Write a comment

 

הדבר האחרון שבא לך לעשות זה להזיז אותו ממקום למקום. גם ככה זה בטח יקח שעה. האמת, שהוא כל כך השתנה שאת כבר לא כל כך בטוחה שהוא שלך בכלל. אבל, זאת עובדה. רוב הנשים ירוויחו בגדול מפעילות גופנית בזמן ההיריון.

לא משנה אם את חובבת מושבעת של תריאטלונים, או אם רק המחשבה עושה לך סחרחורות. לא רק שפעילות גופנית תעזור לך להרגיש יותר טוב בגלל שחרור של אנדורפינים, פעילות גופנית שמותאמת באופן אישי לך ולהתפתחות ההיריון, היא פלוס רציני גם לך וגם לתינוק.

פעילות גופנית יכולה להעלות את תחושת השליטה בגוף ולהעלות את רמת האנרגיה, שהיא כבר ממש לא כמו פעם. היא יכולה לסייע בהפחתת כאבי הגב הבלתי נסבלים, לשחרר עצירות כי היא מאיצה את פעילות המעיים, למנוע פגיעות במפרקים שקצת משתחררים בזמן ההיריון בגלל שינויים הורמונאליים טבעיים. היא תעזור לך לישון יותר טוב, כי היא מפחיתה מתח וחרדה שעלולים להפוך את הלילות לחסרי מנוחה. והיא גם מאיצה את זרימת הדם לעור, ככה שגם תראי יותר טוב.

במצבים של לחץ דם גבוה, צירים מוקדמים, דימום וגינאלי, או סיבוכים אחרים בהיריון, רוב הסיכויים שתקבלי פטור משיעורי חינוך גופני. אבל, אם ההיריון מתקדם בצורה תקינה ופעילות גופנית היתה חלק מהשגרה עוד לפניו, אפשר להמשיך עם שינויים קלים בהתאם למצב החדש. גם אם לא זה המצב, ואת וחדר הכושר לא בדיוק חברים טובים, יש איזה פתגם שאומר שמוטב מאוחר מאשר אף פעם. לא. את יכולה להתחיל לאט ובהדרגה עד שתתחזקי. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא. וחשוב לדעת שיש כאלה שמחמירים ומבחינתם היריון אומר לשבות מכל מלאכה למשך תשעת החודשים הקרובים.

ספורט אתגרי או רכיבה על סוסים זה לא רעיון ממש טוב. גם לא כל מה שקשור בקפיצות, זינוקים או ניתורים. מה שכן מומלץ זה שחיה, יוגה, פילאטיס, רכיבה על אופניים או צעידות. היתרון של שחייה היא הציפה במים שמאפשרת לרגע לשכוח מהגרביטציה. צעידה יכולה להתאים כי היא מאוד מגוונת. אפשר לשחק עם המסלול, עם המרחק, עם העליות והירידות. ההמלצה היא לשלב בין פעילות אירובית מתונה, קצת תרגילי כוח, וקצת תרגילי גמישות. ולא לשכוח לנשום.

לא משנה איזה סוג פעילות תבחרי, המפתח הוא להקשיב לגוף. עייפות, סחרחורות, בחילות, איבוד שיווי משקל, קוצר נשימה, דפיקות לב או כאבים חריגים הם לא סימנים טובים. אם התינוק אומר לך להפסיק, כדאי שתפסיקי. זה לא חייב להיות סממן פיסי בולט, זה גם יכול להיות כל תחושה אחרת. למשל, אם את לא מצליחה לדבר בזמן הפעילות, זה הזמן להפסיק. בכל זאת, יש לך תרוץ טוב. את בהיריון.

אין תעודת ביטוח בחיים, אבל, כשהשרירים חזקים והלב בכושר, בדרך כלל הצירים והלידה עוברים הרבה יותר בקלות. ברוב המקרים, הסיפור נגמר בתוך כמה שעות. המטרה היא כמובן לא להפחית במשקל בזמן ההיריון, אלא לשמור על הקיים. אי אפשר להימנע מעלייה במשקל, אבל בזכות הפעילות הגופנית זה יהיה בטווח הבטוח. חוץ מזה, יהיו לך פחות סימני מתיחה ותחזרי לעצמך הרבה יותר מהר אחרי הלידה. לא רק מבחינת הגזרה. אלא גם מבחינת ההרגשה הכללית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.