Write a comment

 

דלקת היא פצצה מתקתקת. ולצערנו, זה קצת יותר מסתם חרוז. כי אם מסתכלים טוב, כל הבעיות הבריאותיות הרציניות, כמו מחלות לב, סוכרת, אלצהיימר, פרקינסון, פיברומיאלגיה ועוד, התחילו מתהליך דלקתי.

לפי הנטורופתיה, התשובה ממש פשוטה והיא נמצאת בתזונה שלנו.

מהתקררות ועד פרקינסון
בשלבים הראשונים שלה, דלקת היא התגובה של הגוף לפציעה, גירוי, או פלישה של חיידקים. הדוגמא הכי רלוונטית היא כשאנחנו מתקררים. אף דולף, גרון צורב ושיעול הם בעצם כולם ביטויים של דלקת. ומעצבנים ככל שיהיו, אלה הם סימנים של גוף בריא שמחזיר מלחמה ולא יושב בחיבוק ידיים.

אבל יש עוד סוג של דלקת. זה שאנחנו לא רואים. זה שנמצא בתוך הגוף, וכאשר אותו סוג של דלקת הופך כרוני, בסופו של דבר הוא גורם להתפתחות מחלות. אם להגיד את זה פשוט- תהליכי דלקת מאיצים את תהליכי ההזדקנות הטבעיים של הגוף. לפי מחקרים, דלקת כרונית נחשבת לשורש מאחורי מחלות כרוניות רבות, כולל מחלות לב, השמנת יתר, אלצהיימר, פרקינסון, אוסטיאופורוזיס, סוכרת, פיברומיאלגיה, תסמונת המעי הרגיז ועוד.

אם כך, אפשר להבין למה ממקדים מאמצים רבים להסברה, לטיפול ולמניעת מצבים של דלקת כרונית. לנטורופתיה יש כמה הצעות יחסית פשוטות, שיכולות לעזור להפחית תהליכים דלקתיים בגוף.

בחירות נכונות
לפי הנטורופתיה, הצעד הראשון במניעת תהליכים דלקתיים יכול להיות פשוט כמו תזונה נכונה. ובתזונה נכונה אנחנו מתכוונים לתזונה שכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים, דגים, אגוזים וקטניות. אם להיות יותר ספציפיים: קיווי (מכיל כפול ויטמין C מתפוז, יותר סיבים תזונתיים מתפוח, וכמות אשלגן זהה לבננה וסלק), דובדבנים (עשירים בנוגדי חימצון שמונעים דלקת), גויאבה (מכילה 20% יותר ליקופן מעגבניה), שעועית (מכילה את השילוש הבריא: סיבים תזונתיים, חלבון ונוגדי חימצון), תרד (בגלל תכולת ויטמין K, A, C, סידן, חומצה פולית, מגנזיום וברזל), בצל (למרות הריח), גזר (בגלל הקרטנואידים), כרוב (בגלל ויטמין C, K, B ועוד) וברוקולי (כי אתם מחפשים סוג אחד של מזון שיש בו  הכל, זה ברוקולי). במקביל, חשוב להימנע מסוגי מזון שעשויים לעודד תהליכים דלקתיים, כמו: אלכוהול, קפאין, סוכר שומן טראנס.

צמצומים
השלב הבא הוא לבדוק איזה מזונות גורמים לתגובה אלרגית או לרגישות, ולהוציא אותם מהתזונה. זה לא הולך להיות פשוט, אבל זה חשוב בגלל שכל כך הרבה אנשים סובלים מבעיה ולא יודעים את זה. ולא תאמינו כמה בעיות פיסיות מתחילות בעצם ברגישות, או באלרגיה לסוג מסוים של מזון. החשודים הם: חיטה ומוצריה, מוצרי חלב, סויה, עגבניות, תפוחי אדמה, תירס, בוטנים, פירות הדר. מה נשאר? המון. הדרך הנכונה היא להתחיל מחודש אחד של התנזרות. אחרי חודש, להתחיל להוסיף בהדרגה לתזונה סוד אחד של מזון בכל פעם, עם מרווחים של שלושה ימים בין סוג אחד לאחר, כדי לראות באמת איך מרגישים. אם סוג מסוים של מזון מעורר תגובה מסוימת בגוף, צריך לאכול ממנו לעיתים רחוקות, או בכלל לא.

עזרה למערכת העיכול
אם אנחנו באמת רוצים לעזור למערכת העיכול, יש שני דברים שאנחנו יכולים לעשות בשבילה. הראשון, הוא לחזק את אוכלוסיית החיידקים הטובים שחיים במערכת העיכול שלנו ולהוסיף לתזונה פרוביוטיקה. שני סוגי החיידקים המוכרים ביותר הם אסידופולוס (acidophilus) וביפידוס (bifidus).
השני, הוא טריק ישן נושן- לשתות חומץ תפוחים מהול במים כ- 20 דקות לפני הארוחה, כדי לעודד עיכול טוב יותר. ככל שהמזון מתעכל יותר טוב, יש פחות סיכוי להיווצרות דלקת.

תבלינים
עשבי תיבול ותבלינים רבים נופלים בקטגוריה של נוגדי דלקת בגלל שהם עשירים בנוגדי חימצון. לפי מחקרים, נוגדי הדלקת המומלצים ביותר הם כורכום, ג'ינג'ר, לקריץ, אנג'ליקה (מהרפואה הסינית), פלפל שחור, קינמון, רוזמרין, בזיליקום, שום, פטרוזיליה וכוסברה.

בדיקות מעבדה
שתי הבדיקות שבדרך כלל ממליצים עליהן בהקשר של דלקת הן שקיעת דם וחלבון מגיב C
(
C-reactive protein). אם הבדיקות האלה מעידות על התפתחות תהליך דלקתי, השלב הבא הוא להבין למה ומה צריך לעשות בשביל לעצור את התהליך. שינויים כאלה יכולים להיות מאתגרים, אבל הם שווים את המאמץ. הם יעזרו לכם להרגיש צעירים יותר ולהיות בריאים יותר. ואם אתם חושבים שאתם מבוגרים מדי בשביל זה, תחשבו שוב. אף פעם לא מאוחר מדי בשביל להתחיל לשפר את איכות החיים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.