1 Comment

 

רוב הילדים אינם אוכלים אוכל מסודר. הם לא אוהבים כל דבר, לא בכל זמן ולא בכל מצב צבירה. מה שהם כן אוהבים זה לאכול את השטויות שאנחנו מנסים למנוע מהם, כי זה לא טוב לשיניים, ובעיקר לא ללילה של אף אחד. אבל מסתבר שיותר מדי אוכל בריא ופחות מדי שטויות, זה גם לא הדבר הכי טוב. אז איך מגיעים לאיזון? ילדים צריכים לאכול הכל, שאלת מיליון הדולר היא כמה ובאיזה גיל. אלה ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי (WHO).

מוצרי חלב דלי שומן

מזונות עשירים בסידן חיוניים להתפתחות העצמות והשיניים. אבל, חוקי המשחק משתנים כשמדובר במוצרי חלב דלי שומן. חלב דל שומן (0%) לא מתאים כמשקה מוביל עד גיל 5, הוא לא מכיל מספיק קלוריות ורכיבים תזונתיים לילד שנמצא בשלבי גדילה והתפתחות. עם חלב (ומוצרי חלב) חצי רזה, אפשר להתחיל החל בגיל שנתיים.

דגים

בקבוצת החלבונים אפשר למצוא דגים שומניים כמו מקרל, סלמון וסרדינים. הבעיה היחידה שהדגים המשומרים מכילים שאריות של חומרים מזהמים כמו דיאוקסינים וכימיקלים מסוג פי.סי.בי (Poly-Chlorinated Biphenyl’s). ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי היא להגביל את הצריכה ללא יותר מ- 4 מנות שבועיות לבנים, ולא יותר משתי מנות שבועיות לבנות בגלל שהשאריות של אותם חומרים יכולות להצטבר בגוף שלהן במהלך השנים ולפגוע במערכת הרבייה בשלב מאוחר יותר. מדגים שמכילים ריכוז גבוה של כספית יש להימנע, הם משפיעים לרעה על התפתחות מערכת העצבים.

ביצים ודגים חובה לבשל היטב עד למצב מוצק, כדי להימנע מהאפשרות של סלמונלה.

מזונות מחיטה מלאה

למרות כל מה ששמענו עד עכשיו, ההמלצה הגורפת של ארגון הבריאות העולמי היא לא להוסיף סובין למזונות של ילדים מתחת לגיל 5 ולא להתעקש איתם על פסטה מחיטה מלאה או אורז חום. יותר מדי סיבים מפחיתים את כמות המינרלים שהקטנים מסוגלים לספוג (כמו סידן וברזל), משאירים אותם מנופחים ושבעים מדי בשביל לסיים את שאר הארוחה.

מלח

למרות שאנחנו מכורים כבדים, אין שום סיבה להוסיף מלח לאוכל של ילדים מתחת לגיל 3. צריכה גבוהה מדי של מלח יכולה לגרום לנזק בהתפתחות הכליות, להשפיע על לחץ הדם ולגרום בעתיד למחלות לב. ילדים מתחת לגיל 7 לא צריכים יותר מ 3 גרם מהלבן לבן הזה ליום. ילדים בגילאים 7 עד 10 לא צריכים יותר מ- 5 גרם ביום. החל בגיל 11, ילדים (בדיוק כמו מבוגרים) לא צריכים יותר מ- 6 גרם מלח ביום.

סוכר

הגענו לבעיה האמיתית והעילה לרוב מלחמות החורמה. ורק שתבינו מה גודל הבעיה, בערך 17% מצריכת הקלוריות היומית של ילדים מגיעה מסוכר, כאשר בפועל ההמלצה היא להסתפק בלא יותר מ- 10%. זה אומר שבגילאים 4 עד 6, 40 גרם סוכר ליום יספיקו בהחלט. בגילאים 7-10 הם זוכים ב- 6 גרם נוספים, ובגיל 11-14 לא יותר מ- 50 גרם. וזה בהישג יד. אם תגבילו את צריכת הסוכר של הילדים (והכוונה היא גם לשוקולד, גם לביסקוויטים וגם למשקאות מוגזים) תצליחו לעמוד ביעד. כלל ברזל- כל מזון או משקה שמכיל פחות 2 גרם סוכר על כל 100 גרם נחשב למעט סוכר. כל מה שמכיל יותר מ-10 גרם סוכר לכל 100 גרם, זה הרבה יותר מדי.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.