חזרה לידע מקצועי ראשי
הדפסה
Write a comment

 

ספירת מלאי, חשבונות נפש. תקראו לזה איך שתקראו, שנה חדשה היא תמיד זמן טוב להסתכל אחורה על השנה שחלפה, עם כל מה שהיא הביאה איתה.

אז מה היה לנו כאן? דיאטה חדשה, טרנד כושר, ושני טרנדים בריאותיים

כושר- פילוקסינג (piloxing)
טרנד הכושר החדש (ויש האומרים אפילו המהפכני) כבש בסערה את הוליווד. פילוקסינג משלב בין פילאטיס (וניחשתם נכון) אגרוף. פילוקסינג, שפיתחה ויויקה ג'נסן (
Viveca Jensen), רקדנית לשעבר, משלב בצורה ייחודית את העוצמה, המהירות והנחישות של אגרוף, עם התנועות הארוכות, הגמישות והמדויקות של פילאטיס. בגלל ששני סוגי הפעילות עובדים על שרירי הליבה, השילוב ביניהם כמעט אינטואיטיבי, ויש לו יתרונות אמיתיים. הוא ממיס שומן, שורף קלוריות (בין 500 ל-900 באימון), מפסל את השריר, מחטב את הגוף וכמובן מכניס אותו לכושר. השילוב של פעילות שמקפיצה את הדופק בשילוב עם עבודת העומק על שרירי הליבה של פילאטיס מאוד יעיל. שריפה מואצת של קלוריות היא לא היתרון היחיד של פילוקסינג. תרגול קבוע יכול לשפר רמת האנרגיה, הסיבולת, הגמישות, מחזק את שרירי הליבה ומעודד ירידה נכונה במשקל. הוא פשוט מספיק בשביל ללמוד אותו ומאתגר מספיק בשביל לאמץ אותו. אז תביאו אתכם מגבת, בקבוק מים ותתחברו למייק טייסון הפנימי שלכם.

דיאטה- דיאטת חמשת הידיים (Five hand diet)
הכלל הראשון בתוכנית התזונה הזאת הוא שמה שאתם יכולים לאכול, הוא כל מה שכף היד שלכם יכולה להכיל. היא מורכבת מחמש ארוחות יומיות, קטנות במיוחד (בגודל אגרוף), שכוללות בעיקר פחמימות, חלבונים דלי שומן, ירקות ירוקים וגלונים של מים. מה אוכלים? פחמימות (פי 2 מכמות החלבונים), חלבון רזה (כמו עוף, ביצים, דגים כמו טונה וסלמון), פטריות, ברוקולי, בטטה, בצל ושום, אספרגוס, עגבניות, אפונה, כרוב, גזר, ופירות כמו תותים, אננס טרי, אבטיח, תפוחים, ענבים, אשכולית ועוד. שורה תחתונה- תזונה כזאת אמורה לספק לגוף כל מה שהוא צריך, אבל במינונים מאוד קטנים. אם אתם שואלים אותנו, אנחנו מעדיפים את זה בריא יותר.

תזונה- פרי עץ השמן (Seaberry)
עד עכשיו אנחנו כבר אמורים לדעת כל מה שאפשר על היתרונות הבריאותיים של פירות על כמו רימון, פירות יער, או פרי הג'וגי האקזוטי, אבל פרי עץ השמן מיוחד במינו ובדרכו. בתור התחלה, כמו פירות-על אחרים, גם הוא עמוס בנוגדי חימצון והוא מקור מעולה במיוחד לוויטמין C (פי 15 מתפוזים). אבל לפרי הקטן הזה יש יתרון גדול חשוב והוא חומצת השומן מסוג אומגה-7. על אומגה-7 אומרים שהיא יכולה להפחית כולסטרול אבל היא בעיקר חיונית לייצור של קולגן ועוזרת לשמור על העור מפני גירויים סביבתיים כמו אלרגנים והאוויר הקר והיבש של החורף. אם לעור שלכם יש נטייה להתייבש בחורף, זה בדיוק מה שאתם צריכים והמקור הטוב ביותר הוא פרי עץ השמן.

אלכוהול- אלכוהול אורגני
וודקה משיפון, בירה נטולת גלוטן, מרגריטה ממותקת באגבה. שוק האלכוהול האלטרנטיבי תפס השנה מקום טוב על המדפים. למה אורגני? המשמעות העיקרית של אלכוהול אורגני היא שחומרי הגלם (ענבים, שעורה, כשות, תפוחי אדמה ורכיבים אחרים) גדלו בתנאים אידיאליים, בלי חומרי ריסוס, הדברה, דישון או חומרים מזהמים אחרים. הרכיבים הלא מאוד בריאים האלה מזהמים את המים, האוויר והאדמה. אבל לא רק שרכיבים כאלה הורסים לאט ובטוח את המערכת האקולוגית, הם גם לא במיוחד טובים לנו. אלכוהול אורגני, לעומת זאת, לא משתמש באף אחד מהרכיבים האלה, באף אחד משלבי הייצור. מהכרם ועד לבקבוק. ולשאלת מיליון הדולר- האם לאלכוהול בריא יותר יש פחות הנג-אובר? בגלל שמדובר במוצרים יחסית חדשים בשוק, צריכים עוד מחקרים כדי לבחון את תגובת ההנג-אובר של אלכוהול אורגני, אבל לפי הראיות שיש עד עכשיו, אלכוהול ידידותי לסביבה ידידותי יותר גם לבוקר שאחרי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.