Write a comment
אחרי החורף שניקה את העולם מבחוץ, הגיע הזמן לנקות קצת מבפנים

החורף תם. המעיל, הסוודר והמגפיים חזרו לאפסון עמוק בארון, ואיתם גם המאכלים הכבדים והתבשילים עתירי השומן שליוו אותנו בחורף. לך לשלום צ'ולנט, בוא בשלום סלט ירוק.
באביב מתחדש הטבע ומחזורו מתחיל מחדש בפריחה ולבלוב. התחלה חדשה ניכרת בפרץ הניקיונות לקראת פסח. אלא שאין להסתפק בספונג'ה וניקיון הבית, וחשוב לנקות גם את הגוף, ולא סתם אלא מבפנים – ובצורה טבעית.

הכירו את המאכלים שיעשו לכם את העבודה וינקו את גופכם.

1. ירקות ירוקים
עלים מכילים כלורופיל, המעניק להם את צבעם הירוק. כלורופיל הוא פיט וכימיקל המנקה את הדם ואת המזהמים הנקשרים בו במהלך זרימתו בגוף. כמו כן, עלים ירוקים עשירים במינרלים ונוגדי חמצון שמסייעים להגנה מפני מזהמים.

מה אוכלים? תרד, עלי סלק, חסה, פטרוזיליה, שן הארי, סלרי.

2. לימון
פעם השתמשו בלימון במקום אבנית כדי לנקות אסלות וכיורים. נשמע קצת אכזרי להכניס לגוף חומר מאכל שכזה, אבל הרווח הוא כולו שלנו. מיץ לימון מזרז פעולת אנזימים שמסלקים רעלנים מהגוף,

מה אוכלים? מיץ לימון סחוט, מהול במים להפגת הטעם החמוץ. מומלץ על הבוקר.

3. סלק
את עלי הסלק כרסמנו בסעיף הראשון, עכשיו אפשר להתקדם לירק השורש עצמו, העשיר בפקטין ובבטאין, חומרים המגנים על הכבד ומסלקים ממנו מזהמים. על הדרך, אכילת סלק מעשירה את גופנו במינרלים חיוניים כמו ברזל, מגנזיום, סידן ואבץ, כולם נחוצים לגוף ומשתתפים בתהליכי פינוי הפסולת ממנו.

מה אוכלים? סלק חי (לא מבושל), אפשר כתוספת מתקתקה לסלט עלים ירוקים.

4. אננס
הכוונה לפרי הטרי ולא לשום וריאציה מקופסת שימורים. ובכן, פרי האננס מכיל את האנזים ברומלין, שלו תפקיד חשוב בפירוק שומנים ועיכול חלבונים. עיכול שומנים וחלבונים הוא קשה ואיטי ומייצר פסולת רבה, וחשוב להקל על פעולה זו.

מה אוכלים? קולפים וחותכים אננס טרי, ולבריאות. בתוספת 2-3 מפירות העונה קיבלתם שלט פירות שהוא חגיגה של טעם נהדר ובריאות.

5. אבוקדו
הפרי השומני והטעים עשיר בנוגדי חמצון ומצטיין בפינוי מזהמים. אבוקדו מכיל כמות רבה של החומר המזין גולטתיון, שמונע פעולת חומרים מסרטנים. מחקרים הראו כי אנשים שבגופם רמה גבוהה של גולטתיון נמצאו בריאים יותר מהממוצע הכללי לבני גילם וסביבתם. בנוסף, אבוקדו עשיר בוויטמין K, היעיל למאבק ברדיקלים החופשיים.

מה אוכלים? חצי אבוקדו ביום, כל יום. עם מיץ לימון, כתוספת לסלט, או פשוט ללא תוספות.

6. שום
ירק שורש המוכר כמנקה רב עוצמה מזה שנים ארוכות. תרכובות הגופרית שבשום מתפקדות כספונג'ה של ממש – הן אנטי בקטריאליות ומחסלות חיידקים מזיקים, נוגדי דלקת, ומגבירות את ייצור הגלוטתיון בגוף, שכאמור מצוין לניקוי הגוף.

מה אוכלים? 2-3 שיני שום ביום. אפשר לשלב בסלט או ברוטב לסלט. העיקר לא לבשל או לטגן כי אז כל הטוב הולך לאיבוד, וגם לאכול מיד אחרי ההכנה כדי למנוע התנדפות והתפרקות של החומרים החיוניים בשום.

7. ג'ינג'ר
החומר הפעיל בג'ינג'ר מיטיב עם גופנו בכמה מישורים. זהו חומר אנטי בקטריאלי, המונע מחלות ודלקות. כמו כן, הוא נוגד חמצון מצוין ויעיל במיוחד בעצירת פעולתם של הרדיקלים החופשיים הפוגעים בתאי הגוף. ג'ינג'ר עוצר ומשמיד תאים סרטניים בראשיתם ומונע את התפתחותם ויצירת תאים חדשים.

מה אוכלים? חליטת ג'ינג'ר מ-2 כפיות של שורש ג'ינג'ר מגורד במים פושרים.

8. זרעי פשתן

זרעי פשתן הם מקור מצוין מן הצומח לחומצת השומן אומגה 3, המצויה בעיקר בדגים, נקודה בעייתית עבור צמחונים וטבעונים. אומגה 3 חשובה לתהליכי ניקוי וטיהור בגוף ולהגנה על מערכת העיכול.

מה אוכלים? פזרו כף זרעי פשתן על סלט, יוגורט, דגני בוקר – הכל הולך.

9. תפוחים
An apple a day keep the doctor away – כך אומרים באנגלית ויודעים למה. תפוחים עשירים בסיבים תזונתיים המיטיבים עם מערכת העיכול. סיבים מסיסים מסוג פקטין, המונע היווצרות קרישי דם. הסיב הבלתי מסיס, צלולוז, מוסיף נפח לתכולת המעיים ובכך מזרז את פעולתם ותורם רבות לניקיונם ולפעולתם התקינה. ישנם צומות ודיאטות לניקוי הגוף המבוססים על תפוחים בלבד.

מה אוכלים? כאמור, תפוח ביום. ואפילו שניים.

10, ירקות ממשפחת המצליבים
הם מכילים נוגדי חמצון רבים ותרכובות גופרית אנטי בקטריאליות. הגופרית היא מינרל הסופח אליו מזהמים שונים ומסייע בתהליך הפיכת רעלנים ממסיסים בשומן למסיסים במים. תהליך זה חיוני לפינוי הפסולת מגופנו, וכאמור לגופרית תפקיד חיוני בו.

מה אוכלים? כרוב, כרובית, ברוקולי, נבטים, קולרבי, כרוב ניצנים, צנון, לפת.

11. מים
כמה פשוט ככה נכון. למעשה, הכי נכון. מים הם המרכיב החשוב ביותר מכל שנאמר פה. עיכול, פינוי פסולת, סילוק רעלים, דה טוקסיפיקציה ועוד – כל הפעולות החיוניות הללו מתבססות על נוזלים. וכשמשק הנוזלים בגוף מאוזן ורווי היטב, הפעולות מתבצעות על נקלה. לכן, ההוראה החשובה ביותר היא גם הבסיסית מכולן – שתו והרבה! כמה זה הרבה? לפחות 8 כוסות ביום. מחקרים כבר הוכיחו כי שתיית ליטר עד ליטר וחצי מים על הבוקר משפרת את תפקודי הגוף ועל הדרך גם עוזרת לירידה במשקל.

מה אוכלים? לא אוכלים, שותים. ביום רגיל לפחות 8-10 כוסות, ביום חם אף יותר (14-12 כוסות).

12. פעילות גופנית
כמו עם המים, הדברים הטובים באים בחינם. פעילות גופנית ממריצה את זרימת הדם ומאיצה את פעולת המעיים. למעשה, מקובל לראות את ניקוי רעלים מן הגוף כמורכב מ-70% תזונה ו-30% פעילות גופנית. ההמלצה העיקרית היא על פעילות גופנית מתונה – הליכה, יוגה, פילאטיס, רכיבה רגועה על אופניים. פעילות אקסטרימית תכניס את הגוף לתהליך התאוששות ארוך ומייגע, דבר שיפגע בניקוי הרעלים. אבל הנקודה המשמעותית היא שפעילות גופנית היא חלק אינטגרלי מניקוי הגוף.

פסח כשר ונקי!
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.