Write a comment

 

כל מי שניסה, לפחות פעם אחת, להשיל קילוגרמים עודפים ממשקלו, יודע שהדבר אפשרי - אבל אולי אתם חושבים שזה לא כל כך הכרחי. העובדה שאתם מגייסים את כל כוחותיכם לפתרון הבעיה עשויה להיות הסיבה לנסיגה מהתוכנית שהצבתם בפניכם ונשבעתם לעמוד בה.

"כדאי להתחיל בקטן", אומרת הולי ווייאט, חוקרת בכירה במכון התזונה בדנבר, ארה"ב. "לאנשים המנסים להוריד במשקל, יש נטייה לשנות באופן דראסטי את כל אורח החיים שלהם".

להתחיל בקטן

המומחים טוענים שזו הבעיה העיקרית בניסיונות ההפחתה במשקל. הניסיונות האלו, לעשות שינוי טוטאלי בחיים - לא תמיד צולחים. רוצים להגיע לתוצאות? זה לא בשמיים. תתחילו בקטן. פשוט הקפידו על התזונה שלכם ועשו ספורט – אלה יכולים לשרוף את הקלוריות עם אפקט מקסימאלי.

"למשל, מספיק לשרוף כ-100 קלוריות ביום כדי לא להעלות 0.5-1 קילו, שהאדם צובר במשך תקופה של שנה", אומרת ווייאט, שהשתתפה, יחד עם מדענים אחרים, במחקר מקיף בנושא התזונה שתוצאותיו פורסמו באחרונה. "על מנת להפחית במשקל, עליכם לשרוף 500 קלוריות ביום. אך לא כדאי להוריד אותן לגמרי מהתפריט שלכם. אתם יכולים לאכול כ-250 קלוריות פחות ביום, ו-250 קלוריות נוספות לשרוף במהלך טיול רגלי של 30-45 דקות. כעבור שבוע כבר תפחיתו חצי קילו אחד, אם כי לא מיד תבחינו בשינויים משמעותיים".

הנה עוד כמה עצות שמעניקים ווייאט וחוקרים אמריקאים נוספים למבקשים להפחית במשקל:

מנה ראשונה

בארוחה במסעדה, במקום המנה העיקרית, הזמינו מנות ראשונות. לא סוד הוא שבמהלך כ-20 השנים האחרונות המנות במסעדות גדלו באופן משמעותי. המחקר שנערך באוניברסיטה של צפון קרוליינה מראה כי ההמבורגר הממוצע, למשל, הפך לגדול יותר ב-23 אחוז לעומת שנת 1977, ואילו משקאות קלים גדלו ב-50 אחוז. אם כן, במקום להזמין מנה עיקרית, בחרו בפסטה, סלט ומרק. המנות הקטנות יותר לא יסיטו אתכם מהמטרה שהצבתם בפניכם.

בלי חטיפים

אל תתקרבו למכונות למכירת משקאות וחטיפים. אל תגמרו שקית צ'יפס ענקית בבת אחת. מזון יש לצרוך במנות קטנות.

תתחילו מסלט

על פי תוצאות המחקר שנערך באחרונה באוניברסיטה של מדינת פנסילבניה, 33 נשים שנטלו חלק במחקר אכלו סלט ירקות כ-20 דקות לפני המנה העיקרית –פסטה או אורז. למרות שהסלט תובל במוצרלה דלת שומן וברוטב איטלקי דל קלוריות – במקום הרטבים השמנים יותר – הנשים האלו צרכו ביממה 100 קלוריות פחות.

הקפה המשמין

הקפידו על כמות הקלוריות בקפה. סוגי קפה מסוימים עשויים לכלול בתוכם כמות קלוריות השווה לזו שאתם צורכים בארוחה שלמה. אלינו למשל הרשת עדיין לא הגיעה, אבל 16 טיפות של קפה "סטארבאקס מוקה" עם חלב טרי כוללות 400 קלוריות – כמות שתמצאו בכריך עוף – זאת עם 22 גר' שומן ו-33 גר' סוכר. אם נמאס לכם לשתות קפה רגיל, הוסיפו לקפה לאטה חלב דל שומן.

טיולים סלולאריים

בפעם הבאה כשאתם מנהלים שיחה בלתי נגמרת עם ידיד/ת נפש, השתדלו לעשות זאת תוך כדי הליכה – בין חדרי הבית או יותר טוב בחוץ. אם תעשו את הטיולים האלה במשך 10 דקות מדי יום, תוכלו לשרוף כ-1,000 קלוריות ליום.

אכלו אגוזים

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, אנשים שאכלו מדי יום חופן אגוזים או בוטנים הצליחו להוריד במשקל במהירות רבה יותר מאשר אלה שלא כללו אותם בתפריט שלהם. אך אל תגזימו: לא יותר מ-15 שקדים או אגוזי קשיו ולא יותר מ-30 בוטנים ביום. גם אלה כוללים לא מעט קלוריות.

אל תשבו סתם ככה

רוב האנשים שורפים בשעה 100 קלוריות בישיבה ו-140 בעמידה. אם בעבודה תעמדו כשעתיים ביום במקום לשבת, תוכלו להוריד כ- 3 קילו בשנה.

שינה בריאה

על פי מחקר שפורסם באחרונה בכתב העת "דה לאנסט", המחסור בשעות השינה עלול להפריע לכם להפחית במשקל. בגלל המחסור בשעות השינה המוח שלנו, שנמצא במצב של סטרס, מגדיל באופן משמעותי את יצירת כמות ההורמון מסוג קורטיזול, המפקח על התיאבון. דבר זה מגדיל את אכילת היתר ומחדד את תחושת הרעב. יותר מכך, בגלל המחסור בשעות השינה האורגניזם שלנו לא יכול לשרוף פחמימות, אשר הופכות למצבורי שומן גדולים.

יומן משימות

רשמו ביומן מיוחד את ההישגים שלכם – זהו אמצעי מצוין לעקוב אחר ההצלחות שלכם ולהתרכז במשימותיכם. הרישומים ביומן מחנכים לאחריות ולמחויבות.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.