צור קשר | הוסף למועדפים
.

אתה נמצא ב ראשי | המגזין | דיאטה והרזיה | מזונות מדכאי תיאבון טבעיים ובריאים

  

מזונות מדכאי תיאבון טבעיים ובריאים

מאת: מאיה איטקין | תאריך: 2/9/2009

 

ככל שאנחנו מצליחים להפחית במשקל, הגוף לוקח את המלחמה על השומן צעד אחד רחוק יותר. בשם הקרב על המשמורת, הוא מעלה לנו את תחושת הרעב, דרך תהליך מורכב שכולל שני הורמונים עיקריים, לפטין וגרלין.

 

ולמרות שהביולוגיה נגדנו, הטבע לא עד כדי כך אכזרי. מדכאי תיאבון טבעיים ובריאים.

 

תפוח

מומחים רבים מסכימים שתפוחים נמצאים בראש הרשימה של מזונות מדכאי תיאבון. תפוח אחד גדול מספק בערך חמישה גרם של סיבים תזונתיים, שממלאים את הבטן לפרק זמן ארוך. בנוסף, ריכוז הסוכרים בתפוח, לא משפיע על רמות הסוכר בדם כמו מזונות אחרים, מה שאומר שהסיכוי לסבול מעלייה גבוהה של רמות הסוכר בדם, שמלווה בצניחה חופשית, הוא נמוך. בנוסף, מזונות עם תכולת סיבים תזונתיים גבוהה, כמו תפוחים, דורשים יותר עבודת לסתות. מה לזה ולתיאבון? הרעיון הוא די פשוט. בין אן אתם מרגישים מלאים או לא, המוח צריך בדרך כלל 20 דקות כדי להבין את המסר. תפוח נותן לגוף יותר זמן להתרגל לרעיון.

 

שיבולת שועל

שיבולת שועל אמיתית (לא אינסטנט ולא ממותקת) היא אחת מהפחמימות היותר בריאות. היא מכילה יותר סיבים תזונתיים בהשוואה לרוב דגני הבוקר ונמוכה באינדקס גליקמי, מה שאומר שהיא נכנסת לאט לזרם הדם, נשרפת לאט תוך כדי שהיא הופכת לאנרגיה ושומרת על תחושת שובע לאורך זמן.

 

מרק

מרק הוא אחד הסודות השמורים בשליטה על תיאבון והפחתה במשקל. הסוד של מרק הוא השילוב של הרבה נוזלים עם מעט קלוריות. באופן כללי, נוזלים חמים נוטים למתן את תחושת הרעב, ובגלל שקערת מרק לא מכילה יותר מדי קלוריות, אפשר לאכול די הרבה כדי למלא את הבטן. מרק עוף, או מרק ירקות הם ההימור הכי בטוח. הכמות הקטנה של חלבונים במרק עוף תרסן את התיאבון למשך זמן ארוך יותר, והסיבים התזונתיים שבירקות תורמים לתחושת שובע.

 

מים

לא רק שלפעמים אנחנו מבלבלים בין תחושת רעב לתחושת צמא, כשאנחנו לא שותים מספיק, אנחנו מרגישים עייפים ותשושים. וקחו בחשבון שכשאנחנו מרגישים עייפים, ולא משנה אם אנחנו במינוס של כמה שעות, או שאנחנו לא שותים מספיק, המוח משחרר הורמון שאומר לגוף שהוא רעב.

 

פשתן

בזמן האחרון, פשתן הפך לדרך לגיטימית כדי לקבל חומצות שומן חיוניות ממקור צמחי. חוץ מחומצת השומן אומגה 3, פשתן מכיל כמות לא מבוטלת של סיבים תזונתיים. מה שאומר שיש לנו גם חלבון, גם שומנים מהסוג הטוב שמתעכלים לאט, וגם סיבים תזונתיים. ככל שהתזונה כוללת יותר סיבים תזונתיים, כך רמות הסוכר בדם מטפסות לאט יותר, ועוזרות לשמור על הורמוני הרעב בשליטה. חוץ מזה, לפשתן יש גם תכונות אנטי סרטניות ואנטי כולסטרוליות.

 

אגוזים

אגוזים הם מקור מעולה לשומנים בריאים, ואם לא משתוללים איתם, הם יכולים להיות אפילו חטיף בין הארוחות. צנוברים לדוגמא, מכילים את כמות החלבון הגדולה ביותר בהשוואה לסוגי אגוזים אחרים. מה הסוד? צנוברים מכילים חומצה פינולנית (Pinolenic Acid), סוג של שומן רב בלתי רווי, שמגרה שני הורמונים שמשחקים תפקיד חשוב באיתות על תחושת שובע. גם שקדים יעשו את העבודה, רק שההשפעה מפחיתת התיאבון שלהם צריכה לפחות חצי שעה עד שמתחילים להרגיש בה.

 

סלמון

לא רק שסלמון הוא מקור מעולה לחלבון ולחומצות השומן החיוניות מסוג אומגה-3, שני אלה הם שהופכים אותו למדכא תיאבון. חלבון תורם לתחושת שובע ממושכת, הרבה יותר מפחמימות או שומנים, וחומצות השומן נשארות יותר זמן בגוף ותורמות גם הן לאותה תחושה. ליהנות משני העולמות.

 

הודיה

הצמח דמוי קקטוס, שגדל בערבות מדבר קלהארי בדרום אפריקה, התגלה על ידי המערב רק בשנות ה- 60 של המאה הקודמת, למרות שהשבטים המקומיים משתמשים בו בתור מדכא תיאבון במסעות הציד הארוכים מזה עשרות שנים. היום, הודיה, או יותר נכון החומר הפעיל שלה (hoodia p57), הוא אחד ממדכאי התיאבון היותר נחקרים בעולם כולו. עכשיו, יש כבר ארסנל די מכובד של מחקרים שמראים כי בשימוש קבוע, בדבר האמיתי, ניתן לצמצם בצורה משמעותית את צריכת הקלוריות.

 

שלח לחבר Print
תגובות הוסף תגובה הוסף לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות
1.  הודיה
 
יסמינה (23.11.2010)
2.  שאלה
 
תמר (7.1.2013)
למרות שהביולוגיה נגדנו, הטבע לא עד כדי כך אכזרי. קבלו את רשימת מדכאי תיאבון הטבעיים
שיבולת שועל אמיתית (לא אינסטנט ולא ממותקת) היא אחת מהפחמימות היותר בריאות.
מרק הוא אחד הסודות השמורים בשליטה על תיאבון ומכיל שילוב של הרבה נוזלים עם מעט קלוריות

שלח לחבר Print
  • הסיפור המלא על סיבים תזונתיים...
  • רפואה משלימה באינטרנט זה דוקטור יאנג. מאגר של מטפלים ברפואה משלימה, חנות מוצרים לעוסקים בתחום ומידע על קורסים והשתלמויות בנושא רפואה משלימה נושאים פופולאריים: רפואה משלימה , דיקור סיני , עיסוי שוודי , עיסוי רפואי , תזונה , צמחי מרפא
    חנויות באתר: חנות למטפלים , מוצרי טבע , מיטת טיפולים , מתנות , מוצרי שיקום , כיסא גלגלים , קידום אתרים
    אודות | תנאי שימוש | פרסום באתר | אבטחה באתר | מועדון לקוחות | צור קשר |
    להזמנות: 1-700-700-795

    Copyright © כל הזכויות שמורות לד"ר יאנג בע"מ

     Site developed by