Write a comment

 

סלט זה לבנות? אולי אתם צריכים לשמוע את זה מגורם מוסמך: לפי מחקר שנערך באוניברסיטת לואיזיאנה (Louisiana), רוב הסיכויים שגברים שאוכלים סלט בכל יום מגיעים לצריכה היומית המומלצת של מרבית החומרים החשובים. יותר מזה, אחת מהמסקנות החשובות של המחקר היתה, שגברים שאוכלים יותר מ-60 גרם ביום של ירקות, מאריכים את תוחלת החיים בשנתיים.

אם תזונה צבעונית היא תזונה בריאה, הסלט הנכון הוא מציל חיים פוטנציאלי. תוספי ויטמינים זה בסדר, אבל הדרך הטובה ביותר היא הישר מהמקור.

עגבניה

אפשר להיות רגועים לגבי: סרטן, מחלות לב, אוסטיאופורוזיס, סוכרת, יתר לחץ דם.

חזק יותר מהבטא-קרוטן של הגזר ופוטנציאלי יותר כשהוא מבושל בהשוואה לטרי, ליקופן הוא הסמל המסחרי של העגבניה. לשם הדוגמא: 4 עגבניות שרי קטנטנות מספקות 1,748 מיקרוגרם של ליקופן. לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the National Cancer Institute עלייה בצריכת ליקופן בתזונה ל-30 מיליגרם ביום, מפחיתה את הנזק שנגרם ל-DNA על ידי הרדיקלים החופשיים. מבושלת או טרייה? מחקרים מראים שהליקופן פוטנציאלי יותר כשהוא מבושל, אבל הם לא מתכוונים לרוטב של הפיצה.

בונוסים: ויטמין A, ויטמין C, ויטמין K, סיבים תזונתיים, אשלגן.

פלפלים צהובים

אפשר להיות רגועים לגבי: מחלות לב, סרטן, אלצהיימר, יתר לחץ דם, השמנת יתר.

עגבניה עשירה גם בוויטמין C, אבל פלפלים יותר. ואם עד עכשיו היינו רגילים לשמוע על האדומים, הגיע הזמן להתרגל אחרת. משהו כמו חצי פלפל צהוב מספק 48 מיליגרם של ויטמין C, שלוחם ברדיקלים החופשיים הקשוחים. לפי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Nutrition, 500 מ"ג ביום של ויטמין C בתזונה עשויים להפחית סימנים מוקדמים של דלקת שקשורים להתפתחות מחלות לב. ואם זה לא מספיק, מחקר שנערך באוניברסיטת אריזונה (Arizona) הראה כי ויטמין C יכול לעזור גם לירידה במשקל, כי הוא מסייע ליכולת של הגוף להיפטר משומן.

בונוסים: ויטמין A, ויטמין B6, חומצה פולית ואשלגן.

תרד

אפשר להיות רגועים לגבי: מחלות לב, סרטן, אלצהיימר, אוסטיאופורוזיס, סוכרת, יתר לחץ דם, דיכאון והשמנת יתר.

כשאומרים ירקות ירוקים ועליים, מתכוונים לתרד. כוס אחת של תרד מספקת 58 מיקרוגרם של חומצה פולית. נכון, אתם לא בהריון ורוב הסיכויים שלא תהיו בקרוב, אבל עם חומצה פולית כנראה שגם לא תסבלו משבץ או מחלות לב באופן כללי. לפי מחקר שפורסם בכתב העת Stroke צריכה של לפחות 300 מיקרוגרם של חומצה פולית ביום, עשויה להפחית את הסיכון ללקות בשבץ ב- 20% ואת הסיכון לסבול ממחלות לב באופן כללי ב- 13%.

בונוסים: סיבים תזונתיים, חלבון, ויטמין A, ויטמין B6, ויטמין C, ויטמין E, ויטמין K, סידן ואשלגן.

ברוקולי

אפשר להיות רגועים לגבי: מחלות לב, יתר לחץ דם, אוסטיאופורוזיס, ראייה, אלצהיימר, סוכרת והשמנת יתר.

אם מלח הוא האויב המר של לחץ הדם, ברוקולי הוא החבר הכי טוב שלו. ברוקולי עשיר במינרל אשלגן, שחוץ מזה שהוא חשוב לאלף ואחת פעולות בגוף, הוא גם מצמצם את ההשפעה המזיקה שיש למלח על כלי הדם. בשלושה פרחים של ברוקולי מקבלים 249 מיליגרם של אשלגן. זה לא הכל, אבל זה די הרבה.

בונוסים: סידן, סיבים תזונתיים, ויטמין A, ויטמין B6, ויטמין C, ויטמין K, חומצה פולית ונגדי החימצון לוטאין (lutein) וזקסנתין (zeaxanthin).

שעועית אדומה

אפשר להיות רגועים לגבי: מחלות לב, סוכרת, סרטן, אלצהיימר.

רבע כוס של שעועית אדומה מספקת 3 גרם של סיבים תזונתיים, שמפחיתים את רמות הכולסטרול בדם ומאזנים את רמות הסוכר והאינסולין לרמות תקינות. אבל הסיבים התזונתיים הם באמת כלום בהשוואה לערימות נוגדי החימצון שהשעועית מכילה.

בונוסים: חלבונים, חומצה פולית.

גזר

אפשר להיות רגועים לגבי: ראייה, סרטן, אוסטיאופורוזיס, עלייה במשקל, יתר לחץ דם.

גזר הוא אחד המקורות העיקריים לוויטמין A ולנגזרת שלו, בטא קרוטן, שנותן לו את הצבע וגם את הכובע השני שלו כנוגד חימצון. רבע כוס של גזר מספקת 2,279 מיקרוגרם של בטא קרוטן ובערך אותה כמות של ויטמין A. כמו שכולנו יודעים, בטא קרוטן מסייע לשמירה על בריאות העין, ולפי מחקרים הוא חשוב גם לבריאות העצם, לוויסות מערכת החיסון, ולהפחתת הסיכון להתפתחות מחלת הסרטן, במיוחד סרטן הריאות.

בונוסים: ויטמין C, ויטמין K, סיבים תזונתיים, אשלגן.

גרעיני חמניה ופשתן

אפשר להיות רגועים לגבי: מחלות לב, סרטן, אלצהיימר, דיכאון וסוכרת.

התכונה הבולטת ביותר של גרעיני חמניה הוא המינרל סלניום, והתכונה הבולטת ביותר של פשתן היא חומצת השומן אומגה 3. כפית אחת של גרעיני חמניה מספקת 8.35 מיקרוגרם של סלניום, שלפי מחקר שנערך באוניברסיטת הארווארד (Harvard) מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן הערמונית ב- 49%. כפית אחת של פשתן מספקת 2.3 גרם של חומצת השומן אומגה-3, שקשורה להפחתת הסיכון להתפתחות מחלות לב, אלצהיימר ודיכאון.

בונוסים: ויטמין E, סיבים תזונתיים.

טונה

אפשר להיות רגועים לגבי: מחלות לב, סוכרת.

היא אחד מהמקורות הטובים ביותר לחלבון, והיא המקור השני הכי טוב לחומצת השומן החיונית אומגה-3, אחרי דג סלמון. חוץ מחלבון ואומגה-3, מנת הגשה סטנדרטית של טונה מכילה גם 11 גרם של ניאצין (ויטמין B3) שעוזר לגוף להפחית את הרמות של כולסטרול רע, ולעבד שומן. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת מינסוטה (Minnesota), ניאצין לא רק מדכא את הכולסטרול הרע, אלא גם מעלה את הכולסטרול הטוב (HDL) ומפחית שומנים בדם.

בונוסים: חלבונים, סלניום, ויטמין B12.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.