Write a comment

 

זה כבר הפך לפולחן שנתי. החורף הגיע, ולמרות המאמצים הכי טובים שלכם, אתם שוב מוצאים את עצמכם מקוררים. אתם מנסים לשדר עסקים כרגיל, ומקווים שגם המערכת החיסונית שלכם תאכל את זה. אלא שההתקררות ממש לא עושה סימנים של ללכת.

כל זמן בין יומיים עד שבועיים נחשב לפרק זמן נורמאלי להחלמה. יותר או פחות, תלוי בדברים שאנחנו עושים ולא עושים.

מנוחה

לשינה יש תפקיד מאוד חשוב במערכת החיסונית שלנו. למעשה, לפי מחקר שפורסם בתחילת השנה בכתב העת הרפואי Archives of Internal Medicine, פחות משבע שעות שינה הגדילו פי 3 את הסבירות לסבול מהתקררות, בהשוואה לשמונה שעות או יותר. ברגע שהמשתתפים בניסוי חלו בהתקררות או שפעת, לקח להם גם יותר זמן להחלים. אם חולים, המצב האידיאלי הוא להישאר בבית ולנוח. זה כנראה גם מה שהגוף שלכם היה צריך מלכתחילה.

וזה כולל גם פעילות גופנית שגרתית. נכון שאם תשאלו את הרופא שלכם הוא בדרך- כלל יסכים אתכם שכדאי לשמור על רמה מסוימת של פעילות גופנית. אבל הדגש הוא על רמה מסוימת ומתונה. אם ממשיכים בשגרת פעילות גופנית רגילה, מפריעים למערכת החיסון לעשות את העבודה שלה.

שתיה

גם לנוזלים יש חלק חשוב בתהליך ההחלמה. אם ההתקררות שלכם לא מתרגשת מכל הניסיונות שלכם להיפטר ממנה, תשתו עוד. חוסר בנוזלים יכול להגביר את תחושת חוסר הנוחות ולהתייבשות, בעיקר בגלל שדרישת המים עולה כאשר חולים, בעקבות נוזלים רבים שמאבדים. בנסיבות מסוימות, חוסר בנוזלים במערכת יכול אפילו להיות הסיבה שהסימפטומים ממשיכים וממשיכים. הגדלה של כמות הנוזלים תסייע גם לליחה באף, או בחזה, לזרום החוצה יותר בחופשיות.

שתיה מרובה חשובה בזמן המחלה, אבל היא גם משחקת תפקיד חשוב במניעה. כמות מספקת של נוזלים משאירה את הרקמות במערכת הנשימה עם לחות שמונעת ממיקרובים להשתקע שם דרך קבע. נוזלים גם עוזרים למערכת החיסון לתפקד. וכמובן, עדיף שזה לא יהיה משקאות ממותקים. סוכר הופך את הסביבה בגוף לחומצית, בדיוק כמו שחיידקים אוהבים אותה.

תרופות

כל מי שניסה ללכת לישון עם אף מנוזל, מבין את הסקס אפיל של תרופות שמייבשות ליחה. בעוד שמעט ייבוש לא יזיק, יותר מדי עשוי להחריף את הסימפטומים ובעיקר להאריך את משך המחלה. מה שהתרופות האלה בעצם עושות, זה לייבש את הנוזלים מהליחה. לכן הן מסייעות לנשום יותר בקלות. אבל הן לא באמת פותרות את הבעיה. עודף שימוש בתרופות מהסוג הזה, מקשה על הגוף לייבש בכוחות עצמו את מה שבאמת צריך, ואפילו יותר מזה. זה יכול ליצור סביבה מאוד נוחה ונעימה לסימפטומים אחרים שלא היו שם מלכתחילה.

אבחנה

הרבה פעמים אנשים משוכנעים שהם סובלים מהתקררות ממושכת שפשוט לא עוברת. אבל האמת היא שהסיבה שהם לא מרגישים טוב הרבה יותר פשוטה. הם פשוט מטפלים במחלה הלא נכונה. התקררות יכולה להטעות ודי שכיח לבלבל בינה לבין אלרגיה למשל, בגלל דמיון בסימפטומים. שתיהן מביאות איתן שיעול, אף דולף, גירוי בעיניים, עיטושים. אז ככה - סימפטומים של התקררות בדרך- כלל מוגדרים מהצוואר ומעלה, והם בדרך- כלל מגיעים לשיא בתוך כמה ימים. אלרגיה, מצד שני, מציגה מערך שלם של סימפטומים מתונים אבל עקשניים. כאבים, עייפות ואובדן תיאבון הם יותר סימפטומים של התקררות, מאשר של אלרגיה. דלקת בסינוסים היא התפתחות נוספת שכיחה של התקררות, והיא עשויה להיות סיבה נוספת בגללה אתם לא מחלימים. ליחה שנלכדת במעברי האף ולא מתנקזת למשך תקופה ארוכה של זמן (בין אם הגורם הוא התקררות, או אלרגיה) יכולה להוביל להתפתחות זיהום בסינוסים. סינוסיטיס קשה לאבחן. במיוחד בשלבים מוקדמים. אבל בוא נגיד שחום, כאבים באזור הראש או הפנים, והפרשות בעלות גוון צהבהב הם לא סימנים טובים.

 

 
baner erka

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.