Write a comment

 

הבעיה העיקרית עם דיכאון בזמן הריון, היא שיש כל כך הרבה שינויים פיסיים ורגשיים שהאשה ההרה עוברת, ומעט מאוד אפשרויות טיפול שנחשבות בטוחות גם לאם וגם לעובר. אבל דיכאון בזמן הריון הוא עובדה. ומול כל הנשים שמחכות לרגע הכי גדול בחיים שלהן, יש כאלה שלא מבינות מה עושים כשהרגע הגדול מגיע.

 

למרבה המזל, יש גישות פשוטות וטבעיות שנשים בהריון יכולות לאמץ, כדי לנסות להקל על התחושה של דיכאון. במקרים רבים, רק שינוי בתזונה יעודד אחריו שינוי חיובי. כבונוס, מרוב השינויים האלה, גם העובר מרוויח בגדול.

אומגה 3

לנשים בהריון מראש יש רמות נמוכות יותר של חומצות שומן חיוניות, כמו למשל אומגה 3, בגלל שהתינוק צריך אותן בשביל ההתפתחות שלו. חוסר בחומצות השומן האלה, קשור בקשר ישיר לדיכאון. לכן, אחד הדברים שצריך לעשות כדי לווסת את מצב הרוח, הוא לדאוג שלתאים האפורים יש מספיק מהן. תוצרי הלוואי של פירוק חומצת השומן אומגה 3, הםEPA (EicosaPentaenoic Acid) ו-DHA (DocosaHexaenoic Acid) ורמות נמוכות של שניהם גם קשורות לסיכון גבוה יותר לדיכאון. במחקר שפורסם בכתב העת הרפואיJournal of Clinical Psychiatry, 36 נשים שסבלו דיכאון במהלך הטרימסטר השני והשלישי של ההריון, טופלו במשך 8 שבועות בתוספת של 2.2 גרםEPA ו 1.2 גרם שלDHA ביום. אצל כולן, התסמינים של הדיכאון עשו אחורה פנה כבר בשבועיים הראשונים לטיפול.

מחקר נוסף, שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת 'סין' בטייוואן (Taiwan), הראה כי 2/3 מהנשים שטופלו בתוספי תזונה שכללו אומגה 3 דיווחו על ירידה בתסמינים של הדיכאון, בהשוואה לרבע מהנשים מקבוצת הביקורת.

שומן טראנס

שומן טראנס הוא סוג של שומן מאוד מזיק, שאפשר למצוא בעיקר במאפים, מזונות מטוגנים, מרגרינה ועוד מזונות נוספים. אם רוצים להשפיע על איכות מצב הרוח, חשוב להימנע מתזונה שכוללת שומן טראנס, כיוון שהוא משפיע על היכולת של הגוף להפיק תועלת מחומצות שומן חיוניות, כמו למשל אומגה 3.

ויטמינים מקבוצת B

גם משפחת הוויטמינים מקבוצתB נחשבת יעילה במלחמה נגד דיכאון בזמן הריון. חוסר בהם, במיוחד בוויטמיןB6 ובויטמין B12, יכול להוביל להתפתחות הפרעות מצב רוח. גם אם יש לנו מספיק מהם, כשאנחנו נמצאים לאורך זמן במצב של סטרס, הם המאגרים הראשונים שמתרוקנים. דגנים מלאים, קטניות, בשר ובננות יעשו את העבודה.

סוכר

גם רמות הסוכר בדם קשורות לאיזון העדין של מצב הרוח שלנו. בגלל שהמוח עובד רק על גלוקוז, אם רמות הסוכר בדם נמוכות (בגלל תזונה שכוללת הרבה סוכר ופחמימות מעובדות) המוח, ובעקבותיו גם מצב הרוח, לא יהיו יציבים. קשר נוסף למצב הרוח, הוא דרך הוויטמינים מקבוצתB. אם התזונה שלנו כוללת הרבה סוכר ופחמימות מעובדות, אין לנו מה להציע לגוף במונחים של ערכים תזונתיים. יותר מזה, לא רק שאנחנו לא תורמים לגוף שום דבר מזין, מזונות כמו סוכר ופחמימות מעובדות, תובעים מהגוף לספק להם כל מיני חומרים, במיוחד את הוויטמינים מקבוצת B, בשביל לעזור להם להתעכל.

נוזלים

נשמע בנאלי אבל את אחד התפקידים החשובים בתזונה (ובמיוחד בהריון ובדיכאון של הריון) מאיישים נוזלים. מחקרים מראים ששתייה לא מספקת עלולה לגרום לעייפות וחרדה. אם המצב הזה קורה בזמן הריון, זה אומר שרוב הסיכויים שכל הסימפטומים יחמירו. צד נוסף של נוזלים שנוגע לתזונה של נשים שסובלות מדיכאון בזמן הריון, הוא צריכה של אלכוהול וקפאין. אסכולות שונות לא ממליצות על צריכה של שניהם במהלך הריון רגיל. במקרה של דיכאון בזמן הריון, קפאין עלול לגרום לחוסר מנוחה, חרדה וכאבי ראש ואלכוהול עשוי לגרום לתחושה של אי יציבות רגשית ופיסית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.