Write a comment

 

רוב ההורים יודעים שהחזרה לבית ספר, היא בעצם קאמבק לא ממש רצוי לקופת החולים. ילד ממוצע חולה בערך שש פעמים בשנה. בדרך כלל, הוא גם מעביר את זה הלאה.


איך מחמשים את הילדים עם אמצעי ההגנה הטובים ביותר? (רמז : המפתח נמצא במערכת החיסונית).

מיד לפה

וירוסים, חיידקים, בקטריות, פרזיטים, פטריות. יו ניים איט. הם אמנם שונים אחד מהשני, ולכל אחד יש את הדרכים שלו, ותחום ההתמחות שלו, אבל יש להם לפחות תכונה אחת משותפת. כולם מתפשטים בקלות, ועוד יותר מזה במהירות.

שיעול או עיטוש של ילד אחד, על כל מה שזה אומר, נוחתים על משטחים כמו שולחן הלימודים, כלי אוכל, צעצועים. משם, הדרך לילד שני, קצרה אפילו יותר ממה שאנחנו חושבים. כשלוקחים בחשבון שילדים באים במגע אחד עם השני ועם חפצים משותפים, ושיש כמה חיידקים בסביבה, בדיוק ככה הם פולשים לגוף.

מניעת מחלות בבית הספר היא חשובה. ומסתבר שהתרופה היעילה ביותר למניעת התפשטות של שפעת, התקררות פשוטה או וירוסים, מתחילה בהיגיינה. לפני ואחרי הארוחה, אחרי השירותים, אחרי שמקנחים את האף, אחרי שמשליכים אשפה לפח. נטילת ידיים קודמת לכל. אם אחד מהילדים כבר חולה, מומלץ להקפיד לשמור גם על הפרדת כלים.

בדרך הטבע
במקרים רבים הסיבה להתפתחות המחלות, היא שהילד נחשף לוירוסים חדשים שהמערכת החיסונית לא מכירה. ולכן, לפי הנטורופתיה, קו ההגנה הראשון הוא לעזור למערכת החיסונית ולחזק אותה. "תזונה לא בריאה יכולה להשפיע על מערכת החיסון ועל היכולת שלה להתגבר על מחלות, ולהיפך" מסבירה תרצה שהם, יועצת לאורך חיים בריא.

"תזונה של ילדים צריכה לכלול הרבה פירות וירקות, שמעשירים את הגוף בוויטמינים ומינרלים, שחיוניים כל כך לתפקוד תקין של מערכת החיסון בפרט, ושל הגוף בכלל. באופן ספציפי יותר, בחורף מומלץ לאכול מאכלים חמים יותר ולא לאכול מזון קר מדי. תבלינים כמו קינמון, ג'ינג'ר וכורכום נחשבים לתבלינים מחממים שמחזקים את הגוף, ואפשר לתבל בהם במידה, למשל בתוך דייסת אורז, או דייסת שיבולת שועל. במקביל, אפשר להשתמש למניעה בחיזוק של ויטמין C. היום אפשר למצוא ויטמין C גם בסירופ ובסוכריות, שאפילו הסרבנים הגדולים ביותר אוהבים. אבל ילד שאוכל מספיק טוב, לטעמי, אפילו לא צריך מניעה."

לא פחות חשוב, מומלץ להימנע מתזונה שמחלישה את הגוף. "ממתקים, חטיפים מלוחים ומזון תעשייתי ומעובד באופן כללי מחלישים את הגוף. אוכל מעובד, ובמיוחד סוכר, גוזל המון אנרגיה מהגוף. כשאנחנו אוכלים מזונות מעובדים, הגוף מתעסק בעיקר בפינוי הפסולת מהגוף, ומקצה פחות משאבים לחיזוק ותחזוקה שוטפת. לכן, בהיבט של מניעה, הימנעות ממזונות כאלה תורמת לחיזוק מערכת החיסון".

מסתבר שאת הטמפרטורות הנמוכות בחורף אי אפשר להאשים. את המזגנים, התנורים, המקומות הסגורים, והמעברים בין חום לקור דווקא כן. "מזגנים, חדרים לא מאווררים, מעברים בין החום של הבית, לקור של הסביבה החיצונית, מחלישים את מערכת החיסון וגורמים להתקררויות. הקור של החורף כשלעצמו לא מזיק, להיפך. בגלל שהגוף צריך להסתגל אליו, הוא מחזק ומומלץ מדי פעם לשאוף אוויר צח ולא רק אוויר מזגנים".

אז למרות שהחלפנו את הממתקים בפירות וירקות, הילד בכל זאת חולה. "במידה וחולים, כדאי להמשיך לקחת ויטמין C, אולי במינון קצת גבוה יותר ולתגבר עם אכינצאה. חשוב להדגיש שאכינצאה לא מיועדת למניעה, אלא רק לחיזוק נקודתי. שימוש ממושך לאורך זמן באכינצאה עושה את הפעולה ההפוכה. הוא מתיש את מערכת החיסון".

כשחולים, חשוב יותר מתמיד להקפיד על תזונה ושתיה כדי לאפשר לגוף להתחזק. אבל לא בכוח. "אם הילד לא רעב, לא להכריח אותו לאכול. זה יכול להפריע לגוף להחלים. אם הוא כן רעב, לתת מזון חם וקל, ולהקפיד על שתיה של נוזלים. מים, תה (במיוחד קמומיל, לואיזה ומרווה) ומרק צח גם יחזקו את הגוף וגם יקצרו את משך ההחלמה". 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.