Write a comment

 

עור פנים בריא הוא עור שלא ראה הרבה שמש (ואם כן, אז רק עם מקדם הגנה), ועור שלא יודע מה זה עשן של סיגריות. נכון, קרם לחות טוב וגנטיקה טובה אף פעם לא הזיקו. אבל, גם ככה היעילות של הקרמים מוטלת בספק, ובשלב מסוים אפילו הגנטיקה לא תעזור לנו.

מראה העור מושפע גם מתזונה, ואם נאכל את הדברים הנכונים, יכול להיות שנוכל לספור את הקמטים על יד אחת. על קולגן (מוצקות העור), אלסטין (גמישות העור) ומה הם הכי אוהבים לאכול.

סויה
אחת מאבני הבניין של האפידרמיס, השכבה החיצונית של העור, הוא חומר בין תאי שמכיל קולגן ואלסטין. התפקיד שלו הוא פשוט לשמור על הלחות של העור בכל מחיר, ולא לתת לה לברוח. לפי מחקרים, אחד מהדברים שעוזרים לחומר הבין תאי הזה לעשות את העבודה שלו יותר טוב, היא סויה. סויה מכילה פיטו-אסטרוגנים, חומר שהפעולה והמבנה הכימי שלו דומים לאסטרוגן. בתוך הקבוצה הגדולה הזאת של פיטו-אסטרוגנים, יש תת קבוצה שנקראת איזופלבונים, ששני הכוכבים העולים שלה הם ג'ניסטין ודיאזין. הרבה פעמים אפשר למצוא אותם במוצרי קוסמטיקה שונים, אבל הדרך הכי יעילה, היא הדרך הישנה והטובה. תזונה. לפי מחקר שפורסם בכתב העת רפואי European Journal of Nutrition, סויה, או תוספים שמבוססים על סויה, שיפרו את מבנה ומראה העור ועזרו לחלק מנזקי השמש להחלים אחרי שישה חודשים בלבד.

ויטמין C
קולגן הוא חלבון שנמצא בכל רקמות הגוף. בעור, בגידים, ברצועות ובסחוס. לקולגן יש עקב אכילס אחד, רדיקלים חופשיים. ומי שנלחם ברדיקלים החופשיים הכי טוב, הם ויטמינים מתזונה. כל הפירות והירקות נרתמים למשימה, אבל, עד היום רוב המחקרים מדברים על ויטמין C (L-ascorbic) כבעל הפוטנציאל הגדול ביותר להפחתת קמטים. ויטמין C אחראי גם על הייצור של קולגן, וגם על התחזוקה השוטפת שלו. בלעדיו, או שאין מספיק סיבי קולגן או שהם לא מספיק טובים. מחקר שנערך באוניברסיטת טולאן (Tulane) שבארה"ב, מצא שלא רק שוויטמין C מעלה את יצור הקולגן, הוא גם מגן מפני נזקי השמש, מתקן בעיות פיגמנטציה ומשפר מצבי עור דלקתיים.  

שוקו ותה ירוק
במחקר שפורסם בשנת 2006 בכתב העת הרפואי European Journal of Nutrition, מצאו שקקאו מצליח להגן על עור הפנים מפני נזקי השמש, משפר את התחדשות תאי העור, משפר את הפעולה של החומר הבין תאי ומגביר את זרימת הדם לעור. לכל הפעולות האלה אחראים שני רכיבים. אפיקאטצ'ין (epicatchin) וקאטצ'ין (catechin), שניהם שייכים לקבוצת הפוליפנולים, מה שאומר שהם מנוגדי החימצון החזקים ביותר בסביבה וחוץ מהעור, הם טובים גם למערכת הלב וכלי הדם ולחיזוק המערכת החיסונית. אפשר למצוא אותם גם בענבים, יין ושמן זית. אבל, הם נמצאים בקקאו בריכוז גבוה פי 4 מאשר בתה או פי 2 מאשר ביין.

דגים
מסתבר שכל מה שצריך בשביל עור של תינוק, זה לאכול דגים. לא רק שסלמון (ודגי מים קרים נוספים) הם מקור טוב לחלבונים שחיוניים לעור, הוא גם מקור מעולה לחומצת שומן מסוג אומגה 3, שמזינה את העור, שומרת על מראה חיוני ועוזרת להפחית קמטים.

מה עוד העור שלנו אוהב? פעילות גופנית להמרצת מחזור הדם, אבץ שמסייע לייצור קולגן, ויטמינים מקבוצת B (ובמיוחד ויטמין B3), סיבים תזונתיים וקו אנזים Q10. מה בטוח לא? סוכר, מזון מטוגן ושמן ודאגות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.