Write a comment

 

דיאטת אורז-חום (שהתחילה בכלל בתור דיאטת אורז-לבן) יכולה לנקות את הגוף, לטפל בבעיות רפואיות, להקל על תסמינים של בעיות אחרות, או לעזור לאתר גורמים לאלרגיות.

אורז מלא IN. מרק כרוב OUT.


מחלות "לייף-סטייל"

מה עוד אפשר להגיד על אורח החיים שלנו שעוד לא אמרו?. הוא מהיר ועצבני, כולל מזון מהיר, בשר מעובד, צריכה אינסופית של יותר מדי מלח, שומן, קלוריות ומצד שני, מעט מדי פעילות גופנית. עם אורח חיים כזה, זה כמעט לא מפתיע שהשכיחות של מחלות "לייף-סטייל", כמו יתר לחץ דם, סוכרת, השמנת יתר ומחלות לב נמצאת במגמת עלייה.

למרות שהשכיחות של מחלות מהסוג הזה נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, אי אפשר להגיד שבעולם הרפואה מכירים אותן מעכשיו. ההיכרות איתן (ואולי גם המלחמה נגדן) התחילה כבר בתחילת המאה הקודמת. ד"ר קמפנר (Dr. Walter Kempner) הניח כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כי המפתח להילחם במחלות מהסוג הזה הוא הגבלת צריכת המלח והחלבונים. הוא הרכיב תוכנית תזונה שכללה קערת אורז לבן בכל ארוחה. במונחים של אז, התוצאות היו מרעישות. התוכנית הובילה לא רק לשינוי בלחץ הדם ורמות הסוכר בדם של המטופלים, אלא גם להטבה בתסמינים של בעיות רפואיות אחרות ואפילו לירידה במשקל. תוכנית התזונה זכתה לגרסאות שונות במהלך השנים, אבל הפילוסופיה נשארה אותה פילוסופיה - דל במלח, דל בשומן.

דיאטת אורז-חום היא אחת מהגרסאות האלה. אפשר להבין למה אורז לבן כל כך פופולארי. הוא זול, מתבשל מהר, ואוורירי יותר מאורז חום. אבל אורז חום הרבה יותר טוב מאחיו הלבן. למה?. התשובה נמצאת בתהליך העיבוד שעובר הדגן. תהליך הייצור של אורז לבן גורם להסרת הסובין וכמעט כל השכבות הפנימיות של הנבט. אלה שמכילות את החומרים המזינים. בתהליך העיבוד של אורז חום, מסירים רק את השכבה החיצונית (שהיא גם ככה לא אכילה) ושאר הדגן נשאר שלם וללא פגע.

תהליך העיבוד הנוסף שעובר האורז הלבן, מחסל את רוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים שנמצאים באופן טבעי בדגן. אם לתרגם את זה למספרים, זה אומר 67% פחות ויטמין B3, 80% פחות של ויטמין B1, 90% פחות של ויטמין B6, 60% פחות מתכולת הברזל, 50% פחות מתכולת המגנזיום וכמעט בכלל בלי סיבים תזונתיים.

כוס של אורז חום מבושל לעומת זאת, כוללת את כל אלה, ובנוסף 88% מהצריכה היומית המומלצת של המינרל מנגן, 28% מהצריכה היומית המומלצת של המינרל סלניום, 20% מהצריכה היומית המומלצת של חומצת האמינו טריפטופן, 14% מהצריכה היומית המומלצת של סיבים תזונתיים ובערך 200 קלוריות ל-195 גרם.

איך זה עובד?

אורז חום לא רק מזין את הגוף מבחינה תזונתית. המינרל מנגן חשוב כי הוא עוזר לייצר אנרגיה מחלבונים ופחמימות, מספק הגנה נוספת מפני רדיקלים חופשיים ומאזן את ייצור הכולסטרול (שלפחות בחלק ממנו הגוף משתמש לייצור של הורמוני מין). המינרל סלניום קשור לתהליכים רבים של חילוף חומרים בגוף ולאנזימים רבים. הסיבים התזונתיים מנקים את המעיים ומצמצמים את משך הזמן שחומרים מסרטנים נמצאים במגע עם התאים במערכת העיכול, ולכן מפחיתים את הסיכון להתפתחות סרטן המעי.

ביחד, המשמעות היא שדיאטת אורז-חום יכולה לסייע להפחתת תסמינים של בעיות בריאותיות רבות, דוגמת אלרגיה, אסטמה, בעיות עור, כאבים כרוניים, מצבים דלקתיים ועוד.

דיאטת אורז חום היא לא תרופה לכל הבעיות. היא לא מתאימה למשל לאנשים שסובלים מבעיה כרונית של מערכת העיכול (כמו קרוהן, או קוליטיס), היא לא מתאימה לצעירים מאוד, ולא תמיד למבוגרים מאוד. היא לא מתאימה לנשים בהריון או לנשים מניקות. ולמי שסובל מבעיה בריאותית כרונית מומלץ להתייעץ עם רופא לכל אורך התהליך.

יש כאלה שאומרים שהיא גם לא במיוחד מתאימה לאנשים בריאים, בגלל שהיא לא כוללת קבוצות מזון שלמות, כמו חלבונים למשל. אבל, בתחום הרפואה המשלימה מאמינים שהיא דווקא אחת מתוכניות התזונה הבריאות בסביבה, ושלא יזיק לכולנו פעם בשנה לתת למנגנוני הניקוי הטבעיים של הגוף (כבד, כליות) לעשות את העבודה שלהם.

בגרסא הקלאסית שלה, דיאטת אורז מלא עושים בין יום אחד לשבועיים. משך הזמן ישתנה בהתאם למטרה שלה (ניקוי הגוף מרעלים, טיפול בבעיות רפואיות). גם החזרה לתזונה רגילה תהיה הדרגתית בהתאם. וכן, גם מרזים מזה. העיקרון הוא שגם אם אוכלים סוג מזון אחד (ובמיוחד אורז מלא) ולא מגבילים את הכמות, הגוף לא מתרגם את זה למשבר הומניטארי (כמו שהוא בדרך כלל עושה כשהוא לא מקבל מספיק אוכל) ונפטר מהעודפים די ברצון.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.