Write a comment

 

זהו. הקיץ הגיע ואנחנו תקועים איתו לפחות עד סוף ספטמבר. הגיע הזמן לקלף את עצמנו מהספה ולעשות את הקאמבק הגדול שלנו החוצה. אבל לפני שצוללים בקפיצת ראש לכל מה שיש לקיץ להציע, אסור לשכוח שקיץ מביא איתו קצת יותר מאשר שמש.

יש מספר סיכונים בריאותיים שהולכים יד ביד עם העונה החמה. למרבה המזל, מרוב המפגעים העונתיים אפשר להימנע בעזרת מדריך ההישרדות המקוצר של הקיץ.

כוויות

כווייה היא למעשה נזק שנגרם לרקמת העור, הודות לחשיפה ממושכת לקרני שמש, ולא לחום למקרה שחשבתם. את קרני השמש האולטרא סגוליות נהוג לחלק לשלוש קבוצות, לפי אורך הגל- UVA, UVB ו- UVC. הקרניים שנחשבות שתורמות להיווצרות כוויות (וגם לסרטן העור) הן קרני UVB וקצת פחות, קרני UVA.

מניעה: תבטלו את כל הפגישות שלכם עם השמש בין השעות 10 בבוקר ל- 2 אחר הצהריים. בשעות האלה היא הכי אינטנסיבית, שום דבר טוב לא יצא מזה. חוץ מזה, חשוב להקפיד על כמות נדיבה של קרם הגנה ולהתמרח מחדש כל שעתיים. אביזרים נלווים? כובע, משקפי שמש ואפילו בגדים ארוכים אם אתם עומדים בזה.

טיפול: קומפרס קר של קרח או מים קרים, אמבטיה קרה, קרם לחות לא מבושם, תכשירים שמבוססים על אלוורה.

מכת שמש

במכת שמש טמפרטורת הגוף עולה בצורה לא סבירה בגלל פגיעה במנגנון שאחראי על ויסות חום הגוף. אם אתם קצת היפוכונדרים ואם קצת חם בחוץ, יכול להיות שתרגישו שאתם סובלים ממכת שמש מספר פעמים במהלך הקיץ. בפועל, מכת שמש קלאסית היא מקרה לחדר מיון, והיא עלולה להיות מסוכנת אם לא מטפלים בה בצורה מיידית. תזהו אותה לפי טמפרטורת גוף מאוד גבוהה, עור אדום, חם ויבש, דופק מהיר, נשימה מהירה, כאב ראש, בלבול ואובדן אפשרי של ההכרה.

מניעה : תקשיבו מה יש לאיש מזג האוויר להגיד לפני שאתם מתכננים פעילות ממושכת מחוץ לבית. בחום קיצוני, חשוב לשתות המון (טיפ: לא קפאין ואלכוהול), להימנע מפעילות מאומצת, ולהתעטף בבגדים בהירים וקלילים.

טיפול: קרר את המוכה. להעביר את האדם שנפגע לאזור מוצל וקריר, לאוורר את הגוף עם מים קרירים או קוביות קרח, ולתת לו לשתות. אם הוא מתחיל לרעוד, תורידו הילוך בתהליך הקירור. רעידות יגרמו לטמפרטורת הגוף לעלות עוד. לרוץ לחדר מיון.  

חרקים

חרקים מציקים הם מנת חלקו של כל קיץ טיפוסי. חלקם, עלולים להיות נושאי מחלות. אחרים יכולים להיות רעילים ואם הם גם עוקצים, הם יכולים לעורר תגובה אלרגית. חוץ מיתושים מוצצי דם, גם עכבישים, זבובים, מרבה רגליים, נחשים ועקרבים נמצאים ברשימת הסיכונים הבריאותיים של חודשי הקיץ.

מניעה: משתנה לפי סוג החרק. אם אתם מתכננים פעילות ממושכת בחוץ, כמו טיול ארוך, אפשר לעשות קצת שיעורי בית לפני ולהתכונן עם דוחה חרקים מתאים. לא פחות חשוב, להקפיד על חומרים עם ריכוזים שנחשבים בטוחים גם לילדים.

טיפול: גם כאן השיטה משתנה. טיפים כלליים ושימושיים יכולים להיות להניח קרח על האזור למשך 15-20 דקות, פעם בשעה, למשך שש השעות הראשונות, להגביה את האזור כדי למנוע התנפחות, להיעזר בתכשירים להקלה מיידית, וכמובן לפנות לגורמים מקצועיים יותר אם זה מריח לכם כמו צרות.

פריחה

הרבה פעמים פריחה בקיץ היא תגובה של העור שנגרמת בגלל צמחים רעילים, שעל רובם לא היינו מאמינים שהם כאלה, כמו למשל קיסוס ואלון. עצים כאלה גדלים כמעט בכל מקום, והשרף שלהם מכיל חומר פעיל ורעיל (urushiol).

מניעה: ללמוד לזהות את הצמחים האלה ולשמור על מרחק ביטחון. מה שבטוח, אל תחשבו שאם שרפתם אותם פתרתם את הבעיה. גם העשן שלהם עלול לעורר את אותה תגובה.

טיפול: כדי למנוע התפשטות של הגירוי, מומלץ לשטוף מוקדם ככל הניתן כל אזור חשוף, עם מקור מים זורמים. כשאתם חוזרים הביתה, תכניסו כל מה שבא במגע עם אותו צמח למכונת כביסה. אחר כך, תכניסו את עצמכם לאמבטיה פושרת עם שיבולת שועל, או אבקת אפייה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.