Write a comment

 

לא בטוח שמרי אסטל ומרי וולסטונקרפט היו שמחות לשמוע על הממצאים של המחקר הבא. במקרה שתיהן עונות לאותו שם, אבל לא במקרה שתיהן לא התחתנו מעולם. שתי הפמיניסטיות הראשונות האמינו שטבעת על האצבע, בהכרח לא הופכת אותך לאדם טוב יותר. אבל לפי המחקר החדש (אוקטובר 2007) פמיניזם וזוגיות דווקא כן הולכים ביחד, אפילו הולכים טוב.

אסטל ו- וולסטונקרפט אמרו כבר מזמן את מה שמנסים להגיד היום בוועדה לקידום מעמד האשה. אסטל כתבה את 'כמה הצעות לגברות', ספר עם כמה רעיונות די מהפכניים יחסית לאותה תקופה (1694). וולסטונקרפט חזרה על אותם רעיונות ב- 1792, כשכתבה את 'הגנה על זכויות הנשים', המסמך הפמיניסטי הראשון, שחקוק על לוח ליבה של כל פמיניסטית מתחילה.

סימון דה בובואר (עוד אחת שלא לובשת חזיה) אמרה שנשים לא נולדות כאלה, הן הופכות לכאלה.

באקדמיה קוראים לזה מגדר (ג'נדר). מגדר מסביר מה מבדיל בין גברים ונשים, גם מבחינת תכונות והתנהגות וגם מבחינת מראה חיצוני (או בקיצור למה בנים לובשים כחול ובנות ורוד). פמיניסטיות, כמו כל מה שחורג מההגדרות האלה, עושות לנו הרבה בלגאן.

בגלל מגדר יותר נוח לנו לחשוב שפמיניסטיות זה כאלה שלא מתקרבות לשעווה, סכיני גילוח או חזיות (אלא כדי לשרוף אותן), שפמיניזם ורומנטיקה לא ממש הולכים ביחד, ושאם כבר מישהי בוחרת להיות פמיניסטית, אז היא בטח סינגלית או לסבית. במחקר הנוכחי מצאו שכל הסטיגמות והסטריאוטיפים האלה חסרי שחר. 

פמיניסטיות הן לא בדיוק עקרות בית נואשות. איכשהו הן מצליחות להיות גם פמיניסטיות וגם בנות זוג לא רעות בכלל. צוות החוקרות, לורי רודמן (Laurie Rudman) וג'ולי פלאן (Julie Phelan) ראיינו 531 אנשים כדי להגיע למסקנה הזאת. 242 מתוך הנבדקים היו סטודנטים לתואר ראשון, ו- 289 נבדקים נוספים, מבוגרים יותר. הן בדקו את הקשר בין תפיסת הפמיניזם העצמית של גברים ונשים ובין בריאות מערכת היחסים. בריאות מערכת היחסים נמדדה על ידי שילוב של מספר פרמטרים כמו איכות מערכת היחסים, הסכמה על שיווין בין המינים, יציבות מערכת היחסים והסיפוק המיני.

ממצאי המחקר מראים שבניגוד לדעה הרווחת, נשים פמיניסטיות נמצאות יותר במערכות יחסים הטרוסקסואליות, בהשוואה לנשים שפמיניזם זה לא הלחם והחמאה שלהן. הממצאים מראים שגם עבור נשים וגם עבור גברים הטרוסקסואלים, מערכת יחסים בה אחד מבני הזוג מחזיק בדעות פמיניסטיות, היא יותר בריאה, יותר רומנטית ויותר מספקת מינית. ותחשבו על זה !

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.