Write a comment

 

חיסון נגד שפעת, נטילת ידיים, תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה הם הדרכים הטובות ביותר להימנע מהתקררות ושפעת. אבל לפעמים, לא משנה מה נעשה, זה יתפוס גם אותנו לא מוכנים.

מדריך התוספים לעונת העיטושים: איזה תוספים באמת מחזקים את מערכת החיסון? איזה יכולים לקצר את הסימפטומים? ואיזה יכולים למנוע אותם לחלוטין?

אומגה-3

אם הייתם ילדים טובים, עשיתם שיעורי בית ואכלתם דגים לפחות פעמיים בשבוע, אתם אמורים להיות מסודרים. אבל אם דגים ואתם לא חברים טובים, תוסף תזונה יומי של אומגה 3 יכול לעזור ליהנות מכל היתרונות המרשימים של חומצת השומן אומגה-3. אומגה-3 מגבירה את הפעילות של פגוציטים (phagocytes), סוג של תאים שנקראים תאים בולעניים, שזוללים כל מה שזז, כולל חיידקים ווירוסים.

גזר הדין: מכיוון שהגוף לא מייצר אומגה-3 בכוחות עצמו, האפשרויות הן תזונה ותוספים. התזונה צריכה לכלול דגים כמו סלמון, טונה וסרדינים, או גרעינים ואגוזים כמו פשתן ואגוזי מלך. אם אתם מחפשים תוסף, כדאי לבחור כזה שמכיל לפחות גרם אחד של EPA ו- DHA, שהן הנגזרות של אומגה-3.

אסטרגלוס

כשמתחיל להיות קר וגשום, הסינים שולפים את המגפיים מהארון ואת האסטרגלוס מהגינה. השורש הסיני נחשב לאחד מהצמחים החשובים ביותר של הרפואה הסינית ולאחד הצמחים שיותר עשירים בתכולת חומרים פעילים. מה שמעניין אותנו בהקשר של חורף הן התכונות נוגדות הדלקת ונוגדות הוירוסים שלו. אסטרגלוס מחזק את תאי הדם הלבנים של מערכת החיסון, ואומרים שאם אתם רוצים לחזק את מערכת החיסון לטווח הארוך, אסטרגלוס הוא הצמח בשבילכם. אפילו התאים העצלנים ביותר לא נשארים אדישים אליו, והרדיקלים החופשיים נכנעים בלי להשיב מלחמה.

גזר הדין: אסטרגלוס צריך בין 6 ל- 8 שבועות כדי להגיע ליכולת המקסימאלית שלו. לכן, כדאי להתחיל להשתמש בו כבר בעונת המעבר, ולהמשיך לאורך כל העונה הקרה.

אכיניצאה
לסינים יש אסטרגלוס ולאינדיאנים יש אכיניצאה. כמו האסטרגלוס, גם האכיניצאה מחזקת את התאים של מערכת החיסון, וגם היא אנטי-ויראלית ואנטי-בקטריאלית. אכיניצאה טובה במיוחד לבעיות של דרכי הנשימה העליונות, שפעת, התקררות, חיזוק מערכת החיסון ומניעת דלקות בדרכי השתן. כל מה שצריך בשביל לעבור את החורף בשלום.


גזר הדין: לאכיניצאה יש חיסרון אחד: היא יכולה לקצר את משך המחלה ולהפחית את חומרת התסמינים, אבל רק בתנאי שלוקחים אותה בזמן.

אבץ
אבץ הוא מינרל, או יותר נכון: מולטי-מינרל. הוא קשור לפעילות של אנזימים רבים, לחילוף החומרים ברמת התא, אחראי על חוש הטעם והריח, על הורמוני הרבייה, אבל יותר מהכל- הוא קשור למערכת החיסון. אפילו חוסר קטן באבץ, שחיוני לייצור תאי דם לבנים, יכול להגביר את הסיכון להתקררות. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת ייל (Yale), 30 מיליגרם של אבץ, ממש בתחילת ההתקררות יקצרו את משך המחלה בערך במחצית. מצד שני, חשוב לא להגזים. יותר מ-50 גרם ביום עלולים לדכא את מערכת החיסון, ואפילו לחסום את הספיגה של מינרלים אחרים.


גזר הדין: אבץ אפשר למצוא בבשר, אגוזים, שעועית, ודגנים מלאים. אם מתחילים להרגיש את השפעת מתגנבת, לא לבזבז זמן ולהתחיל לקחת תוסף.


ויטמין D

הוויטמין העוצמתי יכול לחזק בצורה יעילה את מערכת החיסון, ולעזור לעצור התקררות בשלבים ראשוניים. הוויטמין הזה כל כך חשוב במונחים של מערכת החיסון, שלפי מחקר שנערך באוניברסיטת הארווארד (Harvard), אנשים עם חוסר בוויטמין נמצאים בסיכון גבוה בשליש לסבול ממחלות חורף שונות. בנוסף, רמות מספקות של ויטמין D, עוזרות לייצר קתליצידין (cathelicidin), סוג של חלבון שקיבל חלק מהתכונות של מערכת החיסון.

גזר הדין: בגלל שקשה לקבל מספיק וויטמין D רק מתזונה, ומסוכן מדי לקבל אותו רק מהשמש, מומלץ להשתמש בתוסף. לקחת כל העונה, ואם אפשר- לצאת מדי פעם לשמש, בשביל הנשמה.

ויטמין C
שני דברים שאולי לא ידעתם על ויטמין C: אם אתם בעניין של תפוזים ואשכולית, יכול להיות שאתם לא בכיוון הנכון. פירות הדר נחשבים באופן יחסי עם תכולת ויטמין C נמוכה, בהשוואה לפלפלים אדומים, קיווי, פטרוזיליה, או עלים ירוקים בכלל. הדבר השני: זה בטח לא רע לאכול כמויות גדולות של מזונות עשירים בוויטמין C, אבל לפי מחקרים, לא בטוח שזה יעזור למנוע מחלות חורף. חלק מהמחקרים מראים שכן, חלק מהמחקרים מראים שלא.


גזר הדין: ויטמין

C הוא ללא ספק אחד מנוגדי החימצון החשובים והמועילים, והוא כן מחזק את מערכת החיסון. חשוב לקחת אותו, במיוחד אם אתם מעשנים.  

 
baner erka

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.