Write a comment
בין אם אתם מעסים מקצועיים או פשוט אנשים שאוהבים לפנק את אלו שאתם אוהבים – אנחנו בטוחים שתרצו להעניק את החוויה הנעימה והמרגיעה ביותר לאדם שאתם מטפלים בו. כך תעשו זאת – שלב אחר שלב ובקלות

עיסוי הוא פעולה מרגיעה ומענגת מאין כמוה – על זה אף אחד לא חולק, אבל כאן ממש לא מסתכמת ההשפעה שלו עלינו. מחקרים מראים כי עיסוי הוא דרך מעולה לשפר את בריאות הגוף, להפחית כאבים כרוניים ואפילו להתגבר על קשיים נפשיים כמו לחץ, חרדה ודיכאון.

כדי שהעיסוי באמת יצליח לעשות את כל הדברים המדהימים האלו – חשוב שמי שמבצע אותו ידע איך לעשות את זה כמו שצריך. הנה כמה שיטות שיעזרו לכם להעניק עיסוי כמו גדולי המומחים – ובלי להזיע יותר מדי:

1. צרו את האווירה המושלמת

נכון, הדבר החשוב ביותר בעיסוי הוא המיומנות של מי שמעניק אותו, אך גם האווירה תורמת מאוד להצלחה (או לכישלון) של כל התהליך. לדוגמה, מחקרים מראים כי לריח בחדר יש השפעה מכרעת על ההרגשה שלנו. ניחוח לבנדר לדוגמה הוכח כגורם שמשרה רוגע בעוד שנענע יכולה אפילו לשכך כאבים ולהעלות את רמת האנרגיה.

חשוב מאוד גם לבחור מוסיקה מרגיעה שתעזור בהרפיית השרירים ובהרגעת הגוף וכן לחמם שמן עיסוי עם מרקם נעים ונוח לעבודה. לסיום, אל תשכחו לכסות את המטופל בסדין רך וחמים וחשפו בכל פעם רק את האזור בגוף שאותו אתם מעסים.

2. התחילו באזור הפגיע ביותר

האזור בגופנו שהכי נוטה לכאבים ולשרירים תפוסים הוא כידוע אזור הגב והכתפיים. לכן, זהו המיקום שדורש את רוב תשומת הלב במהלך העיסוי. בתחילת הטיפול, מומלץ להניח את שתי כפות הידיים בחלקו העליון של הגב, ממש מתחת לכתפיים, משני צידי עמוד השדרה, ולהחליק אותן לאט כלפי מטה, תוך שימוש במשקל הגוף שלכם כדי להפעיל לחץ. השתדלו שלא לגעת בחוליות בביצוע הפעולה הזאת.

חזרו על הפעולה כמה פעמים ולאחר מכן עברו לטפל בגב התחתון. עסו את האזור הזה בתנועות סיבוביות רחבות – כשכל יד מסתובבת לכיוון אחר. המשיכו לבצע את הפעולה תוך שאתם מתקדמים עם הידיים במעלה הגב.

בעיסוי הכתפיים – רבים מהאנשים משתמשים בשתי הידיים לעיסוי שני צדי הגוף באותו הזמן. אולם, דרך יעילה יותר לעשות זאת היא להתמקד בכל פעם בצד אחד ולהשתמש בשתי הידיים. השתמשו בשני האגודלים כדי להפעיל לחץ על השרירים באזור הכתף וסובבו אותם סביב עצם השכמה.

3. השקיעו מאוד בעיסוי הרגליים

מומחים לרפלקסולוגיה מבינים מצין שלחיצות בכפות הרגליים יכולות להשפיע רבות על אזורים שונים בגוף. מערכת העצבים שלנו מורכבת כך שכאשר מפעילים לחץ נקודתי באזור הרגיש הזה – יוצרים תגובת שרשרת שיכולה להשפיע רבות על כל הגוף.

כדי לעשות זאת, מומלץ להתחיל בלחיצות ממוקדות עם האגודל שביד באזור שמתחת לאצבעות הרגליים – בנקודה שמעל האזור שבו מסתיימת ההקשתה של כף הרגל. לאחר מכן השתמשו באצבע ובאגודל בידכם כדי להפעיל לחץ לכל רוחבו של האזור הזה בכף הרגל ובשאר החלקים בה בתנועות סיבוביות עדינות.

לסיום, מומלץ להפעיל לחיצות עדינות ולבצע תנועות סיבוביות בקרסול ולאורך השוק – אזורים שסובלים רבות מעמידה ממושכת וממאמץ פיזי. תשומת לב מיוחדת לאזורים האלו בהחלט עשויה לספק עונג מיוחד למטופל.

4. עסו בחוכמה את אזור הצוואר

אזור הצוואר, כמו הגב והכתפיים, סובל מאוד מישיבה ממושכת ומבעיות ביציבה. לכן, גם הוא דורש תשומת לב ורגישות ברמות הגבוהות ביותר. דרך יעילה לעשות זאת היא לבקש מהמטופל לשכב על הגב ולהתמקם מעל לראשו כדי להשתמש במשקל הגוף שלו לשיפור היעילות של העיסוי.

הניחו את ראשו של המטופל בין כפות הידיים שלכם והשתמשו באצבעות כדי לעסות בעדינות את כל אזור הצוואר – תוך הטייה קלה של הראש מצד לצד והזזת הידיים מעלה ומטה לאורך הצוואר.

5. אל תשכחו את הפנים

עיסוי עדין באזור הפנים הוא דרך מרגיעה ומענגת לסיים את העיסוי – אך לא רק. מחקרים מראים כי עיסוי האזור הרגיש הזה עשוי לשפר את זרימת הדם בדרך שיכולה להפחית קמטים, לשפר את מראה העור ולהשיג מראה צעיר ורענן יותר. כדי לעשות זאת מומלץ להפעיל לחיצות עדינות באזור הלחיים והמצח באמצעות קצות האצבעות בלבד. התמקדו באזור קו הלסת ובצעו תנועות סיבוביות, קטנות ואיטיות ככל שתוכלו.

לסיום העיסוי, מומלץ להשתמש בשתי הידיים כדי למתוח את עור הפנים משני הצדדים – באמצעות תנועות סיבוביות רחבות, עמוקות ואיטיות. חשוב להשתמש בקצות האצבעות – אבל להימנע ממגע של הציפורניים בעור.


mitot banner3




תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.