חזרה לידע מקצועי ראשי
הדפסה
Write a comment

 

כשהם נשאלים מדוע הם לא מפסיקים עם הסיגריות, טוענים רוב המעשנים כי הם חוששים לעלות במשקל. ואכן, אלה שהפסיקו לעשן יכולים בקלות לעלות עד 10 קילו במשקל תוך חודש. אך אם מפצים על חוסר ניקוטין בצורה נכונה, בהחלט אפשרי להיגמל מהמינהג המגונה, ויחד עם זאת לשמור על הגזרה.

אם החלטתם להפסיק לעשן, לדעת המומחים מוטב לרכז את כל הכוחות והאנרגיות במטרה זו, ובשלב זה לא לדאוג למשקל.

גמילה כפולה

הסיבה לכך היא שאם בו זמנית אתם גם גוזרים עליכם דיאטה וגם מנסים להיגמל מעישון, אתם מסתכנים בכישלון בשתי המשימות. הדבר מתייחס בעיקר לנשים, שאותן בעיית המשקל מטרידה יותר מאשר את הגברים.

בשלב הראשון של הגמילה, הרבה יותר חשוב להשלים עם העובדה שאתם עלולים לעלות במשקל, ואולי אף לקבל זאת כסוג של עונש על כך שהתחלתם בכלל לעשן. אפשר להתחיל בדיאטה רק כאשר תוכלו לומר בביטחון מלא שאתם כבר לא מעשנים. זו תהיה התקופה האידיאלית להתחיל להילחם בכל מיני הרגלי אכילה מזיקים. יש להניח כי במהלך תקופת הגמילה תתחילו לאכול יותר, תנסו לפצות את עצמכם בכל מיני ממתקים ואולי אפילו באלכוהול.

תהליך הגמילה ב-6 שלבים

על מנת שהגמילה מעישון לא תהפוך אתכם לאנשים שמנים, המומחים מייעצים לשמור על כמה כללים בסיסיים.

המעשנים רגילים לכך שהפה והידיים שלהם עסוקים בסיגריה. ברגע שאתם מפסיקים לעשן, את מקומן של הסיגריות תופסים ממתקים, שוקולדים ומוצרים עתירי קלוריות אחרים. על מנת לא לצבור קילוגרמים עודפים, תחזיקו איתכם, קיסמי שיניים ואפילו גזר.

כדאי לשבור את הצורך בניקוטין במזון נכון ופשוט. דאגו לקנות ירקות שונים ופירות לא מתוקים מדי. ברגע שבא לכם לעשן – תאכלו משהו מאלה, זה יעזור להסיח את הדעת וישבור את תחושת הרעב.

איכלו מעט, אך לעתים קרובות. אם אתם מפסיקים לעשן ויודעים שיש לכם נטייה לעלות במשקל במהירות, אל תייסרו את עצמכם בדיאטות חמורות, אלא בנו לעצמכם שיטת תזונה. הכי פשוט זה לאכול מעט, אך לעתים קרובות, למשל 5-6 פעמים ביום. זה יעזור לזרז את חילוף החומרים, ישבור את תחושת הרעב ולא ישאיר אותכם רעבים עד כדי כך שתצטרכו אחר כך להתנפל על אוכל ולחסל כמויות ממנו.

השתדלו לצרוך מוצרי מזון המכילים בתוכם הרבה חלבונים, כגון ביצים, ירקות, בשר, לחם חי. כל אלה יעזרו לכם להילחם ברעב שיתגבר עקב היעדר הסיגריות.

נתחו לעצמכם מתי ובאילו מצבים אתם מעשנים הרבה במיוחד. עבור רוב המעשנים מדובר בסיטואציות סטנדרטיות, כגון בהפסקות בעבודה, אחרי ארוחות, עם ספל הקפה של הבוקר, לפני השינה וכו'. כל הסיטואציות האלה יגרו אתכם לעשן, על כן תצטרכו לשנות משהו בסדר היום שלכם על מנת להימנע ממצבים המתקשרים לעישון. למשל, בבוקר במקום הקפה, שתו תה, נסו לאכול צהריים במקום אחר מזה שאתם רגילים אליו. בהפסקה בעבודה אפשר לאכול איזה פרי, ואחרי האוכל, כדי שלא יתעורר החשק לעשן, כדאי לשטוף את הפה או לצחצח שיניים.

אם אין לכם זמן למכון כושר, גם תרגילים פשוטים ושגרתיים יעזרו לכם להימנע מלעלות במשקל. לדוגמה, נסו לחנות במרחק מה ממקום העבודה או מהבית, ולגמוא את המרחק הזה ברגל. לא רק שהצעדה ברגל תעזור לכם לשרוף קלוריות, היא גם תקהה את תחושת הרעב.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.