Write a comment

 

כרגע זה נראה קצת כמו אפשרות רחוקה, אבל מזג האוויר מתחיל להתקרר ודי בקרוב יגיע החורף. אם החודשים החמים הם זמן טוב לפתח הרגלים נכונים לאורח חיים בריא, חורף הוא בדרך כלל הזמן בו אנחנו זונחים אותם. ואתם לא צריכים אותנו בשביל לדעת שהרגלים בריאים הם לא עונתיים.

מחליפים ארון, שומרים על ההרגלים. (במקרה הכי גרוע, זה ירד לנו מהרשימה של הבטחות גדולות לשנה החדשה).

לשתות הרבה

אנחנו מזיעים המון בקיץ, מה שאומר שאנחנו צריכים וצורכים יותר נוזלים. כתוצאה, כנראה שבין החודשים יוני לספטמבר אתם מוצאים את עצמכם מסתובבים עם בקבוק צמוד, יותר מזמן אחר בשנה. אבל למרות שלקיץ אין בלעדיות על מים, ההרגל הזה לא תמיד מצליח לעבור לחורף. אנחנו מזיעים פחות ושותים יותר חם בשביל להתחמם. בטח לא תפלו מהכסא אם נגיד לכם שצריכת נוזלים חשובה בכל השנה, לא משנה מה מראה מד הטמפרטורות. כמות הנוזלים שצריכים לשתות תלויה במידה מסוימת בסוג הגוף, אבל קיץ או חורף, היא חיונית תמיד. שורה תחתונה, אל תוותרו על מים. ואם כבר חם, אז עדיף תה.

יותר פירות וירקות

קיץ, חופש, טיולים, אנחנו נמצאים יותר זמן בחוץ ובזכות הגריל החדש שהחברים שלכם קנו, כנראה שגם אוכלים יותר בשר, ובתקווה גם הרבה ירקות ופירות טריים ליד. הסיפור עם פירות וירקות דומה לסיפור עם המים. בחודשי הקיץ החמים, קל לנו יותר לשלב בתזונה את פירות וירקות העונה הטריים. הם קלים לעיכול ולא מכבידים על הגוף. בחורף לעומת זאת, המבחר יורד, אולי גם האיכות קצת משתנה, וככל שהטמפרטורות יורדות אנחנו מחפשים אוכל יותר מחמם ויותר פחמימתי. אבל בדיוק כמו עם המים, לא להזניח את הפירות והירקות ולשלב אותם בתזונה כמה שרק אפשר.

דגים

על הגריל, על האש, או אפוי בתנור עם הרבה ירקות ועשבי תיבול בפנים, דגים הם כנראה משהו שמופיע על הצלחת שלנו באופן יותר תדיר בחודשי הקיץ. דגים טובים בעיקר למוח וגם לגוף כולו, וכמו שאומרים על הדברים הטובים: אי אפשר לקבל מהם מספיק. אפילו שבחורף אנחנו נוטים לחפש מזון מסוג קצת אחר, גם במקרה של דגים חשוב לשלב אותם בתזונה כמה שרק אפשר. במיוחד אם מצב הרוח נוטה להפוך סגרירי כמו מזג האוויר. דגים עשירים בתכולת חומצת השומן החיונית אומגה 3, שלפי מחקרים היא היתה כאן עוד הרבה לפני שהמציאו את הפרוזאק.

להתאמן יותר

אם שגרת פעילות הגופנית שלכם קבועה ולא תלויה בשינויי מזג האוויר, אתם מסודרים. אם אתם כמו רובנו, עושים את זה יותר כשמזג האוויר נעים ופחות כשהוא קר ומטפטף, תמשיכו לקרוא. כאשר השמש זורחת מהבוקר ועד הערב, נראה אתכם מוצאים תירוץ מספיק טוב להישאר בבית. לא סתם אנחנו מרגישים במיטבנו בקיץ. פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מהבריאות הפיסית והנפשית שלנו. הבעיה היא שכמו שקל לשלב פעילות גופנית בקיץ, ככה קל להיכנס לשנת חורף כשהטמפרטורות צונחות והשמש שוקעת מוקדם. אבל לפחות במובנים של פעילות גופנית, חשוב להכניס קצת קיץ לתוך החורף הזה. לא סתם אומרים נפש בריאה בגוף בריא. פעילות גופנית עושה פלאים לגוף ולמוח.

קחו את זה החוצה

ומעניין לעניין באותו עניין: בתנאי שמזג האוויר מאפשר, קחו את שגרת הפעילות הגופנית שלכם החוצה. בתור התחלה, זה תמיד מרענן לשנות מדי פעם, במיוחד כשזה מגיע למשהו מונוטוני כמו ריצה. וחוץ מזה, קצת אוויר צח לא יזיק לנו בעונה בשנה בה אנחנו נמצאים רוב הזמן בין ארבע קירות. ריצה, מתיחות, צעידות ואפילו יוגה או טאי-צ'י. כולן אוהבות להיות מדי פעם בחוץ.

להתעורר מוקדם

גם אם אתם לא רוצים, הבקרים המוארים (והלוהטים) של הקיץ לא ממש משאירים ברירה והופכים את זה להרבה יותר קל לצאת מהמיטה. כשבחוץ רטוב, המיטה נראית הרבה יותר מפתה. נכון, מדי פעם, זה ממש כיף לישון עד מאוחר. אבל אם לוקחים בחשבון ששינה היא אחד הנושאים החמים ביותר בבריאות, שווה להקדיש לזה קצת יותר תשומת לב. חוץ משמונה שעות, הכי טוב לגוף ולנפש שלנו ללכת לישון ולהתעורר באותו זמן, כל יום.

חופש

רובנו אוגרים את ימי החופשה שלנו לימי הקיץ, ומשחקים אותה עבדים כל השנה. אין שום דבר רע בגישה הזאת, אבל מה לגבי קצת גיוון?. כמה ימי חופש בסתיו, או סוף שבוע ארוך בדרום החם בימי החורף הסוערים. כמה כאלה ותראו איך הדברים נראים פשוטים יותר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.