Write a comment

אפילו שאת ממהרת להיפטר מהעודפים, והגעגועים לבגדים הישנים שלך הורגים אותך, תזונה בריאה ומאוזנת היא כמעט הדבר הכי חשוב אחרי הלידה. גם בשביל התינוק, וגם בשביל שיהיה לך כוח להיות האמא הכי טובה בעולם. חוץ מזה, כמעט לא משנה מה תאכלי, איכות חלב האם נשארת פחות או יותר אותו דבר. אם לא תכניסי לגוף את החומרים שהוא צריך דרך תזונה, הוא פשוט יקח אותם מתוך מה שכבר יש לו. מה שאומר שלא רק שהגוף שלך לא מקבל את מה שהוא צריך מהתזונה, הוא גם מתחיל לחסל את הרזרבות. חוסר אנרגיה? מצב רוח? נשירת שיער? זה זה

12 המזונות שיעזרו לך לעבור את תקופת אחרי הלידה בצורה הטובה ביותר.

סלמון

ציון 10 זה לאלוהים, אבל אם זה לא היה, בטח סלמון היה מקבל אותו. הוא מפעל לחומרים מזינים לאמהות חדשות, והוא אחד המזונות הטובים ביותר לנשים מניקות. הוא מכיל בעיקר סוג של שומן שנקרא DHA שחיוני להתפתחות מערכת העצבים של התינוק. הוא נמצא גם בחלב אם, אבל אצל נשים שמקבלות אותו דרך תזונה הוא נמצא בריכוז גבוה יותר.DHA יכול גם לעזור למצב הרוח שלך. מחקרים מראים שיש לו תפקיד משנה במניעת דיכאון לאחר לידה. רק אזהרה אחת, דגים כאלה מכילים אחוז מסוים של כספית, ובדרך כלל אומרים שכדאי לא לאכול יותר מ- 2 מנות בשבוע. בכל מקרה, בסלמון יש אחוז נמוך של כספית בהשוואה לאחרים.


בשר בקר רזה

בתור אמא חדשה, אם את מחפשת מזונות שיעלו את רמת האנרגיה שלך, לכי על מזונות עשירים בברזל, כמו בקר. חוסר בברזל יכול לשתות כל טיפת אנרגיה אחרונה שנשארה לך, ולהפוך את כל מה שתינוק חדש אומר להרבה יותר קשה. אם את מניקה, את צריכה גם תגבור של חלבון וויטמין B12. מהבחינה הזאת, בשר בקר רזה הוא 2 ציפורים במכה.

מוצרי חלב

יוגורט, חלב או גבינה. מוצרי חלב הם החברים הכי טובים שלך מעכשיו. חוץ מאספקה שוטפת של חלבון, ויטמינים מקבוצתB וויטמיןD, מוצרי חלב הם מקור מעולה לסידן, שהתינוק צריך בשביל שהעצמות שלו יוכלו להתפתח.

קטניות

שעועית (במיוחד הסוגים הכהים) היא מזון מעולה לנשים מניקות, במיוחד אם הן צמחוניות. לא רק ששעועית עשירה בברזל, היא גם מקור ידידותי לחלבון צמחי מאיכות גבוהה.

פירות יער

נשים מניקות צריכות לפחות 2 מנות פרי, או מיץ פרי ביום. פירות יער הם בחירה מעולה. הם עשירים בנוגדי חימצון, מלאים בוויטמינים ומינרלים, והם גם מבטיחים זריקת עידוד לאנרגיה.

אורז מלא

אם את מנסה להיפטר מהעודפים של הלידה, שלא תחשבי אפילו לקצץ בפחמימות. ירידה מהירה מדי במשקל יכולה להיגמר בהרבה פחות אנרגיה בשבילך, והרבה פחות חלב בשביל התינוק. עדיף ללכת על פחמימות מדגנים מלאים, כמו אורז מלא. זה ישמור על רמות האנרגיה שלך, יספק לגוף את כל הקלוריות שהוא צריך, וישמור על כמות מספיקה של חלב ובאיכות טובה.

תפוזים

נשים מניקות צריכות אפילו יותר ויטמין C מנשים בהריון. תפוזים, או פירות הדר בכלל, הם כמעט הדרך הכי טובה לעשות את זה. אם אין לך זמן לשבת, לחתוך, או לאכול בשקט, גם מיץ תפוזים זה מספיק טוב.

ביצים

חלמון ביצה הוא אחד מהמקורות הטבעיים הבודדים לוויטמין D, ויטמין שחיוני לשמור על העצמות שלך חזקות, ולעזר לעצמות של התינוק להתפתח. חוץ מזה, בואו לא נשכח שביצים הן קודם כל מקור לחלבון ואף פעם לא משעמם איתן. לא במקושקשת של הבוקר, לא בסלט בצהריים, ולא בחביתה של הערב.

לחם מחיטה מלאה

חומצה פולית חיונית להתפתחות התינוק בשלבים המוקדמים של ההריון. אבל התפקיד שלה לא נגמר שם. חומצה פולית היא אחד החומרים החשובים בחלב האם, שהתינוק צריך בשביל לגדול כמו שצריך. חוץ מחומצה פולית, לחם מחיטה מלאה מכיל גם סיבים תזונתיים וברזל.

ירקות ירוקים ועליים

רשימת המדליות של קבוצת הירקות הירוקים והעליים (כמו תרד, כרוב וברוקולי) היא כמעט אינסופית. הם מפוצצים בוויטמיןA, שהתינוק צריך לקבל ממך דרך החלב, הם מקור לא חלבי לסידן, הם מכילים כמות טובה של ויטמיןC וברזל, הם עשירים בנוגדי חימצון באופן כללי, והם גם דלים בקלוריות וטעימים.

מים

חלק מהסיבה שאת כל כך עייפה היא מים. במיוחד אם את מניקה. כדי לשמור על רמות האנרגיה ועל יצור החלב, צריך לפחות 8 כוסות נוזלים ביום. אפשר לגוון ולשלב בזה דרישות תזונתיות אחרות, כמו כוס חלב או כוס מיץ טרי. רק בזהירות עם משקאות שמכילים קפאין, כמו קפה ותה. קפאין יכול להגיע דרך החלב לתינוק.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.