Write a comment

 

פרט להיפוכונדרים שבינינו, מעטים מאיתנו אוהבים ללכת לרופא, ליטול כדורים, לעבור בדיקות מסובכות וניתוחים למיניהם. כל זה מפחיד, לא נעים וגם יקר לפעמים.אך כלי התקשורת מלאים בפרסומים על מיני תוספים ושיטות אלטרנטיביות שונות המבטיחים לחזק את בריאותנו ללא תרופות.

האם עלינו להאמין להבטחות אלו?

תמונת מצב

מצד אחד האורגניזם האנושי הוא מנגנון עדין ורגיש, אך מצד שני הוא גם יציב ועמיד. לכן הוא יכול לעמוד במשך שנים במעמסות רציניות, אך מתפרק לחלקים אם המאזן ההורמונאלי הופר או רמת הסוכר בדם השתנתה. צורת החיים, התזונה, הפעילות הפיזית והמנטאלית עשויות לחזק את האורגניזם, כמו גם להחליש אותו. הדאגה לבריאותך כמובן לא מבטיחה חיסון טבעי נגד מחלות למיניהן – לא ניתן להתעלם מהגנטיקה ומתנאים אקולוגיים סביבתיים, אך תמיד יש סיכוי לשפר את המצב ואת ההרגשה.

עשרה גורמים מזיקים

לפניכם עשרה גורמים המזיקים לאורגניזם של האדם המודרני.

השמנת יתר. המשקל העודף יוצר מעמסה על לב, כלי הדם והמפרקים.

היעדר פעילות גופנית – גורם לסתימת כלי הדם ולמחלות לב.

תזונה לא נכונה. מוצרים העשירים בכולסטרול ובסוכר, שזכו לעיבוד כימי, ולפיכך יש בהם מעט ויטמינים – מסוכנים ביותר.

לחצים. משברים, פיגועים, אורח חיים קדחתני, כבישים מסוכנים ועבודה מפרכת – כל אלה מחלישים את מערכת העצבים.

התלות בתרופות. נטילת תרופות ותכשירים נגד כאבים שונים ללא פיקוח רפואי גורמת להתמכרות ולפעמים לזיהומים.

מצב דיכאוני. הדיכאון מחליש את מערכת החיסון, מפר את תקינות מערכת העיכול, מדכא את החשק המיני. אדם הרואה הכל באור שחור חולה לעיתים קרובות מאחרים ולוקח לו זמן רב יותר להחלים.

התלות בחומרים רעילים – האלכוהול, הניקוטין, משקאות אנרגיה – כל אלה מזיקים מאוד לכבד ולפעילות המוחית.

עומס המידע. האדם המודרני זוכה לקבל הרבה יותר מידע מאשר המוח שלו מסוגל לקלוט ולעבד.

הפרת השעון הביולוגי. לרבים מאיתנו אין אפשרות לישון ולהיות ערים בהתאם לאור היום ולעונת השנה.

התפוצצות אוכלוסין. להווי ידוע שאם מספר בעלי חיים על יחידת שטח מסוימת גדול יותר מהנורמה, הדבר גורם למחלות ולמקרי מוות. הדבר נכון גם לגבי בני האדם.

ומה שהכי נורא הוא הקשר ההדדי בין כל 'האויבים' האלה שלנו. הלחצים גורמים לצורך לפצות את עצמנו בממתקים, משקל יתר מביא לדיכאון, הדיכאון מוביל להיעדר פעילות פיזית – וחוזר חלילה. ממש חד-גדיא.

אז מה עושים?

לא ניתן להגן על האורגניזם מפני כל 'האויבים' הללו, לא בחברה המודרנית לפחות, אך ניתן לצמצם את גורמי הסיכון.

השמנת יתר – כמו גם הרזיית יתר, מקצרים את תוחלת החיים. המוצא האופטימלי – לא לתת למשקל לעלות ביותר מ-10 אחוז או מתחת לנורמה.

הקלת העומס על מפרקים וחוט השדרה יעזרו לכם בהליכה. לא כולם יכולים להרשות לעצמם מנוי למכון כושר או אפילו ריצות יומיומיות, אך עבור האוכלוסייה האורבאנית התנועה היא החיים, פשוטו כמשמעו. התעמלות בוקר, עלייה במדרגות במקום במעלית, הליכה ברגל למרחקים קצרים – זה אמנם לא הרבה, אך יותר טוב מכלום.

מזון בריא לא כולל בתוכו חומרים משמרים וצבעי מאכל. התפריט הנכון צריך לכלול פחות בשר, שומן וסוכר, ויותר דגים, פירות וירקות.

אם אין בכוחכם להיגמל לחלוטין מאלכוהול או מטבק, צמצמו את צריכתם למינימום. האמצעי פשוט: לפני כל סיגריה או כוסית וויסקי שאלו את עצמכם האם באמת בא לכם לקבל עוד מנה של "רעל" או שזה פשוט כניעה להרגל מגונה.

להסדרת השעון הביולוגי מומלץ לשכב לישון ולקום בבוקר באותה שעה, גם אם מדובר בימי החופש. האפשרות האידיאלית היא להשכים עם זריחת השמש.

על מנת להחליש את אפקט התפוצצות האוכלוסין, השתדלו להימנע מפקקי התנועה ושעות העומס בסופרמרקטים.

לא רבים מאיתנו יכולים להימנע מגלישה באינטרנט או מצפייה במהדורת החדשות היומית, אך ניתן להגביל את היקף המידע הנקלט – ואם הוא שלילי, הדבר פשוט חיוני. על מנת לנקות את המוח מעומסי המידע, צאו לטיול קצר, עשו מדיטציה, עסקו במלאכת יד, קראו ספרים – בעיקר ספרות קלאסית.

על מנת להימנע מתלות בתרופות, על תיטלו תכשירים ללא פיקוח רפואי ואל תיקחו כדור אחרי כל התעטשות. שיטות עממיות שונות הוכיחו את עצמן כיעילות. להפגת כאבים ניתן להשתמש באקופונקטורה, מסאז' נקודתי ומשחות טבעיות שונות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.