Write a comment

 

זה הבלוטות שלי, חילוף החומרים שלי איטי, אני אוכלת כמו ציפור, בחיי. אנחנו כבר מכירים את כל התירוצים. ולמה תירוצים? כי רוב האנשים שסובלים מעודף משקל, פשוט אוכלים יותר מדי או עושים פחות מדי. כי מחקרים הראו שחילוף החומרים עובד מהר יותר אצל אנשים שסובלים מעודף משקל, גם בזמן מנוחה. וכי מחקרים אחרים מראים שאנשים עם עודף משקל, לא מעריכים נכון את כמות האוכל שהם אוכלים לפעמים אפילו עם סטיית תקן של 800 קלוריות.  

אז כנראה שבשביל להגיע להסדר קבע בנוגע לחילוקי הדעות שיש לכם עם הג'ינס, צריך שינוי באורח החיים, לכל החיים. דיאטת 4 הימים מבטיחה ללכת אתכם יד ביד לפחות בצעדים הראשונים.

ארבע על ארבע

אל תתנו לכותרת להטעות אתכם. ארבעה ימים זה מעט מדי זמן בשביל לעשות שינוי מהותי. דיאטת 4 הימים היא סדרה של שבעה שלבים, שכל אחד מהם נמשך ארבעה ימים. היא מגוונת, לא סופרת קלוריות ומבטיחה שאם תעשו הכל כמו שצריך, תצליחו להיפטר מארבעה עד חמישה קילוגרמים בפרק הזמן הזה. והיא הרבה יותר מדיאטה. היא מבטיחה לספק לכם כלים להתמודדות עם מכשולים פסיכולוגיים של ירידה במשקל, צרור אסטרטגיות שיעזרו לכם להגיע ליעד ואולי הכי חשוב, לחשוב רזה.

אז מה בעצם אוכלים? בכל שלב בדיאטת 4 הימים התפריט משתנה.

השלב הראשון נקרא שלב ההשראה, והוא אמור לתת לכם השראה להתחיל. מבחינה פיסית, הוא בנוי כדי לנקות את הגוף מרעלים שהצטברו. גם אם אין שום עדות לכך שהגוף שלנו צריך ניקוי מרעלים, השלב הזה הוא שלב של ירידה מהירה במשקל. לנקות את השולחן, להתחיל מאפס, לאפס שעונים. בין אם הקילוגרמים הראשונים שיורדים הם מים, שומן, או שילוב של שניהם, כשרואים את המחוג של המשקל זז, זאת מוטיבציה להמשיך. התפריט לארבעת הימים הראשונים מורכב מ- 2 כוסות קפה (סוכר וחלב בהגבלה), 2 כוסות ירקות ירוקים עליים מבושלים או נאים, כוס לימונדה טרייה (לא יותר מכפית סוכר), 4 מנות פרי, גביע יוגורט דל שומן, 2 כוסות סלט ירוק עם 3 כפיות רוטב דל שומן, כוס שעועית או עדשים מבושלות, כוס וחצי של אורז מלא מבושל. מים בלי הגבלה. השומן היחיד שמותר הוא מעט שמן זית. בשר, עוף או דגים הם מחוץ לתחום.

השלב השני הוא תקופת מעבר. שלב בו אתם עושים היכרות עם צורה חדשה של אכילה. התפריט בשלב הזה כולל מזון לא מעובד, עשיר בסיבים תזונתיים, משביע ודל בקלוריות. 1,300 הקלוריות ליום מתחלקות בין 3 מנות פרי, 4 כוסות ירקות חיים, כוס שעועית, 150 גרם דג או עוף, משקה דיאטטי, 2 חטיפים (מתוך רשימה של 50 אפשרויות) כולל אגוזים, מרשמלו, גבינות לא שמנות ועוד.

השלב השלישי מוקדש כולו לחלבון. בארבעת הימים הבאים מוסיפים לתזונה בשר רזה, דג, חלב וביצים כדי למנוע דריכה במקום. התפריט כולל 2 ביצים או רק את הלבן, בשר, הודו, 2 מנות פרי, כוס אחת של ירקות חיים, 2 כוסות של ירקות מבושלים, כריך עם בשר רזה וכפית מיונז דל שומן, כוס שעועית, כוס אורז חום.

 

בהנחה שלמדתם כמה דברים על תזונה בריאה וסדר גודל סביר של מנות, השלב הרביעי מאפשר לכם לאכול מה שאתם רוצים (אפילו פיצה או המבורגר) כל עוד זה נעשה בצורה מתונה.

למקרה שקצת הלכתם לאיבוד, השלב החמישי מחזיר אתכם לתלם ונותן לכם דחיפה לקראת קו הסיום. בגלל שהתפריט בשלב הזה יחסית מצומצם, קיימות 4 וריאציות שונות לתפריט בשלב החמישי. אחת מהן כוללת 3 מנות פרי, כוס שעועית, 2 כוסות סלט ירוק, 2 כוסות גזר, כוס לימונדה טרייה, עוף ללא העור, ו- 2 כוסות של ירקות מבושלים.

ואם קצת התגעגעתם, השלב הלפני אחרון מאפשר לשחרר קצת החבל. בין 2 כוסות סלט ירוק, כוס מרק ירקות, 2 כוסות ירקות מבושלים, 200 גרם דג, משקה דיאטטי ו-2 מנות פרי, תוכלו לשלב גם 2 פנקייקים קטנים.

השלב האחרון הולך להיות יחסית קשה, אבל זה רק בשביל שתצליחו להוריד את הקילוגרמים האחרונים. בשלב הזה מותר לאכול 3 מנות פרי, חצי מלפפון, 3 כוסות סלט ירוק, כוס וחצי מרק לא צמחוני, 2 מנות של ירקות מבושלים, ו- 2 חטיפים.

אחרי השלב הראשון והשני, אפשר לבצע את השלבים האחרים בכל סדר. בנוסף, כל שלב מגדיר תוכנית פעילות גופנית ספציפית שמשלבת פעילות אירובית עם אימוני כוח. ההמלצה היא להתקדם בהתאם לרמת הכושר, ואפילו לחלק את שגרת האימונים לאימונים בפרקי זמן קצרים יותר. לדוגמא, חצי שעה רוב השבוע.

נקודה למחשבה

דיאטת 4 הימים מדגישה תזונה בריאה, מגוונת וגודל מנות. אבל עדיין יש פה הגבלה קלורית. הביקורת טוענת שחלק מהשלבים דלים מדי בקלוריות, מה שלא מאפשר לפגוש את הצרכים התזונתיים ללא תגבור של תוספי מזון.

מעבר לכך, צריכה קלוריות זהה לגברים ונשים עשויה לא לעבוד עבור כולם. ככל שמתבגרים, הדרישות הקלוריות יורדות. למשל, אם נשים במשקל ממוצע (58 ק"ג) צריכה 2,100 קלוריות בגיל 18-35, מגיל 35 ועד גיל 55 הן צריכות 1,900 ומגיל 55 והלאה הן צריכות להסתדר עם 1,600 קלוריות ביום. גבר ממוצע (75 ק"ג) צריך 3,100 קלוריות ביום בגיל 18-35, בגיל 35-55 הוא צריך 2,800 קלוריות ביום ומגיל 75 והלאה הוא צריך 2,400 קלורית ביום.

נקודה נוספת, היא שדיאטת 4 הימים בנויה לחודש ולא מסבירה איך שומרים על המשקל לאחר מכן. אבל כוונת המשורר היתה שאחרי כמעט חודש בתוכנית, אנשים ילמדו איך לאכול בריא יותר, ולדעת שכל עוד 80% מהזמן מקפידים על הכללים, ב- 20% הנותרים אפשר לעגל פינות. עד היום עוגייה נוספת לא הרגה אף אחד.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.