Write a comment

 

לקיץ יש ריח של ים, של אבטיח, של קרם הגנה, ולצערנו גם של זיעה. אפשר להבין את זה אחרי שיעור ספינינג תובעני, או אחרי סלט עם הרבה בצל. אבל מסתבר שריח-הגוף מגיע דווקא מהמקומות הכי פחות צפויים.

המדריך לקיץ ריחני

תשאירו את ההודי לחורף

וגם אז לא בטוח שזה יעזור. זה לא חדש שמה שאנחנו אוכלים משפיע על ריח הגוף. מזון שמתובל בתבלינים כמו קארי, שום, או תבלינים אחרים, יכול לא רק לגרום לריח פה לא נעים, אלא גם להשפיע על ריח הגוף. כאשר מזונות מהסוג הזה מתעכלים, הם מייצרים רכיבים מסוימים, כמו גופרית (sulfur) למשל, שמכילים גזים. מרבית מתוצרי הלוואי האלה עוברים את תהליך חילוף החומרים במעיים ובכבד. אבל אחרים, כמו תרכובת גופרית נדיפה (Allyl Methyl Sulfide), נספגים לתוך זרם הדם ומשתחררים דרך הנקבוביות, מה שיכול להימשך כמה שעות טובות ואפילו יותר. גם פלפלים חריפים, בצל ושום יכולים להיות מופרשים בזיעה, והם ללא ספק גורמים להזעת יתר.

פתרון: פטרוזיליה טרייה, נענע וגרגירי שומר אמורים לעזור, לפחות לריח-פה.

בריאים אבל מסריחים

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים הם אחד הדברים המומלצים לתזונה בריאה ולבריאות בכלל, אבל סיב וקוץ בו- הם יכולים לגרום גם לגזים. למרבה הצער, הסיבה שחלק מהמזונות עשירים בסיבים תזונתיים (כמו פירות וירקות, דגנים מלאים, שעועית) מצליחים להשאיר אותנו שבעים לאורך זמן, היא בדיוק אותה הסיבה שהם עלולים לגרום לגזים. רוב המזון שאנחנו אוכלים מתעכל במעי הדק בשלב מוקדם בתהליך העיכול. סיבים מסיסים (soluble fiber), תת קבוצה של סיבים תזונתיים, לא מתעכלים עד שהם מגיע למעי הגס. שם, אוכלוסיית החיידקים הידידותיים של המעיים מפרקת אותם ובתהליך הפירוק נוצרים מימן (hydrogen), פחמן דו-חמצני  (carbon dioxide) ואפילו מתאן (methane). בסופו של תהליך, הגזים הריחניים האלה צריכים איכשהו לצאת.

פתרון: להוסיף בהדרגה סיבים תזונתיים לתזונה, כדי לאפשר לגוף להסתגל.  


בלי לחץ

כשהבוס מנחית פרויקט דחוף על השולחן שלכם, זיעה היא חלק מהדרך הטבעית של הגוף להתמודד עם הלחץ. הגוף שלנו חכם. מנגנון 'הילחם או ברח' המפורסם, אותו אחד שעזר לאבות אבותינו לברוח מאריות ונמרים, מגביר את הפרשת הזיעה כדי שלא נתחמם יותר מדי בזמן שאנחנו נלחמים על חיינו. הילוך מהיר לאלפי שנים קדימה, והנמרים והאריות הפכו לימים הלחוצים האלה במשרד. מה שעדיין לא השתנה, היא אותה תגובה בבית השחי שלנו.

פתרון: תה מרווה ידוע כמרגיע.

משחקי כדור

תבדקו את ארון התרופות שלכם. יכול להיות שהוא המקור לריח הלא מאוד מרענן שיש לכם בפה. מאות תרופות, גם כאלה עם מרשם וגם כאלה בלי, מכל הסוגים (לטיפול באלרגיה, דרך יתר לחץ דם ועד לדיכאון) יכולות לגרום ליובש בפה, שזה אחד מהטריגרים השכיחים ביותר לריח פה.

פתרון: לשתות הרבה מים. הם מעודדים יצור של רוק, ומסייעים לשמור על היגיינת פה.

שפשוף נעים

נתחיל מזה שהזיעה עצמה היא חסרת ריח. אבל, יש חיידקים מיקרוסקופיים שהכתובת שכתובה בתעודת הזהות שלהם היא העור שלנו. כאשר אותם חיידקים באים במגע עם זיעה, הם מתחילים להתרבות בקצב רצחני. ואם זה לא מספיק, הם גם מפיצים ריח בזמן שהם עושים את זה. אם זאת הבעיה שלכם, הפתרון הוא קל- מקלחת. מקלחת שוטפת ומנקה את הזיעה וגם את מספר החיידקים על העור. אבל, התנגבות מהירה אחרי המקלחת לא תמיד תפתור את הבעיה. וזה בגלל שלחות יכולה להישאר בין קפלי העור (כמו מתחת לחזה, או אפילו בין הקפלים בבטן או בין האצבעות). במקומות כאלה, אין גישה לאוויר ולכן לחיידקים קל יותר להתרבות, ולהתערבב עם זיעה ולגרום לריח וגירוי.

פתרון: מאוורר.

ברוך שעשני

הידעת?. גם המחזור החודשי יכול להשפיע על כמות הזיעה. בזמן המחזור החודשי, או אם לדייק בזמן הביוץ, טמפרטורת הגוף עולה בחצי מעלה. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל זה מספיק בשביל לעודד הזעה וריח גוף. זה אמנם נחשב לתגובה נורמאלית, אבל לכו תנסו להסביר את זה...

פתרון: דאודורנט (רצוי בלי אלומיניום ואלכוהול) חזק יותר. ולהתרחק מבצל, שום, בשר וביצים. עודף ברזל בגוף יכול לעודד ריח בזמן המחזור החודשי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.