Write a comment

 

כשזה מגיע לפה שלנו, הנדל"ן הכי טוב בסביבה הם פירות עסיסיים רכים ומלאים במיץ. אבל, מסתבר שכמה מנוגדי החימצון שיותר שווים השקעה, נמצאים דווקא בקליפה. אף אחד לא אומר שצריך לכרסם אננס שלם, אבל יש פירות אחרים ששווים קצת עבודת לסתות.

אם אתם בעניין של לעצור את הקמטים ולהילחם בסרטן, תשאירו את הקולפן בצד.

התפוח הגדול

חווה אמנו לא ידעה איזה טובה היא עשתה לנו כשנתנה את הביס הראשון והאסור. דלישס, פינק ליידי, גרנד סמית' או יונתן, אומרים שאם נאכל תפוח אחד ביום הלב והכולסטרול שלנו מסודרים. וכמה שהפרי עצמו מכיל ויטמינים, אשלגן וסיבים תזונתיים, מחקר מאוניברסיטת קורנל (Cornell) מגלה שבקליפה יש קצת יותר מ- 87% נוגדי חימצון מאשר בבשר.

עונת המלפפונים

אפשר להתווכח עד מחר אם הוא פרי או ירק, אבל זה לא ישנה את העובדה שמלפפון הוא סופר דל קלוריות, והקליפה שלו עשויה מסיליקה (silica), מינרל שטוב לעור זוהר וחלק. אין המלצת צריכה מינימאלית או מקסימאלית לסיליקה, אבל המומחים מדברים על לפחות חמישה מיליגרם ביום, כמות שנמצאת בקליפה של מלפפון אחד. למזלנו, אפשר למצוא אותו בכל עונות השנה.

באבא גנוש

עם חצילים אין מצבי ביניים. או שאוהבים אותם, או שממש לא. אם אתם שייכים לאלה שאוהבים, אז תאהבו עד הסוף. כולל הקליפה. כי אם רק תפשיטו את אחד מהיפיופים הסגולים האלה, תפסידו כמעט 300 מיליגרם של נאזונין (Nasunin), פיגמנט נוגד חימצון שמונע פגיעה בתאי המוח, קצת יותר מ- 200 מיליגרם של אשלגן שחיוני לתקשורת עצבית, לשמירה על נוזלים ולמניעת התכווצות שרירים, וקרוב ל-13 מיליגרם של מגנזיום לחיזוק המערכת החיסונית ולחילוף החומרים של אנזימים בגוף. מישהו מוכן לקחת את הסיכון?

קיווי

הוא נקרא על שם הציפור הלאומית של ניו זילנד. לא מאוד אטרקטיבי, אנחנו יודעים. גם הקליפה שלו לא מאוד אטרקטיבית למאכל, אבל היא מכילה רכיבים רבים שלוחמים בחיידקים רבים. אם אתם עדיין מעדיפים את הדרך הישנה והטובה, קיווי הוא אחד המקורות הטובים לוויטמין C, והוא מכיל גם ברזל, סידן, מגנזיום, אשלגן ואבץ.
 

אין כמו ג'אפה

גם את הקליפה של התפוז אנחנו מעדיפים מחוץ לצלחת, אבל מסתבר שהיא לא פחות טובה. הקליפה החיצונית מכילה די-לימונן (D-limonene), שהוא פיטוכימיקל, גם פיגמנט וגם נוגד חימצון וכנראה שגם האויב הקטלני של קרני השמש. במחקר נשערך באוניברסיטת אריזונה (Arizona) נמצא כי משתתפים שאכלו כפית קליפת תפוז בשבוע, הפחיתו את הסיכון לסרטן העור ב-30%. חוץ מסרטן העור, די-לימונן קשור באופן כללי להרס תאים סרטניים, והוא פעיל גם בתחום סרטן השד, הכבד והריאות. את החלק הלבן של הקליפה (האלבדו) עדיין בודקים, אבל כנראה שגם הוא קשור למניעת סרטן השד. 

לשאלות ולמידע נוסף בקרו אותנו בפורום תזונה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.