מחקרים מראים כי ניתן למנוע בין 30 ל-40 אחוזים ממקרי התחלואה בסרטן. איך עושים את זה?ראשית מרחיקים מחיינו מאכלים שמזיקים לגוף ומאמצים מאכלים שממלאים חלק פעיל במלחמה בסרטן

בזמן האחרון נראה שבכל כמה זמן מתפרסם מחקר חדש שמזהיר אותנו מפני מאכל חדש שעלול להגביר את הסיכון לסרטן ומחקר אחר שמהלל מאכל שיכול להפחית את הסיכון הזה. בין כל הפרסומים האלו לעיתים קשה להבין מה באמת חשוב לאכול כדי להגן על עצמנו מהמחלה המפחידה הזו. אולם, אך ישנם נתונים רבים בתחום שנשענים על סקירות מדעיות, אשר בוחנות כמה מחקרים ומציגות ממצאים מבוססים יותר. הנה כמה מסקנות שעולות מהסקירות החשובות בתחום ובהחלט יכולות לסייע גם לכם להרחיק את האיום הזה ככל שניתן.

ראשית בואו נבין ממה עדיף להימנע:

מחקרים מראים כי ניתן למנוע בין 30 ל-40 אחוזים מכל מקרי הסרטן באמצעות אימוץ הרגלים בריאים יותר. ישנם אף מחקרים מסוימים שמראים שהמספר הזה גדול בהרבה ויכול להגיע ל-75 אחוזים מהמקרים. המחקרים מראים כי המאכלים שעדיף להימנע מהם כוללים בין היתר:סוכר בשיעור גבוה או ממתיקים מלאכותיים; בשר מעובד; אוכל שרוף, מטוגן או מבושל מדי; אלכוהול ומאכלים שמכילים שומן טרנס.

ואלה המאכלים שמומלץ להכניס לתפריט כדי להפחית את הסיכון לסרטן:

1. עלים ירוקים

אתם בטח יודעים שעלים ירוקים בריאים לכם, אבל האם אתם מבינים למה? המאכלים האלו עשירים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ואנזימים שדרושים לגוף. הם גם דלים בקלוריות, בשומן, בנתרן וברעלנים מזיקים. מאכלים כמו תרד, כרוב, קולרבי וקייל מכילים נוגדי חמצון עוצמתיים שנלחמים ברדיקלים החופשיים בגוף שמגבירים את הסיכון לסרטן. אולם, לא בכך מסתכמים היתרונות שלהם – הירקות האלו הם מקורות טבעיים לגלוקוסינולאט, חומר עם תכונות אנטיבקטריאליות ואנטיוויראליות. מרכיב זה מסייע להרוג תאים סרטניים ולמנוע היווצרות גרורות.

2. פירות יער

פירות כמו אוכמניות, פטל, דובדבנים, תותים ותות שדה נחשבים לכמה מהמאכלים שמכילים את השיעור הגבוה ביותר של נוגדי חמצון המסייעים להפחית את הסיכון לסרטן. הם גם מהווים מקור מצוין לוויטמינים C ו-A, כמו גם חומצה גאלית המשפרת את מצב מערכת החיסון ומחזקת את הגוף.

אחד מנוגדי החמצון החשובים ביותר בפירות האלה נקרא Proanthocyanidin. זהו מרכיב שהוכח כגורם בעל תכונת אנטי-אייג'ינג. נוגד החמצון הזה למעשה נלחם ברדיקלים החופשיים שעלולים לגרום להאצת תהליך ההזדקנות של העור ומערכות נוספות בגוף.

3. אגוזים וזרעים

אחד הפחדים הגדולים ביותר של רבים מאיתנו הוא מפני הירידה בתפקוד המוח בגילאים מבוגרים. אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע את ההידרדרות הזאת היא לצרוך חומצות שומן מסוג אומגה 3 בשיעור גבוה. את המרכיב החיוני הזה ניתן למצוא במגוון זרעים לרבות: צ'יה, פשתן, שומשום, דלעת וחמנייה. גם פיצוחים כמו אגוזי מלך, אגוזי ברזיל ושקדים כוללים אומגה 3 בשיעור גבוה. כל המאכלים האלו מכילים גם סיבים תזונתיים ומינרלים רבים וחיוניים. דרך טובה לצרוך אותם מדי יום היא להכניס אותם ליוגורט בארוחת הבוקר.

4. דגים טריים

בשנים האחרונות מחקרים רבים מהללים את היתרונות של התזונה הים-תיכונית לשיפור הבריאות ולהארכת תוחלת החיים. הממצאים מראים כי דגים כמו סלמון, מרקל וסרדין, העשירים באומגה 3, יכולים להפחית משמעותית את הדלקות בגוף, אחד הגורמים המרכזיים למחלת הסרטן. מאכלים אלו גם מסייעים לשפר את תפקוד המוח, לייעל את פעילות ההורמונים, ואפילו לשפר את פעילותה של מערכת העצבים ובכך להפחית את הסיכון למחלות כמו פרקינסון ואלצהיימר. מחקרים אף מצאו שאומגה 3 מסייעת לחולי סרטן להתמודד בצורה קלה יותר עם טיפולי הכימותרפיה הלא פשוטים ואף להפחית את אובדן מסת השריר במהלך הטיפולים.

5. תה ירוק

אנשי המערב מתבוננים לא פעם בסינים וביפניים בקנאה ומנסים להבין מה הסוד שלהם לחיים ארוכים ובריאים יותר. גם במחקרים מדעיים ביקשו להבין את הסוד שלהם, אך טרם פיצחו אותו. אולם, אחד הממצאים החשובים מהמחקרים בתחום הוא כוחו של התה במניעת מחלות ובהארכת תוחלת החיים. מחקרים רבים מצאו כי התה הירוק מכיל תרכובות פוליפנוליות, אשר הוכחו כגורמים שיכולים לעכב את צמיחת הגידולים ואף למנוע את התפתחותם לחלוטין.

נוגד החמצון EGCG המצוי ברבים מן המשקאות הפופולריים הוכח כגורם יעיל פי 25 עד 100 אחוזים יותר מהוויטמינים C ו-E בשיפור בריאות הגוף ובמניעת מחלות משמעותיות. חוקרים מעריכים כי הרכיב הזה מהווה חלק פעיל במלחמה בחלבונים המעורבים בהתפתחותם של גידולים סרטניים.

mitot banner3

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה