חזרה לידע מקצועי ראשי
הדפסה
Write a comment
חיזוק שרירים, חליטות, שמן אתרי, עיסוי - שיטות ירוקות לטיפול במטרד הלילי הרועש
כמעט כל אדם נוחר. אלא שאצל חלק, הנחירות הופכות למטרד אקוסטי רציני ועונש של ממש לבן/בת הזוג המתהפכים על משכבם בצד השני של המיטה ומנסים לשווא לתפוס קצת שינה.
הנחירה פוגעת באיכות השינה של בן הזוג, וגם בזו של הנוחר. נחירות נגרמות מהפסקת נשימה לכמה שניות, דבר שקוטע את רצף השינה. עייפות ועצבנות ביום שלמחרת תהיה מנת חלקו של האדם שישן בלילה, ולא רק של זה שלצדו. מריבות, שינה בחדרים נפרדים ולעתים אף גירושין הם המשך ישיר לשנת לילה בלתי מספקת.

למה אנחנו נוחרים?
נחירות נגרמות בגלל היצרות של דרכי הנשימה במהלך השינה. לכך יכולות להיות סיבות שונות:

דום נשימה
דום נשימה נגרם מחסימה בכניסת האוויר, מה שיתבטא בנחירות. מעבר לפגיעה הניכרת באיכות השינה, זוהי סכנה של ממש ובמקרה זה הנחירות דווקא משמשות באיתות וכסימן לכך שיש להיבדק אצל רופא. אל תנסו להיזכר אם התעוררתם מדום נשימה – דום נשימה מעיר את האדם הישן (והנוחר), לעתים אף כמה פעמים בלילה, אך כמו בחלומות, עד הבוקר כבר לא זוכרים דבר...

אז מה עושים? דרכים טבעיות לטיפול בנחירות
נחירות אינה גזירה משמיים. קופות החולים מציעות טיפולים רבים נגד נחירות; אורח חיים בריא, הכולל ירידה במשקל ושמירה על כושר גופני יסייעו אף הם (ומומלצים תמיד); הפסקת שטויות כמו עישון ושתייה מוגזמת של אלכוהול יסייעו אף הם להפחית את הנחירות, לצד ערכים בריאותיים נוספים הנגזרים מצעד זה.
לצד אלה, קיימות גם מספר דרכים טבעיות לטיפול בנחירות.

חיזוק שרירי הלשון ובית הבליעה. כאמור, אחת הסיבות לנחירות היא היחלשות והתרופפות שרירים בבית הבליעה. לכן, מומלץ לתרגל חיזוק שלהם ב-3 תרגילים פשוטים וטובים.
  1. כווצו את שרירי הגרון למשך 30 שניות.
  2. סגרו את הפה ועם הלשון דחפו את השיניים הקדמיות התחתונות למשך 30 שניות.
  3. הניעו את הלסת לצד ימין כשהפה פתוח. 30 שניות לצד ימין ולאחר מכן 30 שניות לצד שמאל.
חזרו על הסט הנ"ל 3 פעמים, רצוי בכל יום אבל גם 2-3 בשבוע יספיקו. מיותר לומר שניתן לערוך תרגילים אלה בכל מקום, מול המחשב, בעת צפייה בטלוויזיה ואפילו בזמן נהיגה. תרגול פשוט זה יכול לפתור הרבה בעיות הכרוכות בנחירות.

ניקוי האף. מחממים מעט שמן שומשום, שוכבים בשקט על הגב ומטפטפים שתי טיפות לכל נחיר. ממשיכים לשכב עוד 2-3 דקות, כדי שהנוזל לא יישפך וייספג היטב.

גרגור. הרתיחו בסיר 2 כוסות מים, כפית כורכום, כפית הל וכפית קינמון. צמצמו את כמות המים בחצי, מזגו לכוס, צננו וגרגרו בגרון. עד הלילה תרגישו את אפקט "פתיחת הסתימה". ניתן לשוב על הטיפול מתי שנדרש.

אננס ובננות. אחת הדרכים להילחם בנחירות היא להגביר את השינה. ההורמון מלטנין מופרש בגוף כשאנו ישנים וגורם לתחושת הרוגע בשינה. הגברה של רמת המלטנין תרגיע את הגוף ותעניק שנת לילה טובה ואיכותית.
אננס, בננות וגם תפוזים עשירים בהורמון זה ומומלצים כקינוח טבעי (וגם טעים וכיפי) לארוחת הערב.

תה ירוק. חלטו תה ירוק במשך 5 דקות ושתו לפני השינה. הרווחתם לילה רגוע, באחריות. גם חליטת ולריאנה או מליסה תעשה את העבודה.

מכשיר אדים. לכו לישון עם מכשיר אדים קרים פועל בחדר. למים שבמכשיר טפטפו שמן אקליפטוס או מנטה / נענע / אורגנו, שיפתחו מעט את החסימות בדרכי הנשימה.

תרסיס מלח. בכל בית מרקחת תמצאו תרסיס שכזה, הפותח ביעילות רבה כל חסימה, כולל בהצטננויות קשות. ואפשר גם להכין אחד בבית, בקלות: הרתיחו חצי כוס מים, צננו והמיסו לתוכה חצי כפית מלח. שפכו את התמיסה לבקבוק טפטוף (או ספריי). זהו. התכשיר הפשוט והיעיל מוכן. רק חשוב לזכור שהתמיסה מתקלקלת עם הזמן ולכן חשוב להחליף את הנוזל מדי 4 ימים.

עיסוי לאף. טפטפו על האצבעות מעט שמן אתרי של אקליפטוס או נענע (או יתר הסוגים שהוזכרו לעיל) ועסו את האף מבחוץ וגם מבפנים. השמן ירגיע את ריריות האף והפה ויעניק לכם את הרוגע הנחוץ.

שום ובצל. חומצות הגופרית שבשום ובבצל אחראיות לטעם החריף של השום, הבצל והחזרת והן מייבשות את דרכי הנשימה ומקלות באופן משמעותי על הנשימה.
קצת מוגזם לדרוש מאדם ללעוס שן שום לפני השינה, ורבים יעדיפו להתמודד עם הרעש מאשר עם הריח... לכן, שלבו אותם בתזונה, ובפרט בארוחת הערב.

לילה שקט ונעים!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.