Write a comment

את מה שמוכרים בחנויות כבר הרחקנו מזמן מהמזווה, ובשביל שלא נרגיש בודדים על הספה, הנה מספר חטיפים על בסיס טבעי שניתן להכין בבית ולטחון ללא רגשות אשמה


גרעינים, בוטנים, פיסטוקים ושאר פיצוחים, צ'יפס, בייגלה, בורקס, במבה, אפרופו, ביסלי, והרשימה השחורה ארוכה ומתמשכת. החטיפים אולי מגרים וטעימים, אבל שומר נפשו ירחק. מלח בכמויות, סוכר, חומרים משמרים, שומנים רעים וקרוב לאפס ערכים תזונתיים ראויים.


העניין הוא שאפשר לעשות את זה אחרת. לנשנש כאילו אין מחר, בלי לעשות חשבון לכמויות. רק שצריך לבחור בתבונה את החטיפים הנכונים, ולא להתפתות לזבל שמוכרים בחנויות. טיפונת עבודה בבית, ויש לכם נשנוש טבעי תוצרת בית, טעים למדי, בריא ביותר ובלי כל התוספות האסורות מהחטיפים הקנויים.


1. כרובית בתנור
כשאופים נכון, הכרובית מקבלת טעם מתקתק וטוב. פרקו ראש כרובית לפרחים, פזרו מעט מלח גס והכניסו לתנור בחום 200 מעלות לכ-40 דקות. אין צורך לכסות. קצוות פרחי הכרובית צריכים לקבל גוון חום-זהוב.

2. מקלות גזר
הם בוודאי מוכרים לכם ממסיבות קודמות, ולא בכדי. כיף לכרסם בו, ועל הדרך מקבלים חיזוק טוב לגוף של ויטמינים וסיבים תזונתיים. כמו שהדודות אמרו פעם, הוא נוסע מצוין. לא מתקלקל, לא מאבד מהטעם, ולכן מומלץ לצרף אותו לכל פיקניק. גזר עם קצת רוטב חמצמץ עדין בצד, על בסיס חרדל או לימון, ואתם מסודרים.

3. יוגורט קפוא
הוא ממלא ומעניק תחושה של שובע, יש בו כמות יפה של סידן ומינרלים נוספים, ועל הדרך הוא גם טעים מאד. הקפיאו את היוגורט כדי לקבל אפקט של גלידה. שימו מעט דבש או סילאן לפני ההגשה, קצת פירות או אגוזים לא קלויים, וקיבלתם מנה איכותית של פרוזן יוגורט תוצרת בית – ובריא בהרבה מהמקור שבחנויות.

4. עגבניות שרי עם רוטב בלזמי
עגבניות שרי מתוקות יותר מעגבניות רגילות (אם כי עגבניות תמר נותנות פייט ראוי בהחלט). רוטב הבלזמי מעניק חמצמצות טובה ואיכותית ומשלים מעדן קטן, בריא ונחמד לערב קיצי.

5. חלבון ביצה
רגע, אל תגלשו לדף אחר. נכון, נשמע נורא, אבל חלבון של ביצה הוא כמעט חסר טעם משל עצמו וכדאי לנצל את התכונה המעולה הזו. על היתרונות הבריאותיים אין מה להוסיף – חלבון איכותי ביותר, שרק דורש תוספת קטנה של טעם משלים. טחינה, למשל, בתור מטבל. או גבינה לבנה עם תוספת בצל ירוק.

6. כרוב ניצנים בתנור
הירק הקטן והמשגע הזה מכיל סולפוראפן, כימיקל טבעי היעיל להורדת רמת הסוכר בדם ובעל תכונות אנטי-מיקרוביות מובהקות. בישול, אידוי וטיגון הורגים את הסולפוראפן ומורידות את רמת, לכן כדאי לערוך את העיבוד בתנור. מערבבים חצי קילו כרוב ניצנים עם כף שמן זית, כף רוטב בלזמי, קצת מלח ופלפל, מכניסים לתנור ל-35 דקות על 180 מעלות ומערבבים את הכרובים פעם אחת, שיקבלו צרבה יפה מכל כיוון. קיבלתם נשנוש מגניב ביותר בכלום עבודה.

7. טחינה בדבש
הכי קרוב לחלבה שיש. רוצים נשנוש מתוק וכיפי? ערבבו בצלוחית 2 כפות טחינה גולמית וכף דבש או סילאן וטבלו קרקרים. אם כבר מתוק, לפחות על בסיס בריאות.

8. אבוקדו
בהתאם למגבלות העונה, כמובן, כי אבוקדו נמצא איתנו בסתיו ובחורף. חתכו טבעות מהפרי הירקרק ותבלו בהתאם לנטיית הלב. סחטו לימון, הוסיפו מעט מלח ופלפל שחור ויש לכם התחלה טובה. עוד אופציה: רסקו עגבניות על פומפיה, הוסיפו כוסברה, פלפל חריף ובצל ירוק קצוץ דק והגישו כסלסה טרייה לטבול בה את נתחיל האבוקדו.

9. ירקות בתנור
כרוב, כרובית, סלק, גזר, תפוחי אדמה, בצל (לבן, אדום וירוק, הכל הולך), שום... את הירקות הגדולים, כמו תפוחי אדמה וסלק, חותכים לפרוסות או לחתיכות קטנות, מה שיוצא. שמים בתבנית, 2 כפות שמן זית, מעט מלח ויאללה לתנור, 40 דקות ב-180 מעלות. עם גביע יוגורט בצד הנשנוש שלכם יהפוך לארוחה של ממש.

10. אדממה
חלבון, סידן, סיבים תזונתיים. בכוס אחת של פולי אדממה מבושלים יש 100 קלוריות. מבשלים את הפולים עד שהם תרככים קמעה, קצת מלח גס מלמעלה, וגמרנו. 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.