Write a comment

 

כשזה מגיע לקרחת, יש כזה דבר שנקרא נטייה גנטית. אם זה המקרה, אין יותר מדי מה לעשות, חוץ מלהחזיק אצבעות חזק. בשאר המקרים, אפשר לחזק את השיער (או לפחות להאט את קצב הנשירה שלו) באמצעות תזונה נכונה.

כל המזונות שיעזרו לקרקפת שלך להיות שמחה, בריאה ובתקווה גם שעירה.

חלבון

שיער בנוי בעיקר מחלבון, ולכן זה רק הגיוני שאם מנסים לשמור על שיער בריא, התזונה צריכה להיות עשירה בחלבון. וכשאנחנו אומרים חלבון אנחנו מתכוונים לדגים (שיש להם יתרונות אחרים חוץ מהשיער), עוף, כבד, גבינות לא שמנות, ביצים, שקדים, שעועית, סויה, ויוגורט. יש להמנע מנתח בשר עסיסי ושמן. התוצאה של תזונה עשירה בשומן היא עלייה ברמות הטסטוסטרון, שבהמשך תוביל לאובדן שיער נוסף.

ברזל

ברזל הוא אחד השחקנים החשובים ביותר בייצור של המוגלובין, החלק בדם שנושא חמצן לאיברים ולרקמות בגוף. כאשר ההמוגלובין נמצא בטווח בריא, זה אומר שהקו של החמצן בגוף עובד כמו שעון. החמצן מפוזר בגוף בצורה טובה, ומגיע גם לקרקפת שם הוא לוקח על עצמו לעודד ולקדם את גדילת השיער. ברזל נמצא בעיקר בכבד, אבל זה לא אומר שצריך לאכול אותו לארוחת בוקר, צהריים וערב. אפשר לאכול גם ביצים, תאנים, פירות יבשים כמו צימוקים, וירקות ירוקים ועליים עשירים בברזל. מה שכן, ויטמין C מגביר את הספיגה של ברזל בגוף, ככה שגם תפוזים, תותים ופלפלים צריכים להיות חלק מרשימת המכולת שלכם.

סיליקה

לא מילה שאנחנו רגילים לשמוע בהקשר של תזונה, או בכלל. אבל אם אנחנו רוצים גם לעודד גדילת שיער, וגם למנוע נשירת שיער, המינרל הזה חייב להיות חלק מהמשחק. למען האמת, אם אנחנו רוצים שהגוף שלנו יספוג את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא צריך, אנחנו חייבים אותה לצידנו. בלעדיה, לא משנה כמה בריא נאכל, כל הוויטמינים והמינרלים לא יגיעו לאן שהם צריכים. סיליקה נמצאת בעיקר בנבטים, בקליפה של מלפפון, פלפל אדום וירוק ותפוחי אדמה. אם אוכלים את המזונות האלה טריים ולא מבושלים, הערך התזונתי גבוה יותר.

אבץ

אצל חלק מהגברים שסובלים מאובדן שיער, הבעיה היא חוסר באבץ. אבץ לקח על עצמו לא מעט משימות בגוף. משכפול של תאים, ועד לאיזון הורמונאלי, אבל יותר הכל, אבץ מנהל את הבלוטות שמחוברות לזקיקי השיער. כאשר חסר לנו אבץ, הזקיקים האלה נחלשים והתוצאה של זה היא שיער שנשבר ונושר. כדי לעצור את השלכת צריך לאכול מזונות עשירים באבץ, כמו בשר אדום (במידה), עוף, פירות ים ואגוזים. רק חשוב לדעת, גם עודף אבץ עלול להשפיע על השיער ככה שעדיף להישאר עם תזונה, ולא לעשות השלמות מתוספים.

שומן

מזון שומני מקבל את אחד האישומים החמורים ביותר באובדן שיער. ככה שאם אתם מנסים לשמור על השיער שנשאר לכם, תאכלו תפוח אדמה אפוי בתנור, לא צ'יפס. באופן כללי עדיף לצמצם מגע עם חומרים שלא טובים לגוף, כמו סוכר ושומן. בגלל שהם לא עושים לו טוב, הגוף עסוק כל הזמן בלהיפטר מהם. וכשהגוף עסוק בלהילחם במשהו לא בריא, הוא לא בדיוק במיטבו.   

בשורה תחתונה, אם השיער שלכם נעלם, הוא נעלם. וכנראה שאף אחד לא יצליח להחזיר אותו. אבל אם תפסתם את זה בזמן, תזונה יכולה לשפר את המצב. השיער שלכם בטוח יהנה מזה. האמת שגם כל שאר הגוף.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.