Write a comment

 

לא רק רמת האנרגיה שלנו עולה ויורדת במהלך היום. גם למוח שלנו יש את הקצב שלו. ואם מתחברים אליו, ועושים את הדבר הנכון, בזמן הנכון, אפשר להיות בריאים יותר, שמחים יותר, אנרגטיים יותר, לשרוף יותר קלוריות, להיות יצירתיים יותר בעבודה ואפילו ליהנות יותר מסקס.

כל מה שאתם יכולים לעשות, אתם יכולים לעשות יותר טוב. הכל שאלה של טיימינג.

7:00-9:00 בבוקר: מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

רמות האוקיסטוצין, או בשם השני שלו הורמון האהבה, נמצאות בשמיים בזמן היקיצה, מה שאומר שזה הזמן הכי טוב ביום לעבוד על מערכת היחסים שלכם עם האנשים שאתם חולקים איתם שמיכה. שעות הבוקר נחשבות לחלון הזדמנויות לאינטימיות מכל הסוגים. כי במהלך היום, הן רק הולכות ויורדות בהדרגה. חוץ מכל הדברים האחרים שהוא עושה, סקס נחשב גם לדבר מאוד בריאותי. הוא סוג של פעילות גופנית, הוא מעודד הפרשה של הורמונים ומוליכים עצביים שונים (כמו סרוטונין ודופאמין), הוא יכול להרגיע סטרס, לשכך כאבים ואם זה לא מספיק, הוא גם מחזק את מערכת החיסון. תמצאו זמן.

9:00-11:00 מוחות גדולים חושבים דומה

כולנו יודעים שסטרס הוא לא דבר טוב. אבל במידה מסוימת, יכולה להיות בדיוק את ההשפעה שאנחנו צריכים. הוא יכול למקד את החשיבה, ולעזור לנו לסמן וי אחרי וי ברשימת המטלות העמוסה שלנו. בשעה הזאת ביום זה קורה. למוח שלנו יש בשעה הזאת בדיוק את רמות הקורטיזול (הורמון הסטרס) שהוא צריך בשביל למצוא את הריכוז והאנרגיה המדויקות. ואל תתחילו עם תירוצים. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן (Michigan) אף אחד לא נשאר מקופח. המחקר הראה כי התפקוד המנטאלי היה בשיאו בבוקר גם אצל סטודנטים באקדמיה, וגם אצל מבוגרים פנסיונרים. תמלאו את היומן בפגישות, תעבדו על רעיונות חדשים, ותפצחו פלונטרים קטנים או גדולים.

11:00-14:00 נגמרו התירוצים

כל מה שהיה עד עכשיו הוא רק חימום למה שעומד להתרחש מעכשיו. עד השעה הזאת, הרמות של מלטונין (הורמון השינה) צללו ושקעו, אחרי שעות השיא שלהם, שהתחילו בערב ונמשכו עד שעות הבוקר. מחקרים מראים שזמן התגובה והיכולת להשלים מטרות חזקה יותר בשעות הצהריים המוקדמות. זה אומר שאתם יותר ממוכנים להתחיל להעמיס פרויקטים. אבל עדיף אחד בכל פעם. אמנם המחשבה מהירה יותר עכשיו, אבל הניסיון להשלים את כל המשימות בבת אחת, עלול לעלות לנו בעודף עומס על המוח ופחות ריכוז.

14:00-15:00 סיאסטה

אולי לא במובן המקובל של המילה, אבל כן. כדי לעכל את ארוחת הצהריים, הגוף לוקח דם מהמוח ומהקיבה. ככה שמה שבטוח, לא לקבוע פגישות חשובות על ארוחות צהריים גדולות, אלא אם יש לכם ספה קרובה להתרסק עליה. אם יש לכם אחת כזאת, אל תחשבו פעמיים. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הארווארד (Harvard) אפילו המקצב הפנימי של הגוף, אותו שעון ביולוגי שמווסת את מחזורי השינה והערות, לוקח פסק זמן בשעות האלה. אם אתם בעבודה ומתחילים לנקר, לכו למטבח בקצה השני של המסדרון להביא כוס מים. התנועה תעודד את הדם לנוע ממערכת העיכול לכיוון הראש. המים מגבירים את קצב חילוף החומרים ומקדמים זרימת דם למוח.

15:00-18:00 שיתופי פעולה

רוב הסיכויים שהמוח שלנו כבר הספיק להתעייף מכל מה שעבר עליו עד עכשיו. הוא אולי לא חד כמו לפני שעתיים או שלוש, אבל לפי מחקר שנערך באוניברסיטת מישיגן (Michigan) הוא הרבה יותר רגוע. אותו מחקר הראה שעד השעות האלה, כל הקורטיזול הזה שהלחיץ אותנו בבוקר, אמור לרדת. מה שאומר שזה זמן טוב לפגישות לא מאוד פורמאליות. גם פעילות גופנית מומלצת בשעה הזאת. זאת בדיוק נקודת הזמן בה הגוף מספיק חם ושניה לפני שהוא מתחיל להתקרר לקראת הערב. חוץ מהטמפרטורה של הגוף, מחקרים מראים שחוזק, קואורדינציה ופעילויות פיסיות אחרות הכי אינטנסיביות בשעות האלה. רק לא מאוחר מדי. שאריות האדרנלין עלולות להפריע לשינה.

18:00-20:00 שקיעה
מחקרים מראים שבשעות האלה המוח נכנס למצב מסוים של תחזוקה (wake maintenance). המלטונין (הידידותי לשינה) נמצא בשפל והסיכויים להירדם דווקא עכשיו קרובים לאפס. זה הזמן לתפוס קרן שמש אחרונה להיום (אנחנו חייבים לשמש תודה על 80% מהסרוטונין שלנו), לצאת עם הכלב, ולכוון את שאריות האנרגיה האחרונות למשפחה. רק בזהירות, מחקרים מראים שבגלל כל השינויים המקצביים בגוף, לבלוטות הטעם נפתח התיאבון בשעות האלה.

20:00-22:00 מתחילים להוריד הילוך

רמות המלטונין עולות בצורה מהירה ולסרוטונין העליז והנמרץ מתחיל להימאס והוא מתחיל לקחת צעד אחד אחורה. כתוצאה מכך, מה שאתם מרגישים הוא מעבר חד מערנות להרגשה מנומנמת.

זה בדיוק הזמן לפעילות שלא דורשת יותר מדי מאמץ פיסי, או מחשבתי. טלוויזיה מישהו?. 

22:00- לילה טוב, נדבר מחר

האמת, שבשעה הזאת המוח מוכן לשלם כדי שנעזוב אותו בשקט, והוא מחכה בכיליון עיניים לעשות סדר בכל היום הזה. וזה בדיוק מה שהוא עושה במהלך השינה. לכן, שנת לילה נמצאת בעדיפות ראשונה, והשעה הזאת נחשבת לזמן הכי טוב לכיבוי אורות. בלי מילים, זה מאותת למוח שהיום מתקרב לסיומו. מחקרים מראים שאנשים שפותרים בעיות בבוקר, הם אנשים שמחתימים לפחות שמונה שעות בשעון נוכחות של הלילה. חוץ מזה, איך תקומו לסקס של הבוקר אם לא תשנו?.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.