צור קשר | הוסף למועדפים
.

אתה נמצא ב ראשי | המגזין | תזונה | איך אפשר לעצור את התשוקה למתוק?

  

איך אפשר לעצור את התשוקה למתוק?

מאת: טל פלג | תאריך: 4/12/2009

 

סוכר מפוצץ באנרגיה, והוא מאותת לגוף שכדאי לנו לאכול ממנו הרבה ומהר, לפני שהאריה הגדול יגיע לטרוף אותנו. כל זה היה נכון עד לפני כמה עשרות שנים. אבל היום, החיים קצת שונים, ועדיין, אנחנו אוכלים ביום אחד יותר סוכר מאשר אבות אבותינו אכלו כל החיים. הדבר היחיד שדומה, הוא שגם היום אנחנו נלחמים. רק שבמקום אריות, הפעם זה סוכר. מלא בקלוריות ומתחנף לבלוטות הטעם.  

 

עבד של סוכר? איך אפשר לעצור את התשוקה למתוק אחת ולתמיד?

 

בעד הנגד ונגד הבעד
יש הרבה סיבות שגללן אנחנו מרגישים שבלי מתוק אנחנו לא גומרים את היום. ההסבר האבולוציוני טוען שזה לא ממש בידיים שלנו. מתוק הוא הטעם הראשון שאנחנו מעדיפים מלידה, וחוץ מזה, שבימים בהם מזון היה יקר המציאות, הגוף שלנו רצה מזון שאפשר להפוך במהירות ובקלות לאנרגיה, וסוכר עשה הכי טוב את העבודה.

 

גם מבחינה פיסיולוגית אין לנו ממש קייס. מזונות כמו סוכר מעודדים שחרור של מוליכים עצביים במוח, כמו דופאמין וסרוטונין, שקשורים להרגשה טובה. מתוק גם מעודד שחרור של אנדורפינים שמרגיעים אותנו. וכשכל זה מתרחש ברקע, איך לא נרצה סוכר?. וחוץ מזה, אי אפשר להתווכח עם זה שהוא באמת טעים.

 

אז אם סוכר באמת גורם לנו להרגיש כל-כך טוב, למה אנחנו נגד? גם כאן יש כמה סיבות. הבעיה לא מתחילה כשאנחנו חוטפים פה ושם, אלא כשאנחנו צורכים יותר ממה שהתכוונו, משהו שדי קל לעשות עם סוכר, שנמצא בכל-כך הרבה מזונות מעובדים (לחם, יוגורט, מיצים, רטבים) בלי שאנחנו יודעים.

 

הטיעון העיקרי נגד סוכר, הוא שלסוכר יש אורח חיים קצר ומה שמגיע אחריו הם התרסקות סוכר ושומן באזור הבטן. שני דברים שבטוח לא גורמים לנו להרגיש יותר טוב. סוכר נותן לנו אנרגיה לטווח קצר, אבל משאיר אותנו מהר מאוד מורעבים שוב, והפעם, אנחנו נאכל הרבה יותר.

 

בנוסף, תשוקה למזון מסוג מסוים יכולה להיות הדרך של הגוף לנסות לתקן חוסר איזון כימי, או חוסר בוויטמינים ומינרלים. תשוקה יכולה להעיד על חולשה בתפקוד של מערכות מסוימות כמו למשל הלבלב, או בלוטת התריס. תשוקה לסוכר יכולה להעיד על פטריית שמר (קנדידה) שחיה במעיים, וניזונה מפחמימות פשוטות וסביבה חומצית.

 

יש שאומרים ששינויים תזונתיים קשים יותר מהפסקת עישון, בגלל שאנחנו לא באמת יכולים להפסיק לאכול. אבל בשביל להיפטר מתשוקה למתוק, לא חייבים להפסיק.

 

לאכול ולשתות

רבים מאיתנו לא יודעים את זה, אבל תזונה שלא כוללת בכלל שומן, יכולה לעשות את הצרות שלנו גרועות יותר. פחמימות פשוטות בלי גיבוי של שומן, זה לא טוב. וזה עובד באופן דומה גם עם חלבונים. בנוסף, הסיבה הראשונה לאכילת יתר, היא אכילה לא מספקת ולא מספקת, אז אל תשחקו עם זה. מרווחים גדולים מדי בין הארוחות, מביאים אותנו למצב של רעב תהומי. במצב כזה, הבחירות שלנו מראש לא יכולות להיות טובות. במקום זה, אם אוכלים בצורה מסודרת, בכל שלוש עד חמש שעות, רמת הסוכר בדם נשארת קבועה והתנהגויות אכילה לא הגיונית נמנעות. ההימור הכי בטוח שלנו הם מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, או חלבון. גם בפירות למשל יש סוכר (פרוקטוז), רק טבעי ובריא. בנוסף, בדיוק כמו שהמוח שלנו מתרגם חוסר בחומרים חיוניים לתשוקה למתוק, לפעמים הוא גם טועה בין רעב לצמא. בגל החשק הבא, נסו לשתות הרבה מים. או אפילו יותר טוב, תה ירוק.  

 

לישון

גם כשאנחנו מתישים את הגוף ומאוד עייפים, יש לנו רמה נמוכה של סוכר בדם, שבדרך כלל מגיעה עם החברה הטובה שלה- רמה נמוכה של סרוטונין. השילוב הזה אומר רק דבר אחד. שהמוח ינדנד לנו שהוא רוצה מתוק, עד שהוא יקבל אותו. בפועל, סוכר ופחמימות משחררים רק כמות קטנה של סרוטונין, וכל הסיפור הזה יחזור על עצמו די מהר. כדי למנוע מהמעגל הזה להתרחש, אנחנו צריכים לא להגיע למצבי קצה, כמו למשל רעב ועייפות.

 

לוותר לפעמים

חיים של הימנעות זה לא כיף גדול. אז תשאירו את הנדרים הגדולים לאחר-כך. אחרת, אתם רק תחזרו בשביל עוד. ובדרך-כלל זה יהיה הרבה יותר ממה שהתכוונתם. לפעמים פשוט עדיף לאכול את המתוק שאנחנו רוצים, בתנאי שאנחנו יודעים להיפרד בזמן מהמזלג. טקטיקה אחרת היא איכות על פני כמות. אם אתם צריכים את המנה שלכם עכשיו, תבחרו משהו שאתם באמת אוהבים, אבל שיהיה קטן. ממתיקים מלאכותיים? אתם אולי חושבים שאתם עושים לגוף שלכם טובה גדולה, אבל ממתיקים מלאכותיים לא מפחיתים את החשק לסוכר, אלא רק מחריפים את הצורך בדבר האמיתי.

 

לחתוך בזמן

בשביל חלק מהאנשים זאת הטקטיקה היחידה. ב- 48 עד 72 השעות הראשונות אולי תחרקו שיניים, תנשכו שפתיים, תטפסו על הקירות ותתלשו שערות, אבל הימים הבאים יראו הרבה יותר טוב. אפשר גם לעשות את זה בהדרגה. להרגיל את בלוטות הטעם להסתפק בפחות. אבל אחת מהדרכים הטובות ביותר להתנהל עם חשק למתוק, היא לעצור אותו לפני שהוא מתחיל.

 

ההמלצה להגביל את הצריכה היומית ל-6 כפיות סוכר ביום לנשים ו-9 לגברים. אבל במלחמה כמו במלחמה, צריך להיות מוכנים להכל. יכול להיות שתצטרכו יותר מאסטרטגיה אחת. ויכול להיות שתגלו שזה יותר פשוט ממה שחשבתם.  

שלח לחבר Print
תגובות הוסף תגובה הוסף
סוכר מפוצץ באנרגיה, והוא מאותת לגוף שכדאי לנו לאכול ממנו הרבה ומהר
הטיעון העיקרי נגד סוכר, הוא שלסוכר יש אורח חיים קצר ומה שמגיע אחריו הם התרסקות סוכר ושומן


שלח לחבר Print
  • אני צריכה כפית סוכר (השאלה איז...
  • רפואה משלימה באינטרנט זה דוקטור יאנג. מאגר של מטפלים ברפואה משלימה, חנות מוצרים לעוסקים בתחום ומידע על קורסים והשתלמויות בנושא רפואה משלימה נושאים פופולאריים: רפואה משלימה , דיקור סיני , עיסוי שוודי , עיסוי רפואי , תזונה , צמחי מרפא
    חנויות באתר: חנות למטפלים , מוצרי טבע , מיטת טיפולים , מתנות , מוצרי שיקום , כיסא גלגלים , קידום אתרים
    אודות | תנאי שימוש | פרסום באתר | אבטחה באתר | מועדון לקוחות | צור קשר |
    להזמנות: 1-700-700-795

    Copyright © כל הזכויות שמורות לד"ר יאנג בע"מ

     Site developed by