Write a comment

 

מחפשים איפה להחביא את עצמכם עד שעונת המעבר תתחלף? כדאי שזה לא יהיה בכפר, וכנראה שגם לא במדבר.

מיתוסים שיעזרו לכם להבין יותר את האלרגיה ולחיות איתה בשלום

עד החתונה זה יעבור
חלק מהאנשים שסבלו בילדות מאלרגיה מתמודדים וגדלים להיות מבוגרים בלי אלרגיה. אבל מדובר על אלרגיות ספציפיות מאוד. קדחת השחת (
hay fever) היא לא אחת מהן. במחקר שנערך בשבדיה השתתפו 82 מטופלים שסבלו מנזלת אלרגית (allergic rhinitis). כעבור 12 שנים 99% מהמטופלים עדיין סבלו ממנה ורק 39% דיווחו על שיפור מסוים. מצד שני, זה לא אומר שאם לא סבלתם מאלרגיה בילדות, מובטחים לכם חיים נטולי אלרגיה. ברוב המקרים, אלרגיות באמת מתחילות בילדות, אבל אפשר לפתח אותן גם בגיל מבוגר.

נווה מדבר
אם תכננתם לארוז את המשפחה והכלב ולעבור לעיר דרומית עם אקלים מדברי כדי לברוח מהאלרגיות, תבטלו את המובילים. המיתוס לפיו מזג אוויר מדברי יכול לרפא אלרגיות, הוא רק מיתוס. נכון, שינוי בסביבה החיצונית ובאקלים יכול להשפיע על התגובה האלרגית, או על מה שמתחיל אותה (אלרגנים) אבל רק עד גבול מסוים. חלק מהצמחים שגורמים לתגובה אלרגית הם באמת מקומיים ונדירים, אבל אבקנים של דשא נמצאים כמעט בכל מקום. בנוסף, אם יש הנטייה לאלרגיה כבר קיימת, ברגע שתשנו את הסביבה החיצונית, רוב הסיכויים שתתחילו להגיב לאלרגנים אחרים.

אין אבקנים בקו החוף
בהשוואה לאזורים אחרים, חוף הים יכול להיות ספוט נחמד לחופשה לאנשים שסובלים מאלרגיה. בחופי ים ובאזורים לא מאוד מרוחקים מקו החוף יש בדרך כלל ספירת אבקנים נמוכה. אבל דשא, או סוגים אחרים של צמחיה די נפוצים ליד הים, וגם אם מתרחקים מהם, סוגים שונים של אבקנים יכולים להגיע לרדיוס מאוד רחוק מקו החוף עצמו. אפילו נסיעה קצרה לא ממש על קו החוף עצמו עלולה לחשוף אותנו לצמחיה שפולטת אבקנים לכל עבר.

רד כבר גשם
הימים הטובים ביותר לאנשים שסובלים מאלרגיה לצאת לאוויר הפתוח הם אלה שמלווים בגשמים כבדים. גשם שוטף את האבקנים וזאת עובדה. ספירת אבקנים קובעת כמה גרגירי אבקנים נמדדו בכמות ספציפית של אוויר לאורך כמות ספציפית של זמן. רמות האבקנים מושפעות מטמפרטורה, השעה ביום, מידת הלחות וגשם. ספירות האבקנים הנמוכות ביותר נמדדות בימים אפורים וקרים. הן נוטות להיות הכי גבוהות בין השעות 10:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהריים, במיוחד בימים חמים, יבשים, עם הרבה רוח. וכן, בהחלט אפשר להשתמש בספירת האבקנים היומית ככלי נוסף לצמצום התגובה האלרגית.

דבר אלי בפרחים
חלק מהאנשים שמגדלים פרחים, מוכרים פרחים ונחשפים אליהם באופן ממושך יכולים לסבול מתסמינים של אלרגיה. אבל בינינו, מעט מאוד אנשים מקבלים פריחה מזר יפה, צבעוני, ריחני ופורח. השותפים לפשע הם בדרך כלל אבקנים שנוצרים על ידי עצים, דשא, עשבים וצמחים, וכן, לפעמים גם על ידי פרחים שנישאים על גבי הרוח.

מבפנים החוצה
זאת טעות לחשוב שאלרגנים של טחב נמצאים רק בבית. טחב ופטריות אפשר למצוא כמעט בכל מקום. הם גדלים על אדמה, על עלים שנשרו, על גזע עץ. במיוחד באזורים בהם מזג אוויר מאופיין באחוזי לחות גבוהים. בגלל שרוב הטחב שנמצא בחוץ לא פעיל במהלך החורף, השכיחות הגבוהה ביותר לתגובה אלרגית לטחב היא בקיץ. כאשר האביב מגיע, הטחב ממשיך וגדל על הצמחים שלא שרדו את מזג האוויר הקר.

קדחת השחת
למרות השם המטעה, קדחת השחת לא בדיוק מגיעה מחציר, אפילו לא משחת. קדחת השחת, או נזלת אלרגית (allergic rhinitis), נגרמת על ידי אבקנים של עצים, דשא, צמחים, וגם טחב שגדל באזורים צמחיים ולחים. אם אתם סובלים מאלרגיה, סביר להניח שתסבלו ממנה יותר אם אתם מתגוררים באזור כפרי, בגלל כל הירוק הזה. מצד שני, קיימים מחקרים שמוכיחים שהשכיחות של אלרגיה נמוכה יותר בקרב ילדים שגדלו בחווה.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.