Write a comment

 

בכל התרבויות, בכל הדתות, בכל הזמנים, תמיד היה עניין סביב קרום הבתולין (Hymen). האמונה הכי רווחת היא, שהוא ה-הוכחה לטוהר האשה. אבל זה לא נגמר כאן. בתרבויות מסוימות מאמינים שרק מגע מיני עם בתולה יכול לרפא מחלות שונות.

המוסלמים שומרים 70 מהן בצמר גפן בגן עדן, ובשבטים מסוימים רק אנשים ממש חשובים כמו ראש השבט או האבא של הבתולה, קיבלו את הכבוד לגזור את הסרט. מצד שני, בשבטים אחרים בתולין מאוחרים לא ממש היה סימן טוב, אלה שהתחתנו היו דווקא אלה שהיו המזרון של החבר'ה וכנראה שמכאן גם מגיע הביטוי בתולה זקנה. מסכן קרום הבתולין. כל כך הרבה משקל לרקמה אחת קטנה, שהתכלית הפיסיולוגית שלה נחשבת עד היום לתעלומה.

קרום הבתולין, נקרא על שם אלת הנישואין היוונית, הוא חלק מפתח הנרתיק ומהווה שריד של ההתפתחות המינית אצל נשים. בשלבים המוקדמים של ההתפתחות העוברית, לנרתיק בכלל אין פתח. שכבת הרקמה העדינה (M?llerian Eminence) שמכסה את הנרתיק בזמן זה, בדרך כלל מתחלקת סמוך ללידה, ומתהווה לקרום הבתולין.  תינוקות שרק נולדו, ונמצאים עדיין תחת ההשפעה ההורמונאלית של האם, קרום הבתולין שלהן עבה ובצבע ורוד חיוור. ההשפעה הזאת ממשיכה בארבע השנים הראשונות לחיים. ההשפעה ההורמונאלית מפסיקה בסביבות גיל בית הספר, וקרום הבתולין הופך דק, חלק, עדין, כמעט שקוף. התפקיד שלו, למי ששאל, הוא ככל הנראה למנוע מעצמים בלתי מזוהים להגיע למקומות שהם לא צריכים להיות בהם. זהו.

בשנים האחרונות חלק מהחוקרים בכלל ספקנים לגבי קיומו ומאמינים שהוא מבוסס יותר על תפיסה תרבותית וסטריאוטיפים מיניים, מאשר על מציאות אנטומית ופיסית.

מבחינה רפואית, הרעיון של קרום בתולין שלם היא מיתוס. קרום הבתולין לא שלם באף שלב, ותחזיקו חזק, יש אפילו נשים שנולדות בלעדיו.

הקרום הוא רקמה גמישה שמשתנה בגודל, בצורה ובעובי. בספרי האנטומיה הנשית, יש כמה צורות מובחנות של קרום בתולין. קרום בתולין טבעתי (Annular Hymen) שמכתר את כל פתח הנרתיק, עם חלל פתוח במרכזו; קרום מפוצל (Septate Hymen) עם קו עור דק במרכזו; והקרום הבלתי חדיר (imperforate hymen) שהוא קרום שלקח את העבודה שלו יותר מדי ברצינות. וכשאנחנו אומרים בלתי חדיר אנחנו מתכוונים לזה. לא מחזור ולא שום דבר אחר מצליח להכניע אותו. במקרה של מחזור, הדם לא יכול לצאת וגורם להצטברות של דם, לדלקת ולחום. לא סתם לא שמעתם על זה עד היום, זה מצב נדיר שפותרים אותו באמצעות ניקוב של הקרום.

אז בגלל שהקרום מגיע בכל הגדלים והצורות, הוא לא יכול להיות אינדיקציה לפעילות מינית כזאת או אחרת. והנה התנפץ המיתוס של הדם והסדין. אצל חלק מהנשים הקרום כל כך גמיש, שבזמן חדירה וקיום יחסי מין הוא לא נקרע, אלא פשוט זז הצידה ועושה מקום לדברים החשובים באמת. כשהוא כן נקרע, זה יכול להיות מלווה בכאב או בדימום, אבל לא תמיד תראו שם דם. וגם אם כן, הוא יכול להגיע מרקמות סמוכות ולאו דווקא מהקרום. רקמה גמישה כבר אמרנו?

חוץ מזה, הקרום יכול להיבקע מכמה סיבות, סקס לא חייב להיות אחת מהן. זה יכול להיות אצבעות, טמפונים, אביזרי מין, או אפילו בדיקה גניקולוגית. וגם כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת, כמו רכיבה על סוסים או ריקוד. וזה גם כנראה המיתוס הנכון היחיד לגביו.

אז איך זה שהניצב בהצגה מצליח לגנוב את כל הפוקוס? כנראה יחסי ציבור טובים .


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.