Write a comment

 

האם באמת אפשר לאכול בשביל עור פנים צעיר יותר? ועוד איך. תזונה בריאה ומגוונת היא אבן יסוד לעור פנים רך, חלק וזוהר. בדיוק כמו הקרמים, רכיבים שנמצאים בתזונה יכולים לעזור להכל: הם מאיצים את קצב התחדשות התאים, שומרים על העור מפני נזקי השמש ואפילו מאטים את תהליך ההזדקנות. כבונוס, אותם רכיבים תזונתיים מטפלים גם בשאר הגוף.

במקום לקנות קרם פנים במחיר של משכנתא, לכו למקרר. זה קל, פרקטי, וזול יותר.

בטטה
לא סתם בטטה זכתה בתואר חביבת העור. בטטה עשירה בבטא קרוטן, ממנו מייצר הגוף ויטמין A. בגדול, ויטמין A עושה שני דברים חשובים לעור: הוא מגביר את קצב התחדשות התאים ושומר על המראה של עור. למעשה, ויטמין A כל כך חשוב לעור, שבתכשירים רבים לטיפוח העור אפשר למצוא אותו או את הנגזרות שלו. חוץ מבטטה, ויטמין A נמצא גם בגזר, אפרסמון, מנגו ועוד. אבל ויטמין A הוא לא רק כתום. ששה עלים של חסה למשל, מספקים 100% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין A. ובתור בונוס, מקבלים בחסה גם את המינרל אשלגן, שממריץ את חילוף החומרים ומעצים אפילו יותר את העבודה הטובה שעושה ויטמין A.

עגבניות

הנה סיבה טובה נוספת לזרוק עוד כמה עגבניות לסלט: מחקרים מראים כי כמות גבוהה של נוגד החימצון ליקופן שנמצא בעגבניות, נמצאת בהתאמה עם פחות קמטי הבעה וקמטים בכלל. חוץ מליקופן, עגבניה עשירה גם בוויטמין C, נוגד חימצון שחיוני לייצור הקולגן בגוף. למי שפספס, קולגן הוא סוג של חלבון שנמצא בכל רקמת חיבור בגוף, והוא זה שנותן לעור את המראה הנקי והגמיש, והמרקם החלק והמוצק. ויטמין C אפשר למצוא גם ברימון (מכיל יותר נוגדי חימצון מאשר תה ירוק) בתותים (כוס אחת מכילה 130% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C), ובפלפלים אדומים (חצי כוס מכילה יותר מ-100% מהצריכה התזונתית המומלצת של ויטמין C). טיפ למתקדמים: ויטמין C עושה את העבודה טוב יותר כשהוא מגיע ביחד עם ויטמין E ו-A.

תפוחים

בפעם הבאה שאתם מתכוונים לבלות בשמש, קחו אתכם תפוח לדרך. קוורצטין (Quercetin) נוגד החימצון שנמצא בקליפה של תפוחים (וגם בבצל רגיל), הוא כמו קרם ההגנה של הטבע. הוא מספק הגנה בריאה מפני קרני השמש ואפשר אפילו להגיד בזהירות שהוא מונע התפתחות סרטן העור. כבונוס, אתם יודעים מה אומרים על תפוח אחד ביום. הוא יכול להפחית את הסיכון לתמותה ממחלות לב, לא משנה איזה סוג.

תרד

תרד, הפייבוריט של פופאי אולי לא יגרום לשרירים שלכם להתפרץ מהחולצה, אבל הוא כן עשיר בנוגדי חימצון ששייכים למשפחת הקרטנואידים, במיוחד שניים: לוטאין (Lutein) וזקסנתין (Zeaxanthin) אשר לפי מחקרים מגבירים פי 4 את ההגנה מפני קרני השמש, אלה שגורמות לקמטים, כתמים כהים ואפילו סרטן העור. חוץ מזה, שניהם גם עוזרים לשמור על עור רך ומוצק יותר, ועל רמת לחות טובה. שני נוגדי החימצון נמצאים גם בביצה. מחקרים מראים שביצה אחת ביום מעלה באופן משמעותי את הריכוז של לוטאין וזקסנתין בדם, אבל לא משפיעה על רמות הכולסטרול.

אגוזים
למרות שהם עשירים בקלוריות, הם מצרך חובה על מדף הקוסמטיקה הטבעית. שקדים למשל עשירים בוויטמין
E, אחד מנוגדי החימצון החשובים ביותר לבריאות העור (במיוחד לעור יבש) ולבריאות בכלל. גרעיני דלעת עשירים במינרל אבץ, שעוזר להגביר את קצב התחדשות התאים ונותן יד גם לתהליך ייצור הקולגן. אגוזי מלך הם מחסן לחומצה אלפא לינולית, סוג של חומצת השומן אומגה-3 שמזינה את שכבת העור שאחראית על רכות ולחות. בשביל לא לחרוג מהצריכה הקלוריות המומלצת, כשזה מגיע לשומנים בתזונה, כלל האצבע הוא כלל השליש: אחוז השומן בתזונה צריך להיות שליש מסך כל הקלוריות. בתוך השליש הזה, החלקה היא שליש שומן רב בלתי רווי, שליש שומן חד בלתי רווי, שליש שומן ווי. לאלרגיים, תחליפים טובים לאגוזים יכולים להיות אבוקדו ושמן זית.

דגנים מלאים

ירקות ופירות צבעוניים הם לא היחידים שיודעים לשמור על העור. דגנים מלאים (לחם, פסטה מחיטה מלאה, אורז מלא) עשירים באופן מפתיע בנוגדי חימצון ותוספת של נוגדי חימצון היא מפתח בשיפור מראה העור. דגנים מלאים עשירים במיוחד בנוגדי חימצון מסוג פוליפנולים (Polyphenols) וקרטנואידים (Cartenoids) שנלחמים בתהליך ההזדקנות. בנוסף, דגנים עשירים בסיבים תזונתיים שעוזרים לנקות את הדם מרעלים שהצטברו בו דרך מערכת העיכול ומערכת השתן.

בשר ודגים

כולם יודעים שכשאומרים סלמון, מתכוונים בעצם לחומצת השומן אומגה 3, שהופכת את הסלמון מדג טעים לסוכן אנטי אייג'ינג מושלם. אומגה-3 מכילה רכיבים שיכולים גם להקל על בעיות עור פשוטות כמו יובש, וגם לטפל בבעיות עור כרוניות, כמו פסוריאזיס. לחובבי בשר, בשר ועוף הם מקורות טובים לחומצות אמינו, אותן הגוף הופך לחלבונים וביניהם גם קולגן ואלסטין, אבני הבניין של העור. לצמחוניים, סויה עשירה באיזופלבנואידים (Isoflavone), רכיבים טבעיים שמשפרים את המוצקות של העור ומסייעים להפחתת קמטים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.