Write a comment
רפלקסולוגיה היא טיפול שכל אחד מאיתנו יכול לבצע בעצמו לעצמו – גם בלי מטפל מקצועי. מדענים אומרים שזו דרך יעילה להפיג חרדה, להתגבר על כאבים ואפילו לשפר את פעילות מערכת העיכול. כך תעשו זאת לבד ובקלות

כשאנשים סובלים מבעיות רפואיות, לעיתים הם הופכים הרים וגבעות כדי למצוא מזור והקלה, בלי להבין שלעיתים הפיתרון היעיל ביותר לבעיה לא נמצא במחוזות מרוחקים – אלא ממש בכפות הידיים שלהם – פשוטו כמשמעו. רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול שבמסגרתה משתמשים בנקודות לחיצה בידיים וברגליים על מנת להשיג שיפור במצב הרפואי ואפילו לרומם את הנפש.

האמונה שמנחה את עולם הרפלקסולוגיה גורסת כי הגוף שלנו הוא מערכת מסועפת ומתוחכמת למדי שבה מרכיבים שונים משפיעים זה על זה. רפלקסולוגים משתמשים בהבנה הזאת על מנת להפעיל לחיצות ממוקדות בנקודות ספציפיות בגפיים, אשר יוצרות תגובת שרשרת שמשפיעה על אזורים מרוחקים בגוף.

טיפול רפלקסולוגי מקצועי יסייע כמובן לעשות זאת בדרך היעילה והממוקדת ביותר, אך ישנם גם כמה דברים שתוכלו לעשות בעצמכם על מנת להשיג שיפור במצב הגופני והנפשי גם בלי לפנות לעזרה מקצועית:

רפלקסולוגיה בידיים לטיפול בכאבי ראש

כאבי ראש הם בעיה נפוצה שכולנו נסבול ממנה במצבים שונים במהלך החיים. אם כאבי הראש שלכם נגרמים כתוצאה מחרדה או מלחץ נפשי, ייתכן כי הפעלה פשוטה של לחץ על כפות הידיים היא הדרך המהירה, הבטוחה והפשוטה ביותר להשיג הקלה תוך זמן קצר.

סקירה מדעית מ-2015 שבחנה כמה מחקרים שנערכו על רפלקסולוגיה בידיים מצאה כי הפעלת לחיצות בשורש כף היד יכולה לסייע להתגבר על כאבי ראש ממקור נפשי. אחרי טיפול כזה שנמשך שישה חודשים, כ-25 אחוזים מהאנשים הפסיקו לחוות כאבי ראש לחלוטין ועוד כעשרה אחוזים הפסיקו ליטול תרופות לשיכוך כאבים באופן קבוע.

כדי לטפל בעצמכם בכאבי הראש, נסו להפעיל לחץ ממוקד במרכז המפרק שמתחת לשורש כף היד שלכם. עסו את האזור תוך הפעלת לחץ ממושך ורציף למשך דקה בכל יד. תוכלו גם להפעיל לחץ על האזור שבכף היד עצמה, בנקודה הרגישה שבין האגודל לאצבע המורה.

רפלקסולוגיה בידיים לטיפול בחרדה

כמו כאבי הראש, רבים מאיתנו מתמודדים מדי יום עם חרדה שמקשה מאוד על התפקוד השוטף, משבשת את פעילות המוח וגם מחלישה את הגוף. מחקר מ-2017 שפורסם בכתב העת Complementary Therapies in Clinical Practice מצא כי עיסויים בכפות הידיים עשויים להפחית במידה מסוימת את החרדה ולשפר את היציבות הנפשית.

כדי לטפל בחרדה, השתמשו באגודל כדי להפעיל לחץ על האזור שבפרק כף היד, מתחת לשורש כף היד ובקו ישר מהזרת. נסו לחפש שקע קטן באזור הזה שבו תבצעו את העיסוי הממוקד. עסו את האזור למשך דקה תוך הפעלת לחץ מתמשך ורציף – אך לא חזק מדי.

רפלקסולוגיה בידיים לטיפול בעצירות

לחלק מהאנשים זה נראה מוזר שלחיצות על כפות הידיים עשויות לשפר את פעילות העיכול, אך מחקר קטן מ-2010 שפורסם בכתב העת Complementary Therapies in Clinical Practice קבע כי זה בהחלט אפשרי. מהמחקר, שנערך בקרב אנשים שסובלים מעצירות מתמשכת, עולה כי 94 אחוזים מהמשתתפים דיווחו על ירידה בשכיחות מקרי העצירות אחרי שישה שבועות של טיפולי רפלקסולוגיה בידיים.

כדי להשיג את ההשפעה הטובה ביותר של הטיפולים האלו מומלץ כמובן לפנות למטפל מקצועי ומיומן ברפלקסולוגיה. עם זאת, תוכלו בהחלט גם לטפל בעצמכם בקלות דרך הפעלת לחיצות ממוקדות על כפות הידיים.

הנקודה היעילה ביותר לטיפול בעצירות נמצאת בחלקה החיצוני של כף היד, בחיבור העדין שבין האגודל לאצבע המורה. השתמשו בקצה האגודל כדי להפעיל לחיצה ממוקדת על הנקודה הזאת ועסו אותה בעדינות למשך דקה שלמה. תוכלו לחזור על הפעולה בהמשך גם בידכם השנייה.



mitot banner3


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.