Write a comment

 

עולם הכושר רווי במיתוסים ואמונות. והאמת? זה באמת לא כל כך פשוט לדעת מי מבין כל השיטות, תהיה זאת שתצדיק את השעות הארוכות בחדר הכושר.

אחד הסימנים שאתם לא במסלול הנכון, הוא אם אתם לא רואים את התוצאות שאתם חושבים שאתם צריכים לראות, בפרק הזמן שהקצבתם לכם.

אלף ביום

אם יש דבר אחד שגברים רוצים מהאימון שלהם, זה קוביות בבטן. והם יעשו כפיפה אחרי כפיפה בשביל שהחלום שלהם יתגשם. אבל העובדות אומרות שאם יש שכבת שומן שמפרידה ביניכם לבין שרירי הבטן שלכם, החלום הזה הוא לא מסוג החלומות שהולכים להתגשם. כדי להתקרב אליו, לא צריך אלף כפיפות בטן ביום. צריך תזונה נכונה ופעילות אירובית שמעבידה את הלב, כדי להיפטר משכבת השומן.

רק אחת

גם אם אתם מקדישים את האימון לעבודה רק על שרירי הבטן, או רק על קבוצת שרירים ביד אתם מבזבזים זמן. לא תמיד צריך תרגיל ספציפי בשביל להגיע לשרירים הקטנים. כל עבודה לכאורה ישירה, משלבת עבודה לא ישירה על קבוצות שרירים נוספות. אם מתכננים בקפידה את התרגילים, אפשר לשלב קבוצת שרירים גדולה יותר בכל אימון. בטווח הארוך, תהיה לזה תוצאה הרבה יותר טובה.

מתיחות זה לא רק ליגאל שילון

רוב הגברים חושבים שברגע שהם סיימו את הסט האחרון אפשר לרוץ למקלחת (או שלא). בפועל, מתיחות (החלק הזה באימון שאתם לא עושים) חשובות בגלל שהן מגדילות את טווח התנועה בשרירים ובמפרקים, הן עוזרות גם לגמישות ומפחיתות כאבי שרירים. אם לא תשכחו אותן ותקדישו להן כמה דקות בסוף האימון, תגידו על זה תודה בבוקר.

התוספת שהורסת
יש מבחר עצום של תוספי תזונה לאנשים שמתאמנים באופן קבוע. חלק מהם מבטיחים שרירים מהודקים וחזקים, חלק מבטיחים תוספת חדשה של שרירים בתוך כמה שבועות. יכול להיות שלחלק מהם יש יתרון מסוים, אבל כנראה שהתוצאות יהיו הרבה יותר טובות עם תוכנית אימונים טובה שמשולבת בתזונה טובה. אלה שני הגורמים שבאמת עושים את ההבדל. חוץ מזה, לחלק מהם עשויות להיות תופעות לוואי כמו הגברת קצב הלב, פגיעה בפוריות, ובעיות במערכת העצבים.

בזמן שישנת

הרבה אנשים חושבים שאחרי 8 בערב מזון הופך אוטומטית לשומן. אז ככה, חילוף החומרים לא באמת יודע מה השעה עכשיו. נכון שלגוף יש לו מקצבים פנימיים, אבל חילוף החומרים לא מוריד הילוך בלילה. יותר מזה, חשוב לאכול אחרי אימון, במיוחד אם מתאמנים בשעות מאוחרות, כי הגוף צריך דלק בשביל להתאושש ולבנות שרירים בזמן שאנחנו ישנים.

חלבון והמון

הגוף שלנו צריך כמות מסוימת של חלבון בכל יום. בערך גרם וחצי לכל קילוגרם ממשקל הגוף. החלבון שאנחנו אוכלים מתפרק. חלק ממנו מופרש וחלק ממנו מאוחסן כשומן גוף או מנוצל לאנרגיה ובניית שרירים חדשים. אם עוברים את הדרישה של הגוף, הוא פשוט מעבד את עודף הקלוריות, בדיוק כמו שהוא היה עושה עם עודף קלוריות מפחמימות או שומן. ודרך אגב, אם תשאלו את הגוף, הוא יגיד לכם שמקור האנרגיה החביב עליו לבניית שרירים הן דווקא פחמימות.

על כמות ואיכות
פעילות גופנית בדופק מתון מעודדת את הגוף לשרוף יותר קלוריות משומן, אבל פעילות גופנית אינטנסיבית שורפת יותר קלוריות לדקה. אז מה עדיף? הכי חשוב הוא להסתכל על סך הקלוריות ששורפים, ובמקרה הזה הוא פחות או יותר זהה. היתרון של פעילות מתונה עם פסקי זמן קבועים, הוא שהיא מעודדת את הגוף לשרוף קלוריות גם אחרי שהאימון נגמר. זה אומר שנמשיך לשרוף קלוריות בקצב גבוה לפחות במשך כמה שעות אחרי האימון, ובחשבון פשוט נשרוף הרבה יותר.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.