חזרה לידע מקצועי ראשי
הדפסה
Write a comment
החורף שמתאפיין כל כך במחלות ובשהייה בחללים סגורים סוף סוף מאחורינו וזה בדיוק הזמן לחשוב איך להפוך את הקיץ הקרוב למהנה וגם בריא יותר בשבילכם. הנה כמה פעולות כיפיות ופשוטות שבהחלט יעזרו לכם לעשות את זה

הקיץ הישראלי אמנם עלול להיות קשה ומכביד, ובעיני רבים הוא אפילו יותר מדכא מהחורף – אך גם אנשים שלא אוהבים בכלל את העונה החמה מוכרחים להסכים שיש בה לא מעט דברים מהנים שאי אפשר לעשות כשקר בחוץ. אז לרגל הכניסה הרשמית של הקיץ לחיינו – ריכזנו בעבורכם את כל הפעולות שיעזרו לכם להרגיש הרבה יותר טוב בעונה הזאת – וגם ליהנות מהקיץ בצורה הבריאה והמאוזנת ביותר.

1. לכו לים

הביקור בחוף הים הוא פעולה מהנה ומרגיעה – אך האם אתם מבינים עד כמה הוא תורם גם לשיפור הבריאות שלכם? השהייה תחת כיפת השמיים בים תורמת להעלאת הרמה של ויטמין D בגופכם. הוויטמין החיוני הזה עוזר לחזק את הגוף, לשמור על העצמות והשרירים ואפילו להרחיק מחלות כמו שפעת והצטננות.

בנוסף, כל עוד תקפידו למרוח קרם הגנה – השילוב בין השמש, המלח והאוויר הצח יעשה פלאים לעור הפנים שלכם ולעור בשאר חלקי הגוף שלכם. ואם זה לא מספיק, מחקרים מראים כי הבילוי בים תורם להפחית מתח וחרדה ואפילו לישון טוב יותר בלילה.

2. תאכלו המון מפירות הקיץ

אבטיח, אננס, שזיף, אפרסק, מלון וענבים – קשה שלא לאהוב את פירות הקיץ המתוקים והעסיסיים האלו. זה בטח לא חדש לכם שפירות גם תורמים לשיפור הבריאות – אך זה המקום להדגיש עד כמה עמוקה ההשפעה שלהם עליכם. אין כמעט היבט בבריאות הגוף שהפירות לא משפרים – הם מפחיתים את הסיכון למחלות לב, משפרים את בריאות מערכת העיכול, מורידים את הסיכון לסרטן, מחזקים את השיער והעור, מגנים על העיניים ואפילו עוזרים בירידה במשקל.

3. צאו לטיול בטבע

מחקרים רבים מהשנים האחרונות קבעו שוב ושוב באופן ברור – אנשים שהולכים יותר חיים יותר. ההליכה משפרת את זרימת הדם ומונעת מחלות כמו התקף לב או שבץ, עוזרת לשמור על משקל תקין ואפילו תורמת לאיזון המצב הנפשי. ויותר מזה, כשהולכים בטבע, היעילות של ההליכה לבריאות אף מתחזקת בעשרות מונים.

לדוגמה, מחקר שערכו באוניברסיטת סטנפורד ב-2015 מצא כי בכל פעם שאנחנו הולכים בטבע, אנחנו משפרים את תפקוד המוח שלנו, מפחיתים את הסיכון למחלות מוח ואף מפחיתים חרדה, דיכאון ולחץ נפשי. במחקר בחנו החוקרים אנשים שהולכים בטבע, לעומת אנשים שלא הולכים כלל וגם כאלו שהולכים בתוך העיר. הם מצאו יתרון מובהק ומשמעותי להליכה בטבע לשיפור בריאות המוח.

4. תרכבו על אופניים

למי שלא אוהב ללכת יותר מדי ברגל, אופניים מאפשרים לכסות שטח נרחב יותר בטיול וגם לשפר את הבריאות במגוון היבטים. מחקר שהתפרסם בכתב העת הנחשב British Medical Journal ב-2017 ועקב אחרי כרבע מיליון בני אדם במשך חמש שנים, מצא כי רכיבה על אופניים מפחיתה את הסיכון לסרטן ולמחלות לב ואף יכולה להאריך את תוחלת החיים בכ-6 שנים בממוצע.

רכיבה על אופניים מאפשרת לשרוף יותר מ-100 קלוריות בחצי שעה – הרבה יותר מרוב סוגי הספורט הנפוצים כיום. היא גם טובה מאוד למפרקים, מתאימה גם למי שלא מתאמן באופן קבוע ואפילו תורמת לחיזוק העצמות. בנוסף, זה אמצעי תחבורה שגם תורם לאיכות הסביבה – כך שכולם מרווחים כאן.

5. תשתו המון מים

כן, מים חשובים בכל עונות השנה, אך בקיץ רק מתחדדת החשיבות של צריכה מספקת שלהם. כשאתם לא שותים מספיק מים, המוח עובד הרבה פחות טוב, אתם נוטים להיות יותר עייפים ופחות מרוכזים, השרירים נחלשים ואפילו העור מזדקן מהר יותר.

שתייה מספקת של מים תורמת לשיפור מצב העור, מבטיחה תפקוד קוגניטיבי תקין, תורמת לשיפור הביצועים שלכם בפעילויות גופניות ונחשבת לדרך הטובה ביותר להבטיח בריאות טובה של המפרקים, העצמות והגידים בגופכם לאורך זמן. בנוסף, מחקרים מראים ששתייה מספקת היא אחד הנדבכים החשובים ביותר בניסיונות לרדת במשקל מכיוון שהיא מאריכה את תחושת השובע ומשפרת את תהליכי העיכול.


mitot banner3
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.