Write a comment

 

היא מזון מצוין, שצריך להיות חלק בכל תוכנית תזונה בריאה ומאוזנת. היא מכילה סיבים תזונתיים, חלבונים, ומפורסמת בעיקר בזכות תכולת האשלגן הגבוהה שבה, אבל האם בננה היא מזון קסם?

תכירו את החברה החדשה בדיאטות של סוג אחד של מזון. דיאטת הבננה (Morning Banana Diet) מצטרפת לדיאטת מרק כרוב ולדיאטת האשכוליות.

רפובליקת הבננות
מאז שזמרת האופרה בדימוס, קומיקו מורי (Kumiko Mori) הכריזה באחד מאתרי הרשתות החברתיות שהיא הצליחה להפחית בין 7 קילוגרמים, ל-11 קילוגרמים (תלוי איפה קוראים) בזכות דיאטת הבננות, הרבה אנשים ביפן (ויש הרבה אנשים ביפן) אוכלים רק בננות. לפי הדיווחים של התקשורת המקומית, מכירות הבננות עלו ביפן ב- 80% בשבוע אחד, בהשוואה לאותו שבוע בשנה שעברה. חלק מהם אפילו מדווחים על מצוקת בננות. אז איך בדיוק עובדת מי שמותגה כתוכנית ההרזיה המהירה והקלה ביותר, שכבשה את יפן בסערה?

את הדיאטה פיתח היטושי וואטאנבה (Hitoshi Watanabe, בוגר החוג לרפואה מונעת באוניברסיטת טוקיו, ואשתו הרוקחת, סומיקו (Sumiko). חוץ מהספר שכתב וואטאנבה בעצמו, דיאטת הבננות כיכבה כמעט בכל פלטפורמה אפשרית. פה לאוזן, אתרי אינטרנט, תוכניות טלוויזיה וירחוני בריאות.

הדיאטה היא סופר פשוטה. לארוחת בוקר אוכלים רק בננות ומים בטמפרטורת החדר, כמה שרוצים. לארוחת צהריים, ערב וביניים אפשר לאכול מה שרוצים (אפילו פיצה, צ'יפס וחטיף ממש משמין) כל עוד זה לא גלידה, מוצרי חלב, אלכוהול, במיוחד לא כקינוח אחרי ארוחת הערב. לדיאטת הבננות יש רק תנאי אחד. בשעה שמונה בערב המטבח נסגר. ומה שהכי כיף בה, הוא שאין שום דגש מיוחד על פעילות גופנית. ווטאנאבה ממליץ לעשות פעילות גופנית רק אם ממש רוצים. וגם אז, זה צריך להיעשות באופן הכי פחות מלחיץ.

מתכון לרזון, או מתכון לאסון?
לאכול ארוחת בוקר זה רעיון טוב, זה עוזר לחילוף החומרים. לאכול בננה לארוחת בוקר זה גם רעיון טוב. בננה מכילה בין 72-135 קלוריות (תלוי בגודל) והיא אופציה דלת קלוריות לפתוח את היום. גם לשתות מים בטמפרטורת החדר זה רעיון לא רע בכלל, זה עוזר לעיכול. וגם לא לאכול אחרי שמונה בערב זה עצה לא רעה בכלל. אבל בשורה תחתונה, מה שמשנה זה כמה קלוריות מכניסים וכמה מוציאים, בלי קשר לשעה ביום. אז איך בכל זאת זה עובד?

מומחים מסכימים שחלק מהעניין הוא ההסיבים התזונתיים, שיספקו לרובנו תחושת שובע לאורך זמן. אבל בשביל הרבה אנשים שנמצאים במשטר דיאטה, ואומרים להם שהם יכולים לאכול מה שהם רוצים בארוחת צהריים ערב, זה פיתוי לא קטן.

תיאוריה אחת מדברת על זה שבננות מכילות עמילן, שלפי מחקרים הוא יכול בפועל לעזור לשרוף שומן. עכשיו, אפילו אם זה נכון ובואו נגיד שהוא באמת עושה את זה, עמילן קיים גם במזונות אחרים, כמו תפוחי אדמה למשל. יותר מזה, בננות מכילות כמות לא גדולה בצורה משמעותית של סיבים ועמילן. בננה מכילה עד 4 גרם סיבים תזונתיים. בשביל שמזון יחשב מקור טוב לסיבים למשל, הוא צריך להכיל 3.5-5 גרם סיבים למנה. זה נכון שמזונות שמכילים סיבים תזונתיים יכולים לעבור דרך מערכת העיכול מהר יותר והם לא נספגים לחלוטין, ולכן חוסכים כמה קלוריות. אבל החיסכון הזה הוא עדיין לא משמעותי מספיק בשביל להכריז על מהפך בעולם הדיאטות.

תיאוריה אחרת טוענת שאנזים מסוים שנמצא בבננה מאיץ את תהליך העיכול, וגורם לירידה מהירה במשקל. אבל לפי מה שלימדו אותנו בבית ספר לרפואה, הגוף מכיל את כל האנזימים הדרושים לעיכול.

בשורה תחתונה, זה אולי לא נשמע מאוד סקסי, אבל כדי להפחית במשקל, צריך לשרוף יותר קלוריות ממה שאוכלים, נקודה. ואולי באמת אפשר להפחית במשקל באמצעות הדיאטה. אבל איך זה נגמר בסוף, כולם יודעים (רמז: עלייה מהירה במשקל). ובינינו, אם היה סוג של מזון שיכול לשרוף שומן, כנראה שכבר היינו יודעים את זה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.