חזרה לידע מקצועי ראשי
הדפסה
Write a comment
תמיד רציתם להתנסות בדיקור סיני אבל מפחדים מהמחטים? מתברר שאת התרומה האדירה של תורת הדיקור, שנאספה במשך אלפי שנים, ניתן ליישם גם בעצמכם בבית, באמצעות לחיצה ממוקדת על נקודות שתורמות לשיפור הבריאות

מערכת העצבים שלנו היא דבר מופלא – כאשר מפעילים לחץ ממוקד על נקודות מסוימות בה, זה יכול ליצור אפקט שישפיע על אזורים אחרים בגוף – לעיתים אף בצורה שעשויה לרפא כאבים, בעיות רפואיות או סתם אי נוחות. את ההבנה הזאת גיבשו הסינים כבר לפני יותר מאלפיים שנים, כאשר פיתחו את תורת הדיקור, שרק הלכה והשתכללה במרוצת השנים.

כיום גם עולם הרפואה המערבי מכיר ביכולתו של הדיקור לשפר את הבריאות ולהתגבר על כאבים וקשיים נפשיים. זאת לאחר שורה של מחקרים שמצאה את הטיפול הזה כיעיל. אולם כיום מתחילים להבין שניתן ליהנות מחלק מיתרונות הדיקור גם בלי שימוש במחטים ואפילו על ידי טיפול עצמי בבית.

למעשה, כל אחד מאיתנו יכול להפעיל לחיצות ממוקדות על נקודות ספציפיות בגוף על מנת לשפר את הבריאות במגוון היבטים. סקירה שפורסמה ב-2011 ובחנה לא פחות מעשרה מחקרים שנערכו בנושא, אף מצאה כי שימוש בנקודות לחיצה נמצא יעיל לשיפור המצב הבריאותי בתשעה מתוך עשרת המחקרים שנבדקו.

הנה כמה מהבעיות הרפואיות שתוכלו לטפל בהן בעצמכם באמצעות עיסוי ממוקד של נקודות הלחיצה בגופכם:

כשהגב כואב

כאבים בגב התחתון הם בעיה שרובנו סוחבים על עצמנו כתוצאה מישיבה ממושכת מול מחשב, מנשיאת משקלים כבדים או מיציבה לא נכונה. כדי להתגבר על הכאבים, יש כמה דברים שתוכלו לעשות. ראשית, עמדו ותפסו את המותניים משני הצדדים, כך שהאגודלים שלכם יגעו בחלקו התחתון של הגב. לאחר מכן התחילו להזיז את האגודלים בתנועות מעגליות והפעילו לחץ מתמשך ורציף למשך חמש שניות. חזרו על הפעולה הזאת כמה פעמים.

תוכלו גם לבצע את אותה הפעולה באזור השוקיים. לחצו עם האגודלים על הנקודה שנמצאת בדיוק במרכז שריר השוק ברגל והזיזו אותם בתנועה סיבובית תוך הפעלת לחץ רציף למשך חמש שניות. חזרו על הפעולה פעמיים או יותר במידת הצורך.

כשהכתפיים זקוקות לשחרור

גם הכתפיים סובלות לא מעט מכל מה שאנחנו מעמיסים עליהן לאורך היום. כדי להתגבר על כאבים בכתפיים, נסו את הפעולה הפשוטה והיעילה הזאת:

בעזרת האגודל שבכף היד, הפעילו לחץ מתמשך בתנועה סיבובית על נקודת החיבור בין האגודל לאצבע המורה ביד השנייה. הישארו במצב הזה לחמש שניות וחזרו על הפעולה עוד שלוש פעמים. זו נקודת הלחיצה הפופולרית ביותר בגוף, שאמנם לא נראית ככזו שיכולה להשפיע יותר מדי, אך היא בהחלט יעילה בהתגברות על כאבים, בייחוד באזור הכתפיים.

כשהמחשבות לא נותנות מנוח

לפעמים הגוף שלנו מרגיש בסדר גמור, אך דווקא הנפש זקוקה לריפוי והמצב המעורער שלה משפיע כמעט על כל היבט בחיים שלנו. רבים מאיתנו סובלים מדיכאון, חרדה, בעיות שינה ומחשבות טורדניות. כדי להתגבר על כך חשוב לטפל בבעיה מהשורש באמצעות כלים רגשיים או מטפל מוסמך, אך נקודות הלחיצה בהחלט עשויות לסייע לתמוך בטיפול ולהביא לשיפור המצב.

כדי לעשות זאת, התמקדו בנקודה שבמפרק כף היד שלכם, בדיוק באזור של העצם שמתחת לזרת. הפעילו על הנקודה הזאת לחץ בתנועה סיבובית למשך חמש שניות וחזרו על הפעולה לפחות שלוש פעמים.

כשהבטן לא נותנת מנוחה

מהאזור העדין בחלקו החיצוני של מפרק כף היד, אנחנו עוברים לנקודה שבדיוק במרכז של המפרק העדין הזה. הפעלת לחץ על הנקודה הרגישה הזאת יכולה לייצר תגובה עצבית שתשפר בעיות בדרכי העיכול, לרבות כאבי בטן, גזים ואי נוחות.

גם במקרה הזה יש להפעיל לחץ מתמשך ורציף בתנועה סיבובית על הנקודה שבמרכז מפרק כף היד למשך חמש שניות ולחזור על הפעולה שלוש פעמים או יותר במידת הצורך.

כשהסינוסים חסומים

גודש בסינוסים עלול להוביל לתחושה של לחץ בפנים ואף לכאבי ראש, קשיי נשימה ואי נוחות כללית שרק מחריפים את ההתמודדות עם המחלה. כדי להקל על כל אלו ניתן להפעיל לחץ ממוקד בנקודה שנמצאת בדיוק בין שתי הגבות. לחצו על הנקודה הזאת באמצעות האצבע המורה או האגודל למשך חמש שניות בתנועות סיבוביות. ניתן גם לחזור על אותה הפעולה באזור הרקה שבחלקן העליון של הפנים.


mitot banner3


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.