Write a comment

 

ד"ר בייטס היה רופא עיניים בארה"ב, בראשית המאה הקודמת. מתצפיות שערך בילדים, הגיע למסקנה שניתן לשפר ליקויי תשבורת ע"י תרגול נכון של כל פונקציות הראיה. רופאי העיניים, בשיטה המסורתית, התנגדו לגישתו החדשנית, כשם שהיתה התנגדות לכל ענפי הרפואה המשלימה.  כיום, בארה"ב נעזרים אופטומטריסטים ואופטלמולוגים בתירגול עיניים, עם או בלי משקפיים, לשיפור בעיות הראייה, כדי להקל על בעיות ראייה של המטופלים, גם כשהם מרכיבים משקפיים, באופן קבוע.

ד"ר בייטס מסביר שהראייה היא תהליך דינמי ומשתנה לעיתים קרובות. מתחים נפשיים, בעיות  פסיכולוגיות מדרדרים את הראיה בעוד חיים מאוזנים שומרים עליה.  כיום כל אדם שלישי נזקק למשקפיים. הבעיה הולכת ומחמירה ככל שמתרחקים מהחיים הטבעיים.  בעידן של התפתחות התרבות והטכנולוגיה, יותר ויותר אנשים ובעיקר ילדים, יושבים מרותקים, ביציבה לא נכונה, מול מקלטי הטלויזיה, מסופי מחשב, מול ניירת, ולכל אלה מתווספים לחצי התקופה, כל אלה תורמים לנסיגת הראייה.

הפיתרון הקל, שהוא המשקפיים, שקבועות על העיניים, גורמים לשיתוק התנועות הטבעיות של העיניים. במקום שהעיניים ינועו בחופשיות, עם שדה ראיה גדול וכושר הסתגלות גמיש, הן תקועות מאחורי עדשות המשקפיים.  בגיל מבוגר מתחיל תהליך של ניוון פונקציות הראיה ואנשים רבים זקוקים להתערבות כירורגית להצלת הראיה. ככל שאנו מפתחים תלות במשקפיים, לעיתים קרובות נצטרך להגדיל את מספרי המשקפיים. באופן זה מנציחים את הליקויים.

כיצד פועלת שיטת בייטס?

לפי שיטת בייטס המסורתית, יש להוריד את המשקפיים במקביל להתחלת תירגול העיניים. כמובן שלא כולם יכולים לוותר על המשקפיים, במיוחד אם למטופל יש קוצר ראיה גבוה. אנו חיים בתקופה שצריכים לתפקד ביום יום ולעיתים בלחץ מוגבר. לכן אנשים עם מספרים נמוכים במשקפיים, יכולים לוותר עליהם ב- 80% מהפעילויות, פרט לנהיגה, שם הראייה המלאה חשובה מטעימי בטיחות.  אחרי בדיקות אבחון, ניתן יעוץ לכל אחד, בהתאם לליקוי שלו, באיזה מינון להוריד משקפיים, מתי, איך וכו…

שיטת בייטס מפעילה את כל פונקציות הראיה. לכל בעיה יש תרגול בסדר עדיפות. ברמה המוטורית ניתן לבצע תרגילים תוך כדי עבודה, תוך כדי נהיגה, תוך כדי צפייה במסכי הטלויזיה והמחשב.  שיטת בייטס רואה בהרפיית העיניים מרכיב חשוב לשיפור הראייה. ההרפייה מקיפה את המערכת הנוירולוגית של העיניים, המוח ועמוד השדרה. יש קשר הדוק בין שלושת המערכות האלו.  שיטת בייטס מטפלת גם על ידי קרינת אור טבעי לעיניים, בשעות המוקדמות של הבוקר, שעה אחרי הזריחה. כמובן שזה נעשה בצורה מבוקרת עם עיניים סגורות.

שיטת בייטס מאזנת את תהליכי הריכוז והזכרון על ידי הדמייה והפעלת דמיון מודרך. המטרה היא לאזן את הראיה הדו-עינית שקשורה ישירות לאיזון בתפקודי מוח ימין ושמאל. שיטת בייטס מאפשרת לשפר את הראיה, להוריד מספרים במשקפיים ולפתור אנשים ממצוקות העיניים.

השיפור ניכר כבר אחרי חודש של פעילות יום יומית. זמן התרגול תלוי אינדיבידואלית בכל מקרה.

מילת הקסם בהצלחה היא הרצון וההתמדה.

 

 
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.