Write a comment
כשאנחנו מעבירים רוב זממנו בישיבה שפופה מול המחשב או הטלוויזיה, חשוב שגם נדע כיצד להזיז את הגוף בצורה שתתקן את הנזקים שאנחנו גורמים לו בכל יום. הכירו את השיטה שעזרה לבן גוריון לעמוד על הראש ותעזור גם לכם להרגיש קצת יותר טוב

משה פלדנקרייז בהחלט היה איש רב פעלים – הוא היה מורה לג'ודו וג'ו ג'טסו, ד"ר לפיזיקה ומפתח של אחד מהטיפולים האלטרנטיביים המסקרנים בעולם. העיסוק המתמשך באומנויות לחימה עזר לפלנדנקרייז להבין כי כשאנחנו קשובים לגוף שלנו ומשפרים את ההיכרות שלנו עם האופן שבו הוא פועל, כך אנחנו יכולים לסייע לו להתפתח, להפחית כאבים ואפילו לשפר את המצב הנפשי.

הספרים שכתב, אשר מסבירים בדיוק איך לעשות זאת, הפכו לרבי מכר עולמיים וכשעזב את לונדון כדי לחיות בישראל בתחילת שנות ה-50, הוא אפילו טיפל בראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, שסבל מכאבי גב כרוניים. בשנת 1957, בן גוריון הצטלם בחוף הים בהרצליה כשהוא עומד על הראש והודה לפלנדקרייז שהפך את זה לאפשרי אחרי תקופה ממושכת של כאבים חזקים.

מה זו שיטת פלדנקרייז?

משה פלדנקרייז, שחקר רבות את גוף האדם, כתב בספריו שכשאנחנו נולדים, הגוף שלנו "יודע"בדיוק איך לזוז בצורה טבעית שתגן עליו ותתרום להתפתחות שלו. עם זאת, כך הוא הסביר, עם השנים אנחנו מפתחים הרגלים שמזיקים לתנועה הטבעית של הגוף וגורמים לבעיות רפואיות רבות כמו כאבים, דלקות, שרירים תפוסים והגבלות בתנועה.

שיטת פלדנקרייז שואפת להוביל לשיפור במצבים האלו באמצעות פיתוח המודעות לגוף. התרגילים שמבוצעים במסגרתה דורשים מאמץ גופני מינימלי ושמים דגש על נשימה נכונה, תנועה טבעית ושיפור ההיכרות עם המערכות השונות בגופנו. הודות לקלות ולפשטות של הטיפולים – הם מתאימים גם לאנשים שסובלים ממוגבלויות שונות בתנועה. הטיפול לא גורם כלל לכאבים או לאי נוחותובהחלט יכול לסייע לשפר את המצב הגופני והנפשי כאחד.

באילו בעיות רפואיות ניתן לטפל באמצעות השיטה ?

הטיפול בפלדנקרייז, שנחשב כיום לחלק מסל הטיפולים המשלימים שניתן גם בקופות החולים ובבתי החולים, נפוץ ביותר בקרב מי שסובלים מכאבי גב, צוואר, כתפיים, ידיים ורגליים.

הוא יכול להיות יעיל במיוחד גם למי שסובלים מיציבה לא נכונה, עקמת בגב, בעיות בתנועה של הגוף או בעיות במפרקים. השיטה גם עשויה לסייע לאנשים עם בעיות בהליכה ולכל מי שמעביר שעות ארוכות בישיבה בכל יום ומעוניין לשפר את בריאות הגוף ולמנוע בעיות ביציבה, במפרקים ובשרירים בעתיד.

למי שסובלים מכאבים, מומלץ לבצע כ-10 טיפולים של השיטה אצל מטפל שמנוסה בליווי אנשים עם כאב כרוני. כדי להעצים את יעילות הטיפול כדאי שלא להסתפק רק בתרגול בקליניקה – אלא לבצע תרגילים גם בבית בשעות הפנאי – כפי שיראה לכם המדריך. התרגילים בפלדנקרייז פשוטים למדי, ניתן לבצע אותם בכל מקום והם יכולים לחולל פלאים למצב הרפואי שלכם – להאיץ את ההחלמה של הגוף ולהפחית כאבים.

גם לילדים וספורטאים

הטיפול בשיטת פלדנקרייז עשוי לסייע גם לילדים שמתמודדים עם בעיות קשב וריכוז או סובלים מבעיות בקואורדינציה. הוא מתאים גם לנשים בהיריון שסובלות מכאבים וכן לספורטאים שמעוניינים לשפר את המיומנויות שלהם. הניסיון של המטפלים בשיטה מראה כי דווקא אלו שלא פונים לטיפול מתוך כאב או קושי מסוים – אלא על מנת לשפר את היכולות הגופניות שלהם – מוצאים אותו יעיל ביותר – גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

את הטיפול ניתן לבצע באופן פרטני עם מטפל במפגש אישי – או בקבוצה קטנה של כמה אנשים. ההחלטה כמובן תלויה בתקציב, במטרת האימון ובהעדפה האישית שלכם.



mitot banner3

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.