם מרגיע ומפחית סטרס ומשפר את הגמישות וטווח התנועה.

עיסוי ספורט

עיסוי ספורט הוא כבר ממש לא על רוח. הוא לגמרי על חומר, והוא דורש עבודה. הדגש בעיסוי ספורט הוא לא רגיעה. אלא  עבודה על הגוף. המטרה היא לעזור להתאוששות השרירים, לבנייה שלהם, למנוע פציעות, ולשפר את ההישגים. עיסוי ספורט בנוי בעיקר לצרכים של אנשים שמעורבים בפעילות פיסית אינטנסיבית, אבל לא רק. גם אנשים שעוסקים בפעילות גופנית בצורה קבועה עושים עיסוי ספורט. הוא מהיר יותר מעיסוי שבדי, ועוזר לשחרר שרירים ולעבוד על גמישות.

עיסוי באבנים חמות
במהלך עיסוי באבנים חמות, אבנים חמות וחלקות ממוקמות על נקודות מסוימות בגוף. המטרה של האבנים היא לחמם שרירים תפוסים, אבל גם לאזן מרכזים אנרגטיים בגוף. המטפל יכול להשתמש באבנים (שמתאימות בדיוק לגודל כף יד) גם כדי להפעיל לחץ על מקומות מתוחים במיוחד או מכווצים במיוחד שדורשים תשומת לב מיוחדת. החום של האבנים מרגיע, מזרים דם ומעורר את החושים. עיסוי באבנים חמות טוב לאנשים שסובלים ממתח שרירי, אבל מעדיפים לטפל בזה באמצעות עיסוי עדין יותר שהוא גם קצת מפנק.

רפלקסולוגיה
למרות שמתייחסים אליה כאל עיסוי כפות רגליים, רפלקסולוגיה היא הרבה יותר מעיסוי פשוט של כפות הרגליים. רפלקסולוגיה כוללת הפעלת לחץ על נקודות מסוימות בכף הרגל, שנמצאות בהתאמה לאיברים או מערכת איברים בגוף. רפלקסולוגיה יכולה לסייע לטפל בבעיות, היא מרגיעה מאוד, במיוחד עבור אנשים שעומדים על הרגליים כל היום.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.