צור קשר | הוסף למועדפים
.

אתה נמצא ב ראשי | המגזין | תזונה | המזונות הטובים נגד הרעים

  

המזונות הטובים נגד הרעים

מאת: כתבי ד"ר יאנג | תאריך: 6/2/2008

 

אכילה נכונה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא. לכל מה שאנחנו אוכלים יש השפעה. על הגוף, על הנפש, גם על המשקל. אבל אם נצליח לרגע להתעלם מהעניין של המשקל, אפשר לחלק את סוגי המזונות השונים לטובים ורעים. מתנצלים מראש, לא כולם הצליחו להיכנס לרשימה. בכל זאת, אין לנו את כל הזמן שבעולם.

 

החבר'ה הטובים

לפי מחקר חדש שפורסם השבוע (5/2), תותים, אוכמניות, חמוציות, פטל, או בקיצור פירות יער, יכולים לסייע בהפחתת כולסטרול, הפחתת רמות הסוכר בדם ודחיפה לגוף בייצור מולקולות שעוזרות להילחם בכל הדברים הרעים. בנוסף, הם עשירים בוויטמין C ובנוגדי חימצון נוספים.

 

ההמלצה המקובלת היא לאכול עד שתי מנות דג בשבוע. אם אתם כבר מצליחים לעמוד ביעד, עדיף שזה יהיה סלמון. חוץ מזה שהוא מכיל חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 שטובות ללב ולמוח, הוא עשיר בוויטמין A שחשוב למערכת החיסונית, לשיער, לעצמות, לעור ולשיניים, ויטמין B, סידן, ברזל ומגנזיום.

 

פעם היתה שמועה כזאת שעגבניה זה דבר רעיל. למזלנו, אותם ימים חלפו והיום העגבניה שייכת לאחד מהמזונות המובילים, לא מעט בגלל שהיא מכילה ליקופן, נוגד חימצון חזק שמונע התפתחות גידולים סרטניים. בנוסף, העגבניה עשירה בוויטמין C, הצטננת, קח אותי...

 

כן, ירקות אנשים, ירקות. כולל אבוקדו. כי למרות שדואגים להזכיר לנו בכל הזדמנות כמה הוא משמין, מדובר בחומצות שומן חד בלתי רוויות שדואגות להקפיץ את רמות הכולסטרול הטוב בגוף, שומרות על בריאות הלב ועל ספיגה טובה יותר של ויטמינים וחומרים אחרים.

 

ואם כבר ירוקים, העליים (תרד, עלי סלק, עולש ועוד) הם הכי הטובים. הם עשירים בסיבים תזונתיים, סידן, ויטמין A, K, ו- C. מעולה לבישול וגם לסלט. בתנאי שמשאירים את הלחם והרוטב בצד.

 

מים. קצת שקוף, אנחנו יודעים... אבל, איפה היינו בלעדיהם. קפה יורד מהפרק כי הוא קשור להפלות, כאבי ראש, חרדה, לחץ דם גבוה. התוססים, המוגזים והממותקים משמינים ולא טובים לשיניים. והגרסה הדלת קלוריות ועתירה בממתיק המלאכותי אספרטיים אפילו עוד יותר גרועה.  משקאות אנרגיה מכילים המון קפאין ומעוררים אחרים, אז עדיף להימנע ובטח שלא למהול באלכוהול. יין טוב במידה, והביטוי 'כרס בירה' לא הגיע משום מקום. בקיצור, מים.

 

ואם כבר מים, אבטיח. כי חוץ ממים וסוכר יש בו גם ויטמינים( A ו- B6), מינרלים, אשלגן, וכמובן ליקופן, הפיגמנט האדום שבזכותו הסיכויים לסרטן הערמונית פוחתים.

 

הרופאים ממליצים לאכול תפוח אחד ביום. ואם תעשו את זה, כמעט שאין חלק בתפוח שלא תרוויחו מאכילתו. הוא מפחית כולסטרול, משפר את תפקוד המעיים, מגן על הגוף מפני סרטן הערמונית, סרטן הריאות, אסטמה וסוכרת.

 

החבר'ה הרעים

מזון מהיר נחשב לאחד הפשעים הגדולים ביותר שאנחנו יכולים לעשות. הוא עתיר במלח ובשומן מהסוג הגרוע ביותר, גרוע ללב, והערך התזונתי שלו מוטל בספק. למעשה, יש בו מעט מאוד 'מזון' בהגדרה, והרבה מאוד דברים אחרים.

 

מנוסודיום גלוטמט למשל, מככב ברוב המזונות המעובדים. ואם מחקר יפני (שהם העיקריים שמשתמשים בו) קשר אותו לבעיות בראייה ואפילו לעיוורון, אז מי אנחנו. דומה למנוסודיום, אבל קצת שונה, הוא המלח, שתמיד כדאי לקצץ ממנו אלא אם אתם מתכננים להעלות את הסיכון למחלות לב, סרטן, אוסטיאופורוזיס, או אסטמה. סוג נוסף של חומצת מלח הוא סולפיט. משתמשים בו בעיקר לשימור (כמו יין, או פירות יבשים). לרוב האנשים זה לא יעשה כלום, אבל, אצל מי שרגיש זה יתחיל בשלשולים ובנזלת, ועלול להסתיים בכשל ריאתי ואסטמה. ואיך אפשר לסגור את הרשימה בלי מילה אחת על שומן טראנס, אכזבה. מי שנחשב בזמנו להמצאת המאה הביא איתו רק צרות. מחלות לב, סרטן, השמנת יתר, סוכרת, מחלות כבד ובעיות פוריות.

אם להיות יותר ספציפיים, בשר למשל, יכול להיות חלק מכל דיאטה מאוזנת. אבל, חשוב שהוא יהיה טרי. יצור תעשייתי של בשר הופך אותו להרבה יותר שמן, עם הרבה יותר מדי חומרים משמרים ופחות מדי טעם של בשר. אם אתם אוהבים נקניקיות למשל, אולי כדאי שתפסיקו. הן שוחות בשומן ועשירות במלח. בנוסף, מחקרים שנערכו בחו"ל מראים שבחלק מרשתות המזון המהיר, הבשר עצמו הגיע מלמעלה מאלף פרות שונות ואפילו הכיל שאריות צואה. אם זה לא מספיק בשביל להרחיק אתכם מרחבת המזון המהיר, אז באמת שאנחנו לא יודעים מה כן.  

 

בגזרה של המתוקים, שוקולד מריר הוא הרע במיעוטו. סוכריות מכילות בעיקר סוכר וגם קצת צבע מאכל (כל מה שמתחיל ב-E זה צבע מאכל), סופגניות אפשר לפסול רק על זה שהן מכילות שומן טראנס, ורק השוקולד המריר מצליח לשמור על הלב ולהילחם ברדיקלים החופשיים (זה לא תופס על חטיפי שוקולד).  

שלח לחבר Print
תגובות הוסף תגובה הוסף
ואם כבר ירוקים, העליים (תרד, עלי סלק, עולש ועוד) הם הכי הטובים. הם עשירים בסיבים תזונתיים
ההמלצה המקובלת היא לאכול עד שתי מנות דג בשבוע. עדיף שזה יהיה דג סלמון.
מזון מהיר נחשב לאחד הפשעים הגדולים ביותר שאנחנו יכולים לעשות. הוא עתיר במלח ובשומן מהסוג הגרוע ביותר

שלח לחבר Print
לא נמצאו כתבות קשורות
רפואה משלימה באינטרנט זה דוקטור יאנג. מאגר של מטפלים ברפואה משלימה, חנות מוצרים לעוסקים בתחום ומידע על קורסים והשתלמויות בנושא רפואה משלימה נושאים פופולאריים: רפואה משלימה , דיקור סיני , עיסוי שוודי , עיסוי רפואי , תזונה , צמחי מרפא
חנויות באתר: חנות למטפלים , מוצרי טבע , מיטת טיפולים , מתנות , מוצרי שיקום , כיסא גלגלים , קידום אתרים
אודות | תנאי שימוש | פרסום באתר | אבטחה באתר | מועדון לקוחות | צור קשר |
להזמנות: 1-700-700-795

Copyright © כל הזכויות שמורות לד"ר יאנג בע"מ

 Site developed by