Write a comment

 

בדרך כלל אנחנו אפילו לא סופרים אותם. לא מבחינה קלורית ולא מבחינת הערך התזונתי, כי הם לא נראים מי יודע מה מזיקים. כולה נוזלים, מה כבר יכול להיות?

מה מכילים המשקאות שאנחנו שותים, ולמה מים הם עדיין האופציה הכי טובה בסביבה.

קפה

חוץ ממחקר שנערך בבית הספר לגניקולוגיה וילודה ברויאל קולג' (Royal college), שהבהיר שהקשר בין צריכת קפאין והפלות הוא קשר הדוק, קפאין קשור גם לבעיות בריאותיות אחרות. כאבי ראש, חרדה, עצירות, ויתר לחץ דם הן רק חלק מהן. לזכותו יאמר שלקפאין יש גם כמה יתרונות בריאותיים, כמו הפחתת הסיכון לחלות בפרקינסון ואלצהיימר. וחוץ מזה, בשנים האחרונות מהללים אותו בזכות נוגדי החימצון שמכילים פולי הקפה.

משקאות תוססים

משקאות מוגזים הם חדשות רעות כמעט בכל מובן. הם גורמים לריקבון בשיניים, מובילים להשמנה ומכילים כמויות גדולות של רכיבים חשודים מאוד, כמו אספרטיים. ואל תחשבו שהגרסא הדיאטטית זה ללכת על הצד הבטוח. גם משקאות מוגזים דיאטטיים מלאים בממתיקים מלאכותיים מפוקפקים, וגם הם חומציים בדיוק כמו הגרסא המועשרת בסוכר, מה שאומר שהם גרועים לשיניים בדיוק באותה מידה.

בירה

כשזה מגיע לבירה, חשוב להבין דבר אחד. המונח כרס בירה לא הגיע משום מקום. בירה ואלכוהול מלאים בקלוריות, כוס אחת מכילה בין 150 ל- 300. ולא צריך להיות גאון גדול במתמטיקה כדי להבין שהמשמעות של שני חצאים בלילה (או יותר) אומרת שבזבזתם מדמי הכיס הקלוריים שלכם הרבה יותר ממה שהתכוונתם, רק על שתיה. תעשו לעצמכם טובה ותגבילו את עצמכם לאחת, גג שתיים בשבוע.

יין

רגע, רגע, רגע. לא אמרו לנו שצריכה מתונה של יין היא טובה? ובכן, היא כן. אבל חלק מיצרניות היין מוסיפות לו חומר משמר שנקרא סולפיט (Sulphite) וזה בדיוק הסוג שכדאי לנו להימנע ממנו. סולפיט נמצא באופן טבעי ביין ככה שאי אפשר להימנע ממנו לחלוטין, אבל חלק מהיינות מגיעים עם תוספת של החומר כדי לשמר את היין מרגע שהוא מבוקבק. סולפיט עלול להזיק לחלק מהאנשים, אבל לאנשים שנמצאים גם ככה בסיכון לאלרגיות הוא קשור לבחילות, שלשולים ואסטמה.

משקאות אלכוהוליים מוגזים

קחו את כל מה שאמרנו על משקאות מוגזים, במיוחד את תכולת הסוכר הגבוהה, ביחד עם כל מה שאמרנו על אלכוהול ומה קיבלתם? סכנה לציבור. חוץ מזה, יש להם טעם נוראי והם אפילו עוד יותר נוראיים כשזה מגיע לבריאות.

מיצי פירות

המיצים הסחוטים הטריים, של פירות הדר למשל, הם מקור מעולה לוויטמין C שהגוף לא יכול לייצר בעצמו. אבל, חלק מהמיצים התעשייתיים מכילים כמות תעשייתית (ומפחידה) של סוכר. תמיד כדאי לבדוק מה כתוב על התווית, ולוודא שהמוצר הכי קרוב לטבעי, עד כמה שאפשר.

מי טוניק

כולה מים מוגזים, עם טעם מעט מר. מה כבר יכול להיות רע?. יש אפילו כאלה שטוענים שלמי טוניק יש יתרונות בריאותיים. פעם למשל האמינו שהם תרופה למלריה וטנטון. בפועל, מי טוניק מתפארים בתכולת סוכר גבוהה בדיוק כמו המוגזים האחרים. ובואו לא נשכח שבדרך כלל לא שותים אותם לבד, אלא עם אלכוהול, מה שהופך את הסיפור לסיפור עם סוף לא כל כך טוב.

משקאות אנרגיה

במקרה הזה, כמו במקרים האחרים, צריכת משקאות אנרגיה היא בסדר בצורה מתונה. ממש מתונה. כי לפי מחקרים, כמויות גבוהות של משקאות אנרגיה הוכחו כבעלות פוטנציאל הרסני. הדיון על עד כמה ולמה עדיין בעיצומו, אבל מה שאפשר להגיד בוודאות זה שמשקאות כאלה מכילים כמויות גבוהות של קפאין ומעוררים אחרים. אז אל תגזימו. ומה שבטוח, אל תערבבו עם אלכוהול.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.