Write a comment

 

הגיל, המשקל, התזונה והפעילות הגופנית (שאנחנו עושים או לא) משפיעים על הירידה במשקל. אבל את ההבדל הקטן עושה חילוף החומרים, המנוע הקטן שיש לנו בגוף שאחראי לשרוף קלוריות כל יום, כל היום. ככל שאנחנו מתבגרים, קצב חילוף החומרים שלנו יורד, בעיקר בגלל שאנחנו מאבדים מסת שריר בכל עשור בערך מאמצע שנות ה-20. או בתרגום לקלוריות- כנראה שבגיל 35 אנחנו שורפים פחות מאה קלוריות ביום, מאשר בגיל 25.

הגנטיקה אמנם אחראית לזה שחלק מאיתנו שורפים שומן מהר יותר מאחרים, אבל לפי מה שאומרים המומחים, אין סיבה שבגיל 30 או 40, חילוף החומרים שלנו לא יהיה צעיר ויפה כמו בגיל 20.

בוקר טוב

אם עד עכשיו לא הבנתם למה כולם מתעקשים על ארוחת בוקר, חילוף החומרים הוא הסיבה. אכלני ארוחת בוקר מפחיתים יותר במשקל מאשר דלגני ארוחת בוקר. הסיבה היא שכשאנחנו ישנים, חילוף החומרים נמצא בניוטרל ולא מעלה הילוך עד שאנחנו לא אוכלים שוב. אם נדלג על ארוחת בוקר, הגוף לא ישרוף את אותה כמות קלוריות לאורך כל היום.

ואם כבר ארוחת בוקר, עדיף כזאת שכוללת פחמימות עשירות בסיבים תזונתיים. מחקר שנערך באוניברסיטת סידני (Sydney) באוסטרליה, השווה בין ארוחת בוקר עשירה בשומן, לבין ארוחת בוקר שכוללת פחמימות וסיבים תזונתיים. המחקר גילה כי אותם אנשים שאכלו ארוחת בוקר עשירה בשומנים, היו רעבים שוב הרבה יותר מהר. כשזה נוגע לסיבים תזונתיים לעומת זאת, הגוף לוקח את הזמן לעכל ולספוג אותם.

חלבונים

מחקרים מראים שתזונה עשירה בחלבונים מאיצה את קצב חילוף החומרים, ועוזרת לשרוף בין 100 ל- 200 קלוריות נוספות ביום. הסיבה היא שחלבונים עשויים בעיקר מחומצות אמינו, חומרים שלגוף קשה יותר לפרק אותן בהשוואה לשומן או לפחמימות, ככה שרק בתהליך הפירוק שלהן שורפים יותר קלוריות. זה לא אומר שצריך להתחיל לאכול לפי שיטת אטקינס. זה אומר שצריכת החלבונים צריכה להיות בערך 10%-35% מסך הקלוריות היומי. חלבונים זה דגים, עוף, קטניות, אבל גם מוצרי חלב, בגלל הסידן. סידן מעלה את חילוף החומרים ונותן לגוף הוראה לשרוף יותר שומן ויותר מהר.

תאכלו

תזונה דלה בקלוריות היא הדרך הבטוחה לא לעזור לחילוף החומרים. הגוף שלנו מתוכנת להגן על המשקל הרגיל שלנו שהוא מכיר. אם מפחיתים מכמות הקלוריות אליה הוא רגיל, חילוף החומרים בזמן מנוחה (מספר הקלוריות שהגוף שורף כדי לשמור על תפקודי גוף בסיסיים, כמו נשימה) יורד באופן אוטומטי. בין חמש לשש ארוחות ביום, זה הדרך הטובה ביותר להפעיל את חילוף החומרים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

תשנו

שינה לא סדירה מורידה מהפסים את קצב חילוף החומרים. כשאנחנו תשושים, לגוף אין אנרגיה בשביל התפקודים היומיומיים שלו, שאחד מהם זה לשרוף קלוריות, ככה שחילוף החומרים יורד בצורה אוטומטית לסוף סדר העדיפויות.

תרגיעו

סטרס מתמשך עושה אותנו שמנים, וזה לא המצאה שלנו, אלא של מחקרים. כשאנחנו לחוצים בצורה כרונית ומתמשכת, הגוף מוצף בהורמוני סטרס. הורמוני סטרס עושים שני דברים שאנחנו מאוד לא רוצים. אחד, הם מעודדים את תאי השומן לגדול ואת הגוף לאחסן אותם טוב טוב. השני, הורמוני סטרס פותחים את התיאבון.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.