Write a comment

 

כולנו יודעים שעישון סיגריות וחשיפה ממושכת לקרני השמש מאיצים את תהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף. גם מבפנים וגם מבחוץ. 

אבל אם מדברים על להזיז את השעון לאחור, או לפחות להאט את קצב התקתוק של המחוגים שלו, יש דווקא דברים פחות ברורים שמחבלים במאמצים שלנו.

אתם ישנים כמו סטודנטים

יש אנשים סופר עסוקים, שרשימת העשה ואל תעשה היומית שלהם מתארכת עד לשעות הערב המאוחרות. יש עם זה רק בעיה אחת. מעט שינה היא לא משהו שיוצא טוב במחקרים. פעם אחר פעם היא מוכחת כבחירה גרועה לבריאות. מחקרים מקשרים בין חוסר שינה ליתר לחץ דם, לסוכרת, לעלייה במשקל, ואפילו למראה עייף ומבוגר. אנחנו לא אומרים לכם מתי ללכת לישון ומתי לקום בבוקר. אנחנו רק אומרים שמחקרים מספרים ששינה הפכה לנושא בריאותי ראשון במעלה, ושעבור רוב האנשים 7 עד 8 שעות עושות את העבודה. כל אחד וצרכי השינה שלו. תבדקו מה עובד בשבילכם.

אתם יותר לחוצים מאשר לא לחוצים

לישון מעט זה אף פעם לא מומלץ, בטח לא כאשר אורח החיים שלנו תובעני ומלחיץ. יש הסבר ביולוגי טוב למה אנחנו לא מרגישים טוב כשאנחנו בסטרס. סטרס מגביר את הריכוז בדם של ההורמונים קורטיזול ואפינפרין. זה מקפיץ את לחץ הדם, מדכא את מערכת החיסון, ואם כבר מדברים על להרגיש זקנים, סטרס מתמשך יכול אפילו לכווץ אזורים מסוימים במוח שקשורים ללמידה, זיכרון ומצב רוח. הסטרס אולי לעולם לא יעלם לחלוטין. אבל מה שאנחנו עושים איתו ביומיום, יכול לשמור את התהליכים בגוף ברמה מאוזנת ובעיקר בריאה. נשימות עמוקות היא הבחירה הראשונה שלנו. זה לא לוקח הרבה זמן, אפשר לעשות את זה בכל מקום, וזה מציל חיים.

רגל פה, רגל שם

פעילות גופנית היא אחד מסוכני המכירות הטובים ביותר שמצליחים לשכנע את הזמן להפסיק לרוץ כל כך מהר. אבל רובנו חושבים עליה רק במונחים של ירידה במשקל, כאשר בפועל, מחקרים מצביעים על יתרונות בריאותיים אחרים שיש למשטר אימונים קבוע. פעילות גופנית קבועה יכולה להביא לשינוי בסמנים ביולוגיים משמעותיים, או בתרגום לשפה שאנחנו מבינים: לשפר את תפקוד המוח, להפחית מצבים דלקתיים בגוף, או למנוע התפתחות בעיות כרוניות כמו סוכרת מסוג 2. אל תתנו לנעלי הספורט שלכם לצבור אבק. כל פעילות באה בחשבון. בתנאי שאתם נהנים לעשות אותה ובתנאי שהיא גוזלת מכם לפחות 20-25 דקות ביום. אפשר להעלות בהדרגה את משך ואינטנסיביות האימון. אם אתם מחמיצים יום אחד, זה לא נורא. אבל אל תהפכו את זה להרגל.

אתם אוכלים ירקות, אבל לא כל יום

יכול להיות שכבר יצא לכם לשמוע על נוגדי חימצון. הרכיבים העוצמתיים שלוחמים ברדיקלים חופשיים. אלה שלולא הם, מי יודע איפה היינו. נוגדי החימצון עושים שמיניות באוויר בשביל לשמור עלינו צעירים ובריאים. ויש להם רק דרישה אחת- הם צריכים תחזוקה כמעט מסביב לשעון. נוגדי חימצון פעילים רק לכמה שעות, וצריך להמשיך ולהזין אותם בלי הפסקה. אז אל תחשבו שסלט אחד גדול פוטר אתכם לכל השבוע. כדי למקסם באמת את היתרונות של נוגדי החימצון, צריך לשאוף לאכול אותם בערך כל 4 שעות, ובערך עם כל ארוחה.

מסיר שומנים
צמצום אחוז השומן בתזונה הוא צעד חכם ונכון. שומן (מטבע הדברים) משמין, ויותר מזה- הוא חוסם את העורקים. אבל שומן הוא לא הרוע בהתגלמותו, ואם זאת שאלה של בריאות (ולמען האמת, גם של דיאטה) שומן מהסוג הבריא (שמן זית, אגוזים, דגים) חייב להיות חלק מתזונה מאוזנת. אומגה 3 היא דוגמא אחת לחומצת שומן אולטימטיבית: היא חיונית לשמירה על תפקוד המוח, ביראות הלב, חוזק העצמות, גמישות המפרקים והאלסטיות של העור. סוגים אחרים של שומן בריא, כמו שומן חד בלתי רווי, יכול לסייע בין כולסטרול רע לטוב ולכן קשורים לתוחלת חיים ארוכה יותר. אם שליש מסך הקלוריות היומי מגיע משומן, זה בסדר. אפשר לחיות עם זה. אפילו לחיות טוב.

אתם לא זוכרים מתי הפעם האחרונה

יחסי מין מרגישים טוב. בגוף, במצב הרוח, בבריאות הכללית. מחקרים מראים שלאנשים עם חיי מין פעילים יש מערכת חיסון חזקה יותר, הם מרגישים פחות כאבים, הם נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן, הלב שלהם בריא יותר, הם ישנים טוב יותר בלילה, והם חווים פחות סטרס. ועוד לא הגענו לחדשות הכי טובות: לפי מחקר שנערך בהשתתפות 3,500 מתנדבים בבית החולים באדינבורו (Royal Edinburgh Hospital) שבסקוטלנד, חיי מין פעילים מצעירים אותנו במשהו כמו 4-7 שנים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.