Write a comment

 

מזל טוב! את בטח מתרגשת, או קצת חוששת, או קצת משניהם, לגבי תשעת החודשים הבאים. אולי אפילו יש לך קצת בחילות בוקר (או בחילות של כל היום, כמו שחלק מהנשים קוראות להן). בחילות בוקר הן אחד הסימפטומים המוקדמים והשכיחים של הריון, ומשפיעות על 85% מהנשים. החדשות הטובות?בחילות הבוקר יהיו שם רק ב-12 (גג 14) השבועות הראשונים. החדשות הפחות טובות? אלה עשויים להיות 12 שבועות קשים.

בשביל נשים אחרות, בחילות בוקר הן רק חלק מהתסמינים של הריון שקשורים במערכת העיכול. עצירות, גזים וצרבות הם האחרים, ובהשוואה לבחילות בוקר, הם נוטים להחמיר ככל שההריון מתקדם. תחזית לא מעודדת במיוחד, אבל על כל אחד מהתסמינים האלה אפשר להקל.

בחילות בוקר, או בחילה כללית
כמו סימפטומים רבים של ההריון, הגורם העיקרי לבחילות והקאות בטרימסטר הראשון, הוא הגוף שלך שעובר שינויים רבים, ביניהם גם ההורמונים הארורים. ולמרות שהן נקראות בחילות בוקר, הן יכולות לתפוס אותך לא מוכנה בכל שלב של היום. רוב המקרים של בחילות בוקר הם מתונים ולקראת אמצע ההריון כבר תשכחי מהן לגמרי (חוץ מהריון עם תאומים שבו באופן טבעי יש יותר מהכל). בחלק מהמקרים, הסימפטומים יהיו אינטנסיביים יותר ועלולים להוביל להתייבשות וירידה לא בריאה במשקל. אם הבחילות והסחרחורות מלוות אותך מהרגע שאת פוקחת עיניים, זה יכול להיות קשור לרמות נמוכות של סוכר בדם. בשני המצבים, כדאי להתייעץ עם רופא. בכל המצבים, את יכולה להיות בטוחה לגבי דבר אחד- בחילות בוקר לא גורמות לנזק לעובר.

אין דרך למנוע בחילות בוקר, אבל מחקרים שנערכו לאורך השנים מראים כי נשים שנטלו תוסף ויטמינים באופן קבוע (כולל בזמן הכניסה להריון), נמצאות בשכיחות נמוכה יותר לסבול מבחילות בוקר. כדי לנסות למנוע מראש את הבחילות, אנחנו לא רוצים שהקיבה תהיה ריקה לגמרי וגם לא מלאה מדי. מומלץ לשמור על נשנושים בהישג יד, לאכול ארוחות קטנות בכל שעתיים, להימנע ממזון מתובל, מטוגן ושומני ולשתות הרבה הרבה מים. אם זה לא עוזר, שורש ג'ינג'ר נחשב לתרופה טבעית ועל זמנית נפוצה לבחילה. מוחמץ, מסוכר, טרי, בתה. אפשר לצרוך ג'ינג'ר בכל הצורות ולאורך כל היום. בזמן הבחילה עצמה, חשוב לנוח ולהקשיב לסימנים שהגוף שולח.

עצירות
עם כל ענייני העיכול, הגזים, הנפיחות, הצרבות והבחילות, נראה שבמהלך ההריון יש לדברים נטייה לצאת החוצה. למרבה הצער, בחלק מהמקרים, הבעיה היא דווקא שחלק מהדברים פשוט מרגישים יותר מדי בבית ולא מתכוונים לזוז לשום מקום. גם במקרה של עצירות, תרגישי חופשי להפנות אצבע מאשימה לתהליכים הורמונאליים (למרות שבלעדיהם כנראה שלא היינו כאן). עודף ההורמון פרוגסטרון משפיע גם על פעילות המעיים, שלא מצליחים לדחוף מזון באותה מהירות ואותה יעילות. בנוסף, בואו לא נשכח שהרחם שהולך וגדל דוחק את המעיים לפינה באזור הטרימסטר השני ובטח השלישי.

אפשר להישאר במיטה ולמצוא בזה קצת נחמה, אבל מומחים ממליצים להתנהג עם עצירות של הריון בדיוק כמו עם עצירות רגילה: לאכול יותר פירות וירקות, סיבים תזונתיים, דגנים ומים (הרבה מהם!). אם קפאין לא מעצבן את הקיבה, אפשר לצרוך משקה אחד ביום שכולל קפאין (קפה או תה שמכיל קפאין, אבל לא יותר מ-200 מ"ג ביום). ואחרון- אין כמו פעילות גופנית כדי להניע את העניינים.

צרבת ובעיות עיכול אחרות
כבר אמרנו שרמות גבוהות של פרוגסטרון יכולות לעשות בלגאן במערכת העיכול. גם במקרה של בעיות עיכול אחרות (כמו למשל צרבת, גזים, גיהוקים), האצבע המאשימה מופנית כלפי הורמונים. עודף פרוגסטרון גורם לשרירים וכלי הדם להוריד לחץ ולשחרר, כולל לשרירים הטבעתיים בקצה הוושט שבזמנים רגילים שומרים על מזון ומיצי עיכול במקום שלהם בתחתית הקיבה. בעיות עיכול קלות של הטרימסטר הראשון יכולות להחמיר (ובדרך כלל הן גם עושות את זה) ככל שההריון מתקדם. גם הפעם, זה קשור לא מעט לעובדה שהרחם שמתרחב דוחף את הקיבה מהמקום והתנוחה שהיא רגילה אליהם.

הקלה- העיקרון הוא למצוא את סוג המזון שגורם לגירוי הרב ביותר, ופשוט לא לאכול ממנו, או לאכול פחות ממנו. סוגי המזון השכיחים ביותר הם רוטב עגבניות, מזון מתובל, מזון שמן ומטוגן, קפה ולמרבה הצער גם שוקולד. באותו אופן, אפשר לזהות את סוגי המזון שמקלים ביותר על כל התסמינים ולאכול מהם יותר, ארוחות קטנות ותכופות, כדי שלא ייוצר עומס על המערכת. אם אף אחד מהפתרונות האלה לא ממש מקל, עד הלידה זה יעבור.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.