Write a comment

 

הלחץ בעבודה מוריד לנו שנה מהחיים, המינוס בבנק עוד שנתיים והילדים אחראים לפחות לחלק מהשערות הלבנות. איך מחזירים את השנים האבודות?

ג'ל חלזונות
מסתבר שהדבר הכי חם בקוסמטיקה הוא בערך הדבר הכי פחות אסתטי שאפשר להעלות על הדעת. הנוזל של החילזון. לא בדיוק ברור מי החליט לבדוק את זה, אבל אותו אחד בטח נח היום בבית הקיץ שלו רגל על רגל, כי מסתבר שהנוזל הזה מחדש את העור ומגהץ את הקמטים. קרמים על בסיס חילזון מכילים גם מינרלים, ויטמינים, קולגן ואלסטין שמשלימים את פעולת שיקום העור. ואם עדיין לא השתכנעתם, באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב (snail gel)...

סיאסטה
כשאומריםשנת יופי באמת מתכוונים לשנת יופי. במהלך השינה קורים לגוף דברים שיכולים לקרות רק כשהוא באמת נח. העור משקם את עצמו (בזכות הורמונים שמופרשים רק בזמן שינה), המוח מעבד דברים (תשאלו את פרויד) ואנחנו מרגישים הרבה יותר טוב. לעומת זאת, כשאנחנו לא ישנים מספיק, המערכת החיסונית שלנו נחלשת, יש לנו הרבה פחות סבלנות, אנחנו זוכרים פחות דברים וחולים הרבה יותר. אז תוודאו שאתם נכנסים למיטה רגועים, תעזבו את המחשב (הוא יהיה שם גם מחר), אל תאכלו בשעות מאוחרות מדי, תירגעו עם אמבטיה וכוס תה קמומיל, ותצאו מהמיטה רק אחרי 8 שעות. נשמע הרבה? זה פחות או יותר הזמן שאתם מבלים במשרד כל יום.

טיפולי במי ים (Thalassotherapy)
שימוש רפואי במי ים ( Thalassa= ים ביוונית) היה נפוץ בסביבות המאה ה- 19 בערים שוכנות חוף. למי ים יש תכונות מרפאות טבעיות והכימיקלים שהם מכילים (מגנזיום, אשלגן, סידן, נתרן) דומים בהרכב לאלה שנמצאים בגוף. טבילה במי ים מחוממים בטמפרטורת הגוף, מאפשרת לגוף לספוג את כל החומרים האלה דרך העור, ישר לתוך הגוף. המטרה העיקרית של טיפול כזה היא להמריץ את מחזור הדם, שמתח, תזונה לקויה וזיהום מאטים אותו. אבל זה לא רק מאיץ את מחזור הדם, זה גם מנקה את העור, משפיע על הנקבוביות, על הלחות ועל הגוון שלו. טיפול במי ים נחשב מרגיע, נוגד הזדקנות, מפחית צלוליטיס (הצטברות תאי שומן, שגם היא נגרמת בגלל זרימת דם נמוכה), משפר את חילוף חומרים (כן, מרזים מזה!), את תפקוד הלב, מחזק את המערכת החיסונית ומשפר את איכות השינה.

לרוץ בחוץ
מסתבר שיש מגמה כזאת שקוראת לקחת את הכושר החוצה, ואין זמן טוב יותר מעכשיו כדי להצטרף אליה. חוקרים ממכללת קינג'ס בלונדון (London's King's College)  מצאו שפעילות גופנית במשך שלוש שעות בשבוע, מאיטה בפועל את תהליך ההזדקנות ומשווה לגוף מראה צעיר בעשר שנים, בהשוואה לאנשים שלא עושים ספורט. אז למה בחוץ? בגלל הנוף, בגלל האוויר, בגלל החול (בולם זעזועים למפרקי הגוף), בגלל שלא צריך להיות תלויים בלוחות זמנים. רק אתם קובעים מתי, כמה ולמה.

חכמים בשמש
נכון שחשיפה לשמש חשובה בגלל שהיא המקור הטוב ביותר לוויטמין D, אבל חייבים לשמור על העור שלנו, זה היחיד שיש לנו. ואם לא בגלל הסרטן, אז לפחות בגלל הקמטים. חשיפה לא מוגנת לקרני השמש אחראית ל-90% מהסימפטומים של הזדקנות מוקדמת. קמטים זה חלק מהחבילה. חשוב למרוח מקדם הגנה גבוה מספיק (מינימום 15) ובכמות מספיקה, לחדש אותו כל שעתיים עד ארבע, ולכסות את כל חלקי הגוף החשופים (כולל אוזניים, כפות ידיים ורגליים). המומחים ממליצים על מקדמי הגנה שכוללים הגנה גם נגד קרני UVB וגם נגד קרני UVA . אם קמטים זה מה שמדאיג אתכם, חפשו מקדם הגנה שמכיל תחמוצת אבץ ואבובנזון (Avobenzone או Parsol 1789).  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.